שיחה:איגרת חוב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מסחר והשקעה באיגרות חוב[עריכת קוד מקור]

"בישראל, רק לעתים נדירות פרטים מחזיקים באיגרות חוב."

אני ממש לא בטוח שזה נכון כי אני

זה ממש לא נכון. נכון שבדרך כלל לא "מחזיקים" בבית אגרת חוב, כמו שלא שומרים מתחת לבלטות מניות. אבל כמעט כל מי שמשקיע בבורסה, או בעל חסכון ישירות או בדרך של קרנות נאמנות, קרנות גמל, קרן פנסיה וביטוחי חיים מחזיק באופן ישיר או עקיף אגרות חוב ממשלתיות או של חברות. שנילישיחה 12:08, 24 יוני 2006 (IDT)
קרנות פנסיה ונאמנות לא רלוונטיות פה, כי דובר על פרטים. לדעתי ברור מהניסוח שמדובר על החזקה ישירה, ולכן המשפט לא לגמרי לא נכון. Kiru 01:50, 26 יוני 2006 (IDT)

א- אנשים פרטים בישראל כן מחזיקים איגרות חוב בצורה ישירה (בדיוק כמו מניות).

ב- צריך להוסיף בערך על ההבדל שבין אג"ח שמונפק בפרמיה לאג"ח בניכיון. גרשון 03:21, 27 יולי 2006 (IDT)

הוספתי הסבר לגבי אג"ח ZC שמונפק בניכיון, זה נראה לי מספיק. לא נראה לי שיש טעם להיכנס כאן לכל התהליך של מכרזי הנפקות, זה טכני ודי מיותר. לגבי אנשים פרטיים: בוודאי, אבל דובר פה על הרוב. רוב מוחלט של מחזיקי האג"ח הפרטיים עושים זאת דרך גופים מוסדיים. Kiru 14:47, 27 יולי 2006 (IDT)

צריך להוסיף בערך מידע על חישוב הרבית האפקטיבית. כלומר אם אני קונה אג"ח עם ריבית נקובה של 5% בשער של 50 אגורות, אזי בפועל אני לא מקבל ריבית שנתית של 5% על ההשקעה שלי. כמו-כן, מישהו מכיר קישורים לאתרים מעניינים בקשר לאג"ח?

ערך פארי - איך אפשר להבין את זה?[עריכת קוד מקור]

 צויין במאמר שלפי המדד "ערך פארי" ניתן לדעת האם האג"ח נסחר בדיסקאונט (הנחה) ביחס לפדיון שלו.

האם ניתן להוסיף פרטים ודוגמאות , כיוון שלדוגמה באג"ח ממשלתי נתקלתי במקרים בהם הערך הפארי נמוך ב למעלה מ 10% אחוז מהערך במסחר. ממש לא ברור איך ניתן להבין מהנתון האם האג"ח נסחר בהנחה או משקף את הערך לאחר חלוקת קופונים?

עשיתם סלט[עריכת קוד מקור]

עשיתם פה סלט עמוס שגיאות- תיקנתי קצת. אשתדל לתקן יותר בשבועות הקרובים- רצוי לשים איזו הודעה שהערך רחוק (בלשון המעטה) משלמות.

אגח צמודות[עריכת קוד מקור]

אג"ח צמודות מדד: איגרות חוב שבהן הקרן מוצמדת למדד המחירים לצרכן, דבר המעלה את תשלומי הריבית הנומינליים. למה מעלה ולא מקטין? באגח צמודות הריבית הנומילנלית נמוכה יותר

מה לא ברור? אם יש אינפלציה, אז תשלומי הקרן והרבית גבוהים יותר. איתן 17:08, 23 במאי 2009 (IDT)[תגובה]


אין מונח כזה. יש אג"ח תלוש אפס או קופון אפס, שמוזכר בגוף הערך. אין שחר לכך שאג"ח תלוש אפס מונפק בין צדדים קשורים. צדדים קשורים אינם צריכים להנפיק אגח זה לזה איתן 21:16, 26 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

הזכאות לקבלת הריבית במועד תשלום ריבית[עריכת קוד מקור]

האם סכום הריבית שמשולם תלוי בזמן האחזקה של האג'ח על ידי הקונה , או שתשלום הריבית מתבצע למי שמחזיק באג'ח באותו זמן שמשולמת הריבית ? אם א' החזיק באג'ח חצי שנה ולא קיבל ריבית באותה תקופה ו ב' קנה ממנו לחצי שנה נוספת האם ל ב' מגיע כל הריבית או שגם המחזיק הקודם זכאי לקבל ? זה לא מוסבר . 84.229.255.148 15:01, 28 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

האם הגדרת מח״מ אכן מדוייקת. אם כן כיצד משערכים את הרווח[עריכת קוד מקור]

האם בהגדרת מח״מ, משך חיים ממוצע , לא צריך להיות ״הממוצע המשוקלל של הזמן עד לפרעון הקרן באיגרת״ שכן המשקיע מעוניין לדעת מתי הוא רואה את הקרן בחזרה ואחרי מועד זה יראה תשואה להשקעתו 178.198.190.133 15:38, 22 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

משכנתה היא איגרת חוב?[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב:

"סוג מוכר של איגרת חוב הוא שטר המשכנתה, בו אדם לווה כספים מבנק או גורם ממשלתי, משלם את חובו לשיעורין ובתוספת ריבית, וכעירבון לתשלום חובו ממשכן רכוש (לרוב ממשכן את נכס מקרקעין שלצורך רכישתו ניטלה ההלוואה)."

אני חושב שזה לא נכון (ואם זה נכון מן הראוי שזה יופיע גם בערך "משכנתה"). אם אף אחד לא מביא לזה מקור בזמן הקרוב אני חושב שצריך למחוק אותו, כדי לא להטעות את הקורא. הייתשלהדוס, ראיתי שאתה זה שרשמת את המשפט - אתה יכול להביא לזה מקור? אוריאל, Orielno - שיחה 09:57, 7 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיגרת חוב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:43, 19 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]