שיחה:אליהו ברוך פינקל/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הערך כולל ביטויים שאולי ברורים ומובנים לעולם הישיבות אבל לא לקהל הרחב. האנציקלופדיה מיועדת לכולם. יש לערוך את הקטע בשפה מקובלת. דוגמאות למונחים לא ברורים הם: דבק ברבותיו הגאונים, תכונת הביקוש, פתחו את אוצרותיהם בפניו. ויש רבים נוספים. ערכתי קטע קצר, נא להסתכל על השינויים שעשיתי. אני ממליצה בפני כותב הערך שייכנס לערכים אחרים של רבנים שעברו כבר את המסננת של העריכה, ויראה איך כותבים בויקיפדיה. בהצלחה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 03:23, 26 באוקטובר 2009 (IST)

מסיבה לא ברורה בחר כתבים לבטל את העריכה שעשיתי כדי להראות לו מהיא כתיבה אנציקלופדית ולחזור לעריכה הישנה בסגנונו הקודם. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 04:14, 26 באוקטובר 2009 (IST)
עוד רגע והערך הזה "עולה בסערה השמיימה" וחובר ל"אריות שבחבורה". הערתי לו בדף השיחה, ניתן לו הזדמנות נוספת. אנדר-ויקשיחה 04:17, 26 באוקטובר 2009 (IST)
הוא כתב לי, אני חושבת שמקור הבעיה שהוא העתיק מחדש את כל הערך מתוך מעבד תמלילים שיש לו, במקום לתקן. בעית אי ידע איך עורכים בויקיפדיה. כתבתי לו והסברתי. בוא ניתן לו הזדמנות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 04:26, 26 באוקטובר 2009 (IST)

נראה לי ששכתבי יפה,[עריכת קוד מקור]

חנה, שלום, אני לקחתי את העריכה שלך ותיקנתי בו את שהבהרת,וכן הוספתי לו מדור - ספריו,אני מקווה שזה בסדר, (ושזה דף השיחה שהתכוונת)אם זה לא יותר מידי לבקש, (פשוט נראה לי שבחור ישיבה אינו יכול לעולם להגיע לרמת הכתיבה של ויקיפדים ותיקים)אם יש אפשרות שתעתיקי רק קטעים עיקריים מהתוכן, ותערכי אותו אפילו ממש מקוצר,זה יחסוך לי שבועות של דין ודברים שלבסוף לא יוביל לפרסום הערך הנ"ל,מצטער על הבאלגן. כתבים - שיחה 04:55, 26 באוקטובר 2009 (IST)

עדיין לא מספיק. עשיתי תיקון קטן נוסף כדי שתבין. למשל "כח התשוקה" שיניתי לתשוקתו. כח התשוקה הוא ביטוי לא מקובל. וחוץ מזה, לא לחתום בגוף הערך !!!!!!. תשווה גירסאות ותראה את השינוי. גם בדף השיחה כתוב בבקשה כמוקובל. גם בדף השיחה יש סגנון כתיבה. ערכתי את פסקת השיחה שלך מחדש. ראה את ההבדל. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 05:01, 26 באוקטובר 2009 (IST)
שלום יוסי, פניתי לאריאל שהינו חרדי הכותב בויקיפדיה והוא ערך את הערך. אני ממליצה שתשווה עם הגירסה שלך ותראה את ההבדל. אם תחליט שאתה רוצה לכתוב ערכים נוספים, חשוב שתקרא את המדריכים ותהיה עצמאי. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:43, 27 באוקטובר 2009 (IST)

אליהו ברוך פינקל[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:אנדר-ויק
האם אתה עוקב אחרי השינויים בעריכה של הערך. נראה לי שבמצבו הנוכחי הוא זכאי לחנינה. ברכות, אריאל.פ - שיחה 09:22, 27 באוקטובר 2009 (IST)

