פיינורד אקאדמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פטה אקדמי)
פיינורד אקאדמי
סמל קבוצת פיינורד אקאדמי
מידע כללי
שם מלא פיינורד אקדמי
תאריך ייסוד 1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פירוק 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
אצטדיון אצטדיון גומואה פטה,
גומואה פטה, גאנה
נשיא קארל ברוקן
מאמן אקקפו פטרון
ליגה ליגת העל הגאנאית
feyenoordghana.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיינורד אקאדמיהולנדית: Feyenoord Fetteh) היא קבוצת כדורגל מהעיר גומואה פטה שבגאנה. אקדמיית כדורגל זו הוקמה על ידי קבוצת פיינורד ההולנדית, והיא אקדמיית הכדורגל הגדולה ביותר בגאנה. תפקידה הוא להכשיר שחקנים גאנאים למעבר לאירופה כאשר המטרה הראשית היא חיזוק קבוצת פיינורד רוטרדם.

הקשר עם פיינורד רוטרדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1998 קיבל בעליה של קבוצת פיינורד ההולנדית, יוריין ואן דן הנדריק, את אישורו של הצ'יף של העיר גומואה פטה, הממוקמת בקרבתה של עיר הבירה, אקרה, להקים את אקדמיית הכדורגל הראשונה של הקבוצה בגאנה בעיר זו. השחקנים המשחקים בקבוצה מתמודדים בליגה המקצוענית כקבוצה לכל דבר גם זוכים להשכלה בית ספרית, על חשבונה של הנהלת פיינורד. נכון להיום, מוחמד אבובקרי הוא הכדורגלן הראשון מאקדמיית פיינורד שהשיג חוזה בקבוצת פיינורד רוטרדם עצמה ומשחק במדיה בליגה ההולנדית הבכירה.

הרעיון להקמת אקדמיות כדורגל של קבוצת פיינורד באפריקה קם כאשר הבעלים של הקבוצה, יוריין ואן דן הנדריק, נסע לאביג'אן שבחוף השנהב להחתמת שחקן, אז אלמוני, בשם בונבנטור קאלו והחל במגעים ראשונים במערכת הכדורגל בחוף השנהב כאשר בשנת 1998 נפתחה האקדמיה של פיינורד בחוף השנהב ומאוחר יותר בגאנה.

שחקנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]