שיחה:ברית הבריונים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע לא מצויין שמעבר למדיניות האנטי-בריטית חברי הקבוצה היללו את מוסוליני ואמרו על הנאצים: "בגדול הם צודקים רק חבל שהם נטפלים ליהודים". ספידי ס.

אוי אוי אוי, איזו הוצאת דברים מהקשרם! אב"א אחימאיר, היחיד בכל החבורה שדגל באופן גלוי בפשיזם (היה לו אפילו טור קבוע בשם "מיומנו של פשיסטן") מיתן מאד את דעותיו ככל שעבר הזמן, והוא הבין לאן הפשיזם מוביל. לטעון ש,"חברי הקבוצה הללו את מוסוליני" היא במקרה הטוב שטות, ובמקרה הרע הוצאת דיבה. לגבי הנאצים, כשהמפלגה עלתה לשלטון ב-1933 אמר אי מי מהם שזוהי דוגמה מעניינת לכוחה של הלאומיות ושיש ללמוד ממנה. מה פתאום "הם צודקים ורק חבל שהם נטפלים ליהודים"? אני מציעה לקרוא היטב את הדברים שנכתבו ונאמרו, לפני שמביעים דעה. תמרה 13:51, 14 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

עברתי על הערך וקצת נדהמתי מהחד צדדיות שבה נכתב. לצורך השוואה עיינתי בערך "ברית שלום", ושם גיליתי שמקימי התנועה ההיא היו כולם דוקטורים והוגי דעות, לעומת הפרחחים הצעירים שיסדו את ברית הבריונים (לצורך העניין, אצ"ג אז היה בן כמעט 40, ונחשב כבר אז למשורר מוערך; ד"ר אב"א אחימאיר היה פילוסוף ועיתונאי, וד"ר יהושע ייבין היה רופא, מתרגם, סופר ועיתונאי).

איני מבינה מדוע היה כה חשוב להזכיר כאן אירוע איזוטרי בו החבר'ה התפרעו בנאום של בנטוויץ' (שמופיע פה עם רשימת תארים מפה ועד גרוזיה), שבסך הכל "נשא דברי שלום מעל פסגת הר הצופים". נו באמת, האיש נשא נאום פוליטי מאד, בו קרא (ברוח ברית שלום) לוותר עוד ועוד כדי לקדם את רעיון השלום בארץ ישראל. מובן שזו היתה זכותו לדבר, וברור שאסור היה ל'בריונים' להתפרע, אבל סתימת פיות לא היתה אז בשום אופן כלי שהשתמש בו רק צד אחד. אך עובדה היא שבסוף הדרך בחר המחנה הנגדי לטפול את אשמת רצח ארלוזורוב על הבריונים כדי להשתיק אותם סופית.

שיניתי את ניסוחם של דברים רבים, מבלי להמעיט בשיקוף אופייה הקיצוני של התנועה. בכוונתי לשוב ולקרוא טקסטים ומקורות בנושא זה, כדי לעבות את הערך ולגבותו במקורות ברורים. תמרה 15:08, 14 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]