שיחה:אי הנחשים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת Gilgamesh בנושא מיתוס או אמת, מה קרה שם?

מיתוס או אמת, מה קרה שם?[עריכת קוד מקור]

זלנסקי "קבר" את חייליו, אבל אולי הם נכנעו? חשוב לזכור שהמלחמה במזרח היא גם מלחמת תעמולה תקשורתית והרבה פייק ניוז ומידע לא מדויק מפורסם ברשתות החברתיות. כדאי לזכור שלכל מטבע יש 2 צדדים.

האוקראינים דיווחו על פרטי מבצע הגנת אי הנחשים על ידי יחידות אוקראיניות. האי הוא אבן מחלוקת בסכסוך הטריטוריאלי בין אוקראינה ורומניה על תיחום המדף היבשתי והאזור הכלכלי הבלעדי העשיר במאגרי נפט וגז. ב-2009 התקבלה החלטה לפיה האי הוכר כאי, ולא סלע, ​​שרומניה ניסתה להוכיח. כך, המחלוקת הוכרעה לטובתה של אוקראינה. מאז 2007 קיים שם כפר בשם בלויה עם מתחם כלכלי ודיור המיועד לכמה עשרות אנשים. למעשה, הקמת הכפר הייתה צעד שבאמצעותו הוכיחה אוקראינה שזה אי, ולא סלע חשוף. עמדת גבול אוקראינית עמדה על האי, וכן תגבורת מקרב אנשי הצבא של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

ב-24 בפברואר, אחר הצהריים, דיווח דובר משמר הגבול האוקראיני: "שתי מטרות לא מזוהות התקרבו לאי הנחשים. התוקפים מאיימים לדרוש משירותי מחלקת הגבול איזמעיל להיכנע. התוקף השתמש בערוץ התקשורת הבינלאומי לבטיחות ניווט ימי. משמר הגבול פתח בהגנה יחד עם הכוחות המזוינים של אוקראינה".

במקביל, שירות משמר הגבול של אוקראינה הגיש את נוסח הההודעה שהופנץה, על פי גרסתם, על ידי הצבא הרוסי לחיל המצב שבאי: "אתם בבידוד מוחלט, באזור הרס של נשק, במקרה של התנגדות תושמדו. סיכויי ההישרדות אפסיים. חשבו על ילדיכם, יקיריכם שזקוקים לכם, שאוהבים אתכם ומחכים לכם בבית חיים וטובים. זה יסתיים בקרוב ואתם תמשיכו בחייך הרגילים. קבלו את ההחלטה הנכונה. תישארו בחיים. לשם כך, די לתקשר בערוצי הקשר בערוץ 16 על כוונה לשתף פעולה, להפסיק את הפעלת תחנת המכ"ם ואמצעי הקשר, לעמוד בתור ולהניח את הנשק. המשך בהתאם להנחיות נוספות." על פי הפיקוד האוקראיני, נכנסו לקרב שומרי הגבול ולוחמי הכוחות המזוינים של אוקראינה, לאחר שהגיבו להצעה בשפה מגונה בנוסח "ספינת מלחמה רוסית, לכו להזדיין".

בערב של אותו יום דיווח דובר משמר הגבול של אוקראינה: "לאחר ההפגזה על אי הנחשים מנשק ימי וכלי טיס צבאיים של הפולשים, התשתית באי הושמדה. בנוסף, אבד הקשר עם משמר הגבול שנמצא באי עם חיילי הכוחות המזוינים של אוקראינה. על פי מידע זמין, אי הנחשים נכבש. נזכיר: היום ניסה האויב שוב ושוב לשווא להפחיד את המגינים האוקראינים באי בדרישה להיכנע. משמר הגבול והכוחות המזוינים של אוקראינה החזיקו בקו באומץ". אפילו נפוצו תמונות של הלוחמים שמתו לכאורה (https://www.instagram.com/p/CaZKhqxtggD/?utm_source=ig_web_copy_link).

