שיחה:בר גיורא (מושב)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שיחה:בר גיורא (יישוב))
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת יוסאריאן בנושא "לא הורשו לחזור"

האם הישוב נקרא על שם הארגון? טרול רפאים 14:06, 27 אוגוסט 2005 (UTC)

קישורים בעייתיים[עריכת קוד מקור]

בכוונתי להוריד את הקישורים לאתר [1] שלא תורמים דבר לערך לבד מאג'נדה פוליטית שנויה במחלוקת שאינה מוזכרת בערך עצמו, אלא אם מי שהכניסם יוכל להצביע על ערכם הנוסף שחמק מעיני, או להרחיב את ערך בהקשר הרלוונטי. בברכה, אסתר 15:38, 28 יוני 2006 (IDT)

ראשית אין כאן שום אג'נדה פוליטית אלא עובדות בלבד. הקישורים עוזרים לקבל תמונה רחבה על האזור לפני מלחמת העצמאות. איני מבין מה פה שנוי במחלוקת וצריך להיות מוזכר בערך. כשקוראים ספרים על מלחמת העצמאות ורוצים לקבל תמונה של מבצע זה או אחר נתקלים במקומות עם שמות ערביים ששמם לא נמצא על מפות מעודכנות, קישורים אלה יכולים לסייע במקרים אלו. הם יכולים לסייע למי שיכתוב לדוגמא את הערך מבצע ההר במלחמת העצמאות שלא נכתב. הקישורים הם בחזקת הערות ותימוכין. האתר הזה הוא אמנם פלסטיני אך הוא עדיף על אתרים ישראלים בתחום שהם באמת עם אג'נדה פוליטית מגמתית כאן לפחות אנו יודעים בפני מי אנו עומדים (דע את האויב) . תודה רבה על התמונות היפות ממפגש פסח האחרון עשית עבודה נהדרת ואיכותית--‏Avin שיחה‏ 23:41, 29 יוני 2006 (IDT)
מרשימת המטרות של האתר:
To provide a comprehensive source of information about the villages and cities that were ethnically cleansed, looted, and destroyed by the Israeli army. At each town's homepage, you will find pictures (both before and after 1948), the current status of the town, the Israeli colonies that occupy the town's lands, a brief history of the town before and after Nakba, detailed accounts of atrocities and any acts of terror, personal accounts from the refugees themselves, and above all live interviewes where refugees recite their experiences, in a visual form, before, during and after al-Nakba.
אני לא מתיימרת לשפוט אם זה נכון או לא, מוצדק או לא, או כל שיפוט אחר, אבל אם זו לא אג'נדה פוליטית שנויה במחלוקת אני לא יודעת מה כן. נכון שיש פה אינפורמציה שיכולה להעיל, אבל לא לערך הזה דווקא. אולי מקומם של קישורים אלו בערכים העוסקים בנושא זכות השיבה ובעית הפליטים.
תודה על הפידבק החיובי, האם היית במפגש? אם כן אני מתנצלת על כך שאני מתקשה לקשר את השם לפנים. אסתר 22:57, 30 יוני 2006 (IDT)
קחי לדוגמה את קישור [2] האם יש כאן מידע? יש. האם יש כאן תמונה? יש. התמונה מתארת את המצב של המקום היום, המסגד והקבר נמצאים במסלול שביל מסומן מס'9336 בצבע ירוק: "נס הרים, דיר א-שיח', תחנת רכבת בר גיורה". תחנת הרכבת בר גיורא קשורה בקשר היסטורי לכפר הנטוש הנדון. הקישור הוא לדף ברשת ולא לאתר. הקישור לדף הוא הערה ואסמכתא במאמר. אם יהיה מידע במאמר באתר ימני קיצוני לדוגמה נשים בירוק צריך להפנות לדף המתאים גם אם הארגון מוגדר כארגון ימני רדיקלי עם אג'נדה ברורה וגם האתר שלו כזה (הוספתי עכשיו לערך קישור חיצוני לאתר התנועה) ומה עם האתר של "מקור ראשון" המגדיר עצמו עיתון ישראלי לאומי שם יש לעיתים מאמרים משובחים, היכן עובר הגבול? האם צריך לפסול עיתון, כתב-עת, ספר או כל פרסום אחר שיש לו אג'נדה פוליטית? ומי מחליט מתי ואיך זה שנוי במחלוקת? היה או לא היה זאת השאלה והתשובה היא ברורה: היה. אין כאן מחלוקת ויש לדעת בפני מי ובפני מה אנו עומדים בדיוק. הרשת היא רחבה מאוד ובכל אתר יש לברור את הבר מן התבן ואמרו חכמים: "אי אפשר לבר בלא תבן" (ברכות נ"ה), כל עיקר יש עמו טפל או טפלים, אין טוב מוחלט. הורדת הקישורים היא כהפעלת צנזורה. אני נגד צנזורה