בהחלט, עשית עבודה טובה. הפרק "חשיבותו" נראה לי מיותר. (או לשנותו ל"ייחודו" ולשנות את התוכן בהתאם). בברכה, אנדר-ויקשיחה 18:10, 27 באוקטובר 2009 (IST)
חשיבותו - חשוב, יש דוגמאות לפיסקה מעין זו, בהרבה ערכים על רבנים. ברכות, אריאל.פ - שיחה 20:13, 27 באוקטובר 2009 (IST)
אבל אתה לא מציג שם את החשיבות, אלא רק מה אמרו עליו אחרים. גם אם בעולם החרדי זה נחשב לתיאור החשיבות, זה לא עובד באנציקלופדיה. יש לשנות גם בערכים האחרים. אנדר-ויקשיחה 20:18, 27 באוקטובר 2009 (IST)
גם באנציקלופדיה חשיבות של אדם נמדדת על פי ההתייחסות אליו. למדען עפ"י התייחסותו של עולם המדע למשל. ברכות, אריאל.פ - שיחה 20:23, 27 באוקטובר 2009 (IST)
נמדדת, אבל לא מוסברת. הפרק צריך להסביר את החשיבות, לא למדוד אותה. אנדר-ויקשיחה 20:25, 27 באוקטובר 2009 (IST)
אם כן צריך לשנות את הכותרת של הפסקה. שכן חשיבותו של האיש ברורה מהערך עצמו. איזו כותרת היית מציע לתת לפיסקה? ברכות, אריאל.פ - שיחה 20:36, 27 באוקטובר 2009 (IST)
בסדר גמור. אני הייתי משלב את האמירות עליו בגוף הערך ולא מקצה להן פרק נפרד. בין כה וכה מדובר רק ברבנים קנייבסקי ורוזובסקי. ל"מחבבים" אני לא חושב שיש מקום. אנדר-ויקשיחה 20:39, 27 באוקטובר 2009 (IST)
בוצע בוצע, מסתבר שאפשר לקיים דיון תרבותי, לשכנע ולהשתכנע. ברכות, אריאל.פ - שיחה 20:44, 27 באוקטובר 2009 (IST)

שימו לב, יוסי התלהב, נכנס ועשה שינוי נוסף, לא בטוחה שהוא שיפר. אריאל, תבדוק בבקשה את העריכות הנוספות שלו Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:25, 27 באוקטובר 2009 (IST)

הפניות[עריכת קוד מקור]

האם יש סיבה שהוספו הפניות למילה ירושלים, יותר מפעם אחת בערך? ברכות, אריאל.פ - שיחה 23:55, 27 באוקטובר 2009 (IST)

תודה רבה[עריכת קוד מקור]

ראשית כל אודה לכל הויקיפדים היקרים שהשקיעו מזמנם, כדי לערוך את הערך הנ"ל, (עבודה קשה מאוד !)

אתוודה ואומר שהמהדורה הסופית, רחוקה מהטיוטה הלא מקצועית שלי, כשמיים וארץ, (לטובה!!!)

אך כדי להשלים את העבודה רציתי להוסיף תמונה של הרב, תמונה יפה שצולמה 24 שעות לפני פטירתו, (אל תמהרו להסיק שאין זה תמונה נאותה - גוסס...) בדרך מקרה תמונתו האחרונה היא תמונתו היפה ביותר.

ניסיתי ללחוץ על הקישור שמופיע (בתמונת ברירת המחדל) בצידו השמאלי של הערך, ופעלתי לפי ההוראות, אך לשוווא, האם יש סיכוי לשלוח למישהו את התמונה במייל ושהוא יעלה אותה.

נ.ב.

התמונה שלי, וכן זכויות היוצר, אף שלא "אני" צילמתי אותה, (היא צולמה בידי צלם האירוע, שהעביר לי אותה "לפי כללי הרישיון של ויקיפדיה")

בברכה יוסיכתבים - שיחה 07:45, 29 באוקטובר 2009 (IST)

רציתי לשאול, האם ומתי יופיע בגוגל ואחרים>תוצאות חיפוש, את הערך הנ"ל תחת שם הערך,יוסי כתבים - שיחה 07:57, 29 באוקטובר 2009 (IST)

בגוגל זה לוקח עד שבועיים, בדרך כלל כמה ימים ולא יותר. ברכות, אריאל.פ - שיחה 08:04, 29 באוקטובר 2009 (IST)
שלום יוסי, אתה יכול לשלוח לי את התמונה בדוא"ל אני אעלה אותה, יש לך את הכתובת. כתוב לי את שם הצלם אני צריכה גם לקבל בכתב את האישור של הצלם שהוא משחחרר את התמונה לצבור כתמונה חופשית. בכתב פירושו גם בדוא"ל. הטוב ביותר הור שהצלם יישלח את התמונה אלי ישירות ויתכוב שהוא הצלם והוא משחרר אותה כתמונה חופשית לצבור להעאלאה בויקיפדיה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:02, 29 באוקטובר 2009 (IST)

פורטל גנאולוגיה, האם קיים?[עריכת קוד מקור]

הנני עוסק בגנאולוגיה - חקר משפחות, וברצוני לסייע בפתיחת פורטל כזה, אשר יכלול את מגילות היוחסין הידועות, והנדירות, ובפורטל כזה להביא את עמיתי אשר יעזרו ויסייעו בהקמה והתפעול של הפורטל, וכן מומלץ שיהיה ויקיפד מנוסה אשר ילווה את הפורטל לאוך הדרך,