כדאי לשים לב: בדו"ח הרשמי של משמר הגבול האוקראיני לא נאמר דבר על מותם של הלוחמים. עם זאת, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הכריז על מותם. נכון, זה קרה בהצעתו של אנטון גרשצ'נקו, יועץ לשר הפנים וחבר פרלמנט, שכתב ברשת החברתית: "הספינה הרוסית מציעה לחיל המצב של אי הנחשים להיכנע. היא נשלחה לעזאזל! ואז החלה מתקפת הרקטות הארטילרית. 13 אנשי משמר הגבול האוקראיני נהרגו. אולי גם הגיבור האמיץ הזה ששלח את האויב להזדיין, כפי שהקוזאקים של זפורוז'יה שלחו את אויבי אוקראינה, במותם."

מאיפה גרשצ'נקו קיבל את המידע, אם לא היה קשר עם האי, לא מאוד ברור. אבל נשיא אוקראינה לא פקפק בדבר בנאום שלו: "באי הנחשים שלנו, בהגנה עליו עד הסוף, כל משמר הגבול מתו בגבורה. אבל הם לא ויתרו. כולם יזכו לאחר מותם בתואר גיבור אוקראינה. זיכרון נצח לאלה שמסרו את חייהם למען אוקראינה".

עיתונאי מאודסה בשם יורי טקצ'ב בערוץ הטלגרם שלו (https://t.me/s/dadzibao) הטיל ספק בגרסה הטרגית: "באי הנחשים. הכל מאוד מעורפל. אתמול, כזכור, זלנסקי קבר את כל 16 המגינים שלו: הם אומרים שהם מתו במהלך הפגזה של ספינות הצי הרוסי. אבל, ראשית, היו יותר מ-16 אנשים. הרבה יותר (הם ביקשו לא לכתוב את הכמות). שנית, לא ברור על סמך מה נאמר שכולם נספו. מאז השעה 18:00 לערך אתמול, אין קשר עם האי, כך שזלנסקי לא יכול לדעת זאת. יתרה מכך, בווילקובה אומרים שבשיחות האחרונות לקרובים של החיילים אמרו שהם נלקחים בשבי ושיש הפגזה, אבל האבידות היו בעיקר פצועים. אנחנו מחכים למידע ומקווים שהאנשים האלה בחיים (מפחיד לקרוא את מה שקרוביהם כותבים, אני לא יכול לדמיין מה הייתי מרגיש במקומם). נ.ב. הבהרה. יש קשר עם האי. האות עובר. אבל הם לא מרימים את הטלפון".

ועד מהרה חיל המצב של אי הנחשים "הופיע" בתדרוך של דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב: "במהלך הלחימה, יותר מ-150 אנשי שירות מגופים שונים של אוקראינה הניחו את נשקם ונכנעו", אמר הגנרל קונשנקוב. "באזור האי הנחשים, 82 אנשי שירות אוקראינים הניחו את נשקם ונכנעו מרצונם ליחידה של הכוחות המזוינים הרוסים. נכון לעכשיו הם מתבקשים לחתום על סירוב להשתתף בפעולות האיבה. הם יוחזרו למשפחותיהם בקרוב".

מעניין שאחרי הסרטון הראשון של האי הופיע סרטון נוסף, שבו דיבר הצבא האוקראיני על כך שהספינה הרוסית לא ירתה לעברם: "סביר להניח שהם מפחידים אותם, הם הכו אותם על הסלעים". באופן כללי, זה יצא מביך ביותר: הלוחמים כבר עוטרו "לאחר מותם" באות גיבורי אוקראינה, אבל התברר שהם בחיים. מה לעשות הלאה לא כל כך ברור. בינתיים זה מה שמופץ בעולם. והאמת ככל הנראה באמצע, אולי נהרגו קצת חיילים אבל חלקם הגדול של חיילי האי נכנע ולא כולם מתו ובטח שלא שירתו רק 13/16 חיילים...

נקודה למחשבה. 109.67.182.175 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

תודה על הניתוח והתובנות. בהחלט נקודה למחשב. כתיבה סמוכה כל כך לאירועים תמיד לוקה בחסר. לא היתי כותב, באופן אישי, על האירוע הזה בגלל הסיבה הזאת. גילגמש שיחה 13:18, 26 בפברואר 2022 (IST)תגובה