שיחה:בוקי גרינברג/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת שנילי

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

גילוי נאות, עריכה בתשלום: כתיבת ערך זה או עריכתו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות) צחי לרנר - שיחה 12:29, 29 במאי 2014 (IDT)

תמהיני האם אין זה פטטי מצד אמן לרכוש לעצמו ערך בוויקיפדיה, האין הוא חשוב דיו שימצא מי שיחשוב לנכון לכתוב עליו ערך ביוזמתו? שנילי - שיחה 12:44, 29 במאי 2014 (IDT)
ההערה הזאת מתאימה לפוסט בפייסבוק, לא לויקיפדיה. מאחורי הערכים האלה נמצאים בני אדם חיים ונושמים. • צִבְיָהשיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 13:57, 29 במאי 2014 (IDT)

כן פטטי, לא פטטי - כתיבת ועריכת הערך הנ"ל נעשתה ביוזמתו של הכותב ואנכי האמן שיתפתי איתו פעולה ואף תיגמלתי אותו בעבור עבודתו. ב.ג.

תודה על ההבהרה. לנו כאנציקלופדיה המידע הזה חשוב, ולוואי ירבו אמנים כאלו בישראל שדואגים לערך על עצמם, נושא התשלום הוא נושא פנים-קהילתי ולא אמור לפגוע באמן. מבחינתו אין הבדל בין אם הוא מבקש מקרוב משפחה להעלות ערך, או נותן דמי-כיס לסטודנט שיעשה זאת. הצגת הדבר כאמן הרוכש לעצמו ערך, היא שגויה, ואני כותב זאת למרות התנגדותי הנחרצת לכתיבה בתשלום בגלל ההשלכות האנציקלופדיות. ביקורת - שיחה 10:13, 30 במאי 2014 (IDT)
יתכן שנשמטה מכם משמעות ההבהרה : "...כתיבת ועריכת הערך הנ"ל נעשתה ביוזמתו של הכותב...". וב"פוסט" שלי חשוב היה לי להדגיש להיכן זה מוביל. אינני מכיר את האמן ואין לי כוונה לפגוע בו, חבל לי שכך הם פני הדברים בוויקיפדיה ואם בתמיהתי תרמתי במעט להרתעת גורמים להשתמש בעט להשכיר כדי להעלות ערכים על עצמם, דייני. שנילי - שיחה 12:54, 30 במאי 2014 (IDT)

מר שנילי, חוששני שלא הבנת את משמעות ההבהרה. הכותב, העורך, היוזם והאיש שפנה לאמן בוקי גרינברג הוא צחי לרנר (כותב ערכים בעל ותק בוויקיפדיה) מתוך עניין באמן ובפועלו. אך גם אם פני הדברים היו כפי שאתה להוט לצייר, לא בהכרח שיש בכך פסול או סיבה לגינוי. בעולם האמנות מקובל שאו שגלריה/מוזיאון/אוצר פונה לאמן לצרכי תצוגה/רכישה או שהאמן הוא זה היוזם תצוגה/רכישה אצל האחרונים. יתכן גם מצב של המלצה או תיווך מטעם צד שלישי. בסופו של דבר תקבע איכות ההצעה, ההערכה והאימון שנותנים גופים אלו לאמן. כותב ערכים בוויקיפדיה משול אם כך לאוצר ואין לנו אלא לסמוך על שיקול דעתו המקצועית ויושרו כבנאדם בבחירתו על מי ועל מה לכתוב, כאשר זהות היוזם מינורית לחלוטין.

הפוך גוטה, הפוך. הגוף היוזם אינו רוכש את היצירה במקרה דנן כדי להוסיף ערך למקום שבו תוצג, צחי מוסיף ערך לעצמו ומוכר שרותי כתיבה במיזם התנדבותי. ולמה אתה או את מסתתרים אחרי כתובת אנונימית? שנילי - שיחה 23:39, 31 במאי 2014 (IDT).
הערות שנילי הן עלובות (תעתיק מדויק יותר של פטטי) בודאי. אם מותר לערוך בתשלום אז מותר, זהו. מה לך לפגוע ברגשות אנשים לריק?
ברגע שמותר זה לגיטימי ובסדר, וגם לא מחויב שהכותב יהיה מעריץ אלמוני של האמן. ערך שאין לו חשיבות (בשאיפה) ימחק וערך שיש לו, מה אכפת לנו שנכתב בתשלום, אם כתיבתו היא מועילה למטרות הויקיפדיה?
אין לי אלא למחות על פעולות שנעשות עם מטרה יחידה של פגיעה באחר. חבל שכך.
בברכה, Tshuva - שיחה 15:27, 1 ביוני 2014 (IDT)

מחאתך נרשמה. שנילי - שיחה 18:06, 1 ביוני 2014 (IDT)

שנילי וביקורת (במידה מופחתת בהרבה) יקרים, שממש, אבל ממש, מזדהים בשמם האמיתי... בלי שום קשר לדעותיכם, מין הראוי שתתנצלו בפני האמן על קביעתכם המסולפת שהאמן הוא זה שיזם ורכש כתיבת ערך על עצמו. (עדיפה כתיבה עניינית ללא ציון שם מאשר פרסום דברי בלע תחת שם בדוי).

אני לא קבעתי דבר כזה, ההיפך הוא הנכון. אני מצטט למקרה שהיה קשה לך: "הצגת הדבר כאמן הרוכש לעצמו ערך, היא שגויה", רק כתבתי שאם הוא דואג למימון הערך, אין בכך רע מבחינתו. ושהנושא הוא פנים-קהילתי. אני לא מבין למה מצאת לנכון להעיר לי על ההזדהות בשמי האמיתי, אני משתדל לכתוב רק עניני, ולצורך הענין, ניק קבוע הוא שם אמיתי לכל דבר (עם מוניטין, שאתה לא רוצה לסכן וכו' וכו'), בשונה מ"ללא ציון שם". צר לי אם גרמתי לאי-מי (אלמוני) מצוקה שאילצה אותו לתקוף אותי. דומני שאני נקי בענין זה. ביקורת - שיחה 11:00, 3 ביוני 2014 (IDT)

הביקורת כלפיך מר ביקורת הינה, כמצוין מעלה, מינורית מאד ונובעת מהפיסקה "ולוואי ירבו אמנים כאלו בישראל שדואגים לערך על עצמם" שניתן להבין ממנה כי גם במקרה שלפנינו האמן דאג לערך על עצמו, ולא היא. בהבדל מיחסי למעיר שלפניך, אין לי נגדך דבר, אני מקבל את הסברך שהתכוונת אך ורק לצד הכספי ומתנצל בפניך אם הרגשת מותקף על לא עוול במעשיך.

בניגוד אליך, שלי אין ספק שאתה משתמש רשום המסתתר מאחורי אנונימיות או לחילופין מי מטעמו של האמן, או מי שמעונין להינות בעצמו מניצול המיזם ההתנדבותי לעשותו קרדום לחפור בו, אני מוכר בקהילה, ואם אתה או את מעונינים הרי שמי - אלי שני. הכתיבה בתשלום הינה למורת רוחה של הקהילה, זאת אף הדגיש יו"ר מועצת הנאמנים של ויקימדיה. מי שנהנה ממנה ועושה בה שימוש ראוי לכל גינוי. שנילי - שיחה 14:02, 3 ביוני 2014 (IDT)