נ.ב. להלן קישור לאתר הגנאולוגיה שלי, הינכם מוזנמים לבקר בו, [1] בברכה יוסי, כתבים - שיחה 08:11, 29 באוקטובר 2009 (IST)


בשלב ראשון תעשיר את הערכים שנכתבו על אבותיך. למשל חסרה תמונה של סבך אליעזר יהודה פינקל. באתר שלך לא מצאתי פרטים על ענפים אחרים במשפחתך כמו שמואלביץ'. אם תרחיב את אילן היוחסין אצלך תגלה שגם אני קרוב שלך... שפ2000 - שיחה 12:20, 1 בנובמבר 2009 (IST)

אני אכן אעשיר את הערכים על אבותי, מפני שאני היחיד במשפחתי שיודע (בלי להתגאות) בהיקף נרחב את תולדותיהם. ולגבי הערך אליעזר יהודה פינקל כבר כתבתי שאערוך אותו בהקדם. ולבקשתך הוספתי תמונה חדשה לאליעזר יהודה פינקל, ולגבי האפשרות שאתה בן דודי, עם כל הכבוד לגנאולוגיה - אין לי איך לדעת שאתה בן דודי אם איני יודע מי אתה... (בכל אופן יש לי רשימת מבקרים, ואני אגלה אותך). ואכן אין לי שם את הענף של שמואלביץ, משום שהאתר חדש ועד כה העליתי רק אילן אבותי, אך אל דאגה יש לי הכל במחשב. בברכה יוסי. כתבים - שיחה 23:28, 1 בנובמבר 2009 (IST)

יוסי, בנית פורטל היא מורכבת וקשה יותר מאשר כתיבת ערך. אתה צריך קודם כל ללמוד לכתוב בויקיפדיה, עוד דרך ארוכה לפניך. בוא תתחיל לכתוב בדף השיחה כפי שמקובל. תסתכל ותראה איך כל הויקיפדים כותבים. קרא את המדריכים השונים, תכתוב ערכים ולאחר שתדע איך לעשות זאת, תפנה לקבלת אישור לפתיחת פורטלץ לפני כן, לא תקבל כל אישור. אין קיצורי דרך. גם מקומה של שיחה זו אינו כאן. זה דף השיחה של אליהו ברוך פינקל לא גנאולוגיה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:28, 29 באוקטובר 2009 (IST)

התפרסם בכשרונותיו[עריכת קוד מקור]

ראיתי שלפסקה זאת נדרש מקור. מהו מקור ראוי? באתר שטייגען כותב זאת הרב ב. הלחמי. אבל גם הוא אינו מביא מקור. ברכות, אריאל.פ - שיחה 11:46, 29 באוקטובר 2009 (IST)

הערך עדיין מליצי מדי[עריכת קוד מקור]

ערכתי לא מעט מליצות, ועדיין אני מתלבט:

  • מה הכוונה "בגיל צעיר התפרסם בכשרונותיו"? עשו עליו כתבות? באו מרחוק לראות את התופעה? אם הכוונה שהחברה בשכונה שמעו שהוא לומד יפה - זה נכון לגבי רובם המכריע של גדולי ישראל וחסר ערך אנציקלופדי.
  • מה זה "הוכר באחד מבכירי הישיבה"? כולם ידעו שהוא אחד הבכירים? וגם אם כן - זה סגנון של הספד. אנחנו צריכים להתמקד בעובדות ברורות. נרו יאירשיחה • י"א בחשוון ה'תש"ע • 11:49, 29 באוקטובר 2009 (IST)
צודק, עדיף להסיר מאשר לחפש מקור שאינו קיים, בגדול הוא התבלט וזהו. ברכות, אריאל.פ - שיחה 11:52, 29 באוקטובר 2009 (IST)

כבוד נרו יאיר נ"י,

  • "בגיל צעיר התפרסם בכשרונותיו" זה מונח ידוע, שמשתמשים בו רבות להגדיר מישהו שכבר בצעירותו הכירו בו מכריו/מכרי אביו/רבותיו שעדיו לגדולות, בלי שהתפרסם עליהם כתבות, פעם בשונה מהיום / בחרדים בשונה מהחילונים לא עשו כתבות על ילדים ונערים...
  • "הוכר כאחד מבכירי הישיבה" זו טעות אמור להיות "אחד מבחירי הישיבה, שזה אכן מונח שמשתמשים בו אפילו בערכי ויקיפדיה,

