שיחה:אוריינות אקדמית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת Keren2016 בנושא הערכת סגל הקורס

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבה הערך התבססה בחלקה על תרגומו מוויקיפדיה באנגלית. Keren2016 - שיחה 18:18, 29 במאי 2016 (IDT)תגובה

ערך זה נכתב במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

ניכר כי בחרתם לכתוב על מושג לא פשוט. הפסקה הראשונה של הערך כתובה היטב ומובנת, הוספת התמונה אף העשירה את הערך. נראה כי השקעתם רבות. יש לדאוג לשם הערך בטיוטה. גוף הערך כתוב היטב ובצורה ברורה, גם מבחינה תחבירית ועברית תקינה. כדאי לחשוב שוב על סדר תת הערכים ־ לדעתי, ההשוואה צריכה להיות בסוף, והערכים הקשורים לנושא בהתחלה. פרק הסיום כולל בתוכו קישורים דיגיטליים רבים. הערך חסר בהערות שוליים וקישורים למאמרים בעברית (יתכן ולא קיימים כאלו). סך הכל הערך נראה מעולה, עשיר ומעניין. נראה שהשקעתם רבות בעבודה על הערך. ישנם כמה תיקונים קטנים שעליכם לעשות ־ כמו הוספת הערות שוליים (אם יש), חשיבה על סדר תת הערכים ואולי עוד קישורים למושגים בוויקיפדיה העברית ותמונה נוספת. כל הכבוד! דנה בן דניאל 12:56, 25 במאי 2016 (IDT)

תודה רבה דנה על המשוב הבונה. אנו כבר פועלים לתיקון ושיפור.

Keren2016 - שיחה 00:27, 26 במאי 2016 (IDT)תגובה

הערכת סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

ערך חשוב ומעולה! תכנים מפורטים כתוב בצורה טובה מאד. צריך לבדוק קישורים לערכים נוספים מהערכים שנכתבים על אוריינות בתחומי דעת. רצוי לצרף תמונה של Cummins. להוסיף דיווח על מחקר הישגי תלמידים עולים בישראל לוין, שוהמי, ספולסקי בו אכן נמצא שהשגת אוריינות אקדמית עורכת שנים רבות.

בסך הכל עבודה יפה מאוד. מבחינה ויקיפדית, הקפדתן על מרבית הדברים עליהם דיברנו במהלך הסמסטר. באופן כללי חסרים קישורים פנימיים (הוספתי כמה כדי שתקבלנה מושג). שימו לב שכאשר מקשרים לדף הקיים בתוך ויקיפדיה, מספיק ליצור קישור פנימי רגיל ואין צורך להוסיף הערת שוליים המפנה אל הערך. כמו כן, שימו לב שאנו נוהגים להדגיש ב- bold רק את המילים הראשונות של הערך הזהות לשמו. כל הכבוד ובהצלחה בהמשך! Shani - שיחה 00:37, 21 ביולי 2016 (IDT)תגובה
תודה רבה שני על התוספות וההבהרות!!! נזכור אותן לערכים עתידיים. היתה עבודה לא פשוטה אך מתגמלת מאד. תודה.

Keren2016 - שיחה 19:16, 27 ביולי 2016 (IDT)תגובה

הי שני, זו שוב אני :-). סגל הקורס המליץ לנו להוסיף תמונה של קאמינס אבי המושג ״אוריינות אקדמית״ הערך שכתבנו בסיועך האדיב. אני זוכרת שכבר שאלתי אותך בעניין וירדנו מזה משום שתודה לאל ועד 120 קאמינס חי וקיים וזו פרוצדורה לבקש רשותו לצרף תמונה ואין כזו במרחב הויקיפדי של המדיה. האם ברשותך ובאדיבותך תוכלי להכווין אותי איך מתחילים לעשות זאת? זה כמובן לא יהיה מוכן ל5 באוגוסט אבל אני אשמח לטפל בזה בהמשך. רק אם יש לך זמן, אם לא, אני אפנה בפייסבוק לחבר׳ה הנחמדים של הויקיפדיה ובוודאי שיש ביוטיוב הנחייה. אז תרגישי חופשי לסרב, כולנו עמוסים :-). תודה רבה בכל אופן על כל העזרה. חופשה נעימה.

Keren2016 - שיחה 19:16, 27 ביולי 2016 (IDT)תגובה