שיחה:אוריקולותרפיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערת צבר ארם, מוסמך השיטה הסינית והשיטה הגרמנית ועובד באיזור המרכז: השיטה לא נולדה בסין וגם לא התפשטה משם. גם הם רואים בד"ר פול נוז'ייה הצרפתי מן העיר ליון - את אבי השיטה. בסין ידוע היה מיקומן של נקודה או שתיים באזן, במיסגרת דיקור הגוף המסורתי. מי שמיפה לראשונה את כמאה נקדות האזן היה נוז'ייה בראשית שנות החמישים. מאמר שלו שפורסם בגרמנית ב 1957 משך תשומת לב דיפלומאט סיני ששיגרו מתורגם לארצו. המפה שלו ניבדקה ע"י הסינים, אוששה ונתקבעה בשינויים קלים. דווקא נוז'יה שינה בהמשך את המפה והשיטה על פי מימצאיו. השיטה, שהתקבלה מיידית ע"י צבור גדול של רופאים אירופאים שבדקו ואימתו אותה, התפשטה תחילה בצרפת, ואחר כך גרמניה. לאחר מכן לסין ושאר ארצות עולם. היום מזהים שלש גירסאות: סינית, צרפתית גרמנית, צרפתית כללית. איפיונים: הסינית מקובעת וקלה ללמידה. הגרמנים נוטים למחטים עבות (מאפיין אוריקולותרפי)בטענה שהשפעתן גדילה לאין ערוך. האירופאים מאבחנים טרם טפול באופן מעמיק יותר מן הסינים. בגישה הצרפתית שלבי האיבחון מרובים וואריאטיבים יותר והוא עשוי להימשך כשעה, בפני עצמו. רוב החוקרים מסכימים שהשיטה משפיעה באפן יותר מהיר ודרמטי מדיקור גוף מסורתי. יש שמשלבים שיטות ויש שמזהירים לא לשלב. במחקר גמילה מקובל היום שדיקור אזן הינו האמצעי היעיל ביותר בעולם לגמילה (מעישון, שתית אלכהול, סמים, אכילה כפייתית, מין מופרז). פרט לטפול נגד כאבים שונים ומחלות, מועילה לחיסון, לבעיות נפשיות כחרדות (לדוגמא - לפני מיבחן), דכאון, סחרחורות ועוד.

דרוש תיקון[עריכת קוד מקור]

שונה מהותית מהערך באנגלית. בערך באנגלית דווקא מובאים ממצאים התומכים בשיטה, כך שנראה שהמידע חסר. 79.183.4.50 17:47, 21 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באוריקולותרפיה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:51, 6 בנובמבר 2022 (IST)תגובה