ולאריאל היקר, הינך צודק שהיה צורך להוריד את הערך, אך כל זאת לפני העריכה הנכונה והמקצועית של ידידך נרו יאיר, שאכן הוריד את הכותרים המוטלים בספק. יוסי, כתבים - שיחה 08:28, 30 באוקטובר 2009 (IST)

מעולם לא אמרתי שצריך להוריד את הערך, רק להסיר את המשפטים המליציים שאכן נהוגים בחוגים שלנו, אך אינם מתאימים לאנציקלופדיה. ברכות, אריאל.פ - שיחה 08:32, 30 באוקטובר 2009 (IST)
אריאל צודק. כאמור, רובם המכריע של גדולי ישראל התבלט כבר בגיל צעיר. אין טעם לכתוב את זה, כמו שאין טעם לומר שהוא ידע ללמוד תוספות. זה לא רלוונטי. המושג "בחירי הישיבה" אינו ברור. אחד מהשלושה? העשרה? מי מדד את זה? משתמשים רבות במונחים האלה בהספדים, לא באנציקלופדיות שאינן חרדיות פרופר.
ועוד שאלה: באיזה מובן הוא היה פוסק? נרו יאירשיחה • י"ב בחשוון ה'תש"ע • 14:02, 30 באוקטובר 2009 (IST)
הוא כתב ספרי הלכה. ברכות, אריאל.פ - שיחה 15:15, 30 באוקטובר 2009 (IST)
אפריון שלמה הוא חובת קצרה. את ברכת הפסח שלו איני מכיר. מה יש שם? חידושים בהלכות הפסח? ליקוט מהפוסקים? וגם אם נניח פרסם ספר אחד של פסקים, האם זה מספיק היום כדי להיקרא פוסק? נרו יאירשיחה • י"ג בחשוון ה'תש"ע • 20:10, 31 באוקטובר 2009 (IST)
אני מאמין שמשתמש:כתבים יוכל לתת תשובה ברורה יותר לשאלה זאת. ברכות, אריאל.פ - שיחה 23:42, 31 באוקטובר 2009 (IST)

1 הוא אכן אינו נחשב לפוסק, אלא כאדם שהשקיע את כל מרצו בלימוד התורה, וכפועל יוצא מכך הוא גם ידע כמו כל ראש ישיבה להשיב בעניני הלכה, וכך נהג עם תלמידיו לאורך השנים,

2 ספריו.

  • "אפריון שלמה" הוא קיצור הלכות חופה וקידושין, אשר שמע וקיבל מהרב שלמה זלמן אוירבך, הרב אלישיב, הרב פיינשטיין, הוא עבר עליו יחד עם הרב שמואל אוירבך מילה במילה על כל פסקי אביו (הרב שלמה זלמן),
  • "פותח שער" הוא אינו ספר הלכה, אלא פילפולים בספר "הלכות תשובה להרמב"ם", אם כי ייתכן ויש בו כמה הלכות ספורות,
  • "ברכת הפסח" הוא גם כן אינו ספר הלכה, הוא ספר קלאסי מאוצרותיו, לפי צורת הלימוד של עולם הישיבות, שהוא בירור וליבון הסוגיה לעומקה ולרוחבה,

אכן הייתה זו טעות מצערת (לא שלי)לכנותו פוסק, אלא "ראש ישיבה" או/ו "מורה דרך" - (עוד לפני שתקשה: לתלמידיו הרבים - תלמידי ישיבת מיר),

לבקשתך אערוך את המילה הזו בלבד, (לא היה לי האומץ לשנות מאומה, מהעריכות וההוספות של מרנן העורכים.. יוסי, כתבים - שיחה 01:43, 1 בנובמבר 2009 (IST)

שכוייח. נרו יאירשיחה • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 12:04, 1 בנובמבר 2009 (IST)

דף שיחה ארוך ומיותר[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם מותר למחוק חלקים לא רלוונטיים מדף השיחה, ולכן אני פונה אליכם בתקווה שאכן מותר ומישהו מכם ישכיל למחוק את ההתכתבות הממושכת שליוותה אותי במהלך כתיבת הערך הראשון שלי בויקיפדיה.

שימו לב כי רוב ההתכתבות כאן היא אך ורק בעקבות חוסר הידע שלי כמתחיל, ולדעתי אין סיבה לשמר אותו! ובנוסף אני חש בושה מעצמי בכל פעם שאני מבקר בדף זה :-( בברכה כתבים - שיחה 03:21, 17 בינואר 2011 (IST)

ביצעתי ארכוב. דרך - שיחה 04:56, 17 בינואר 2011 (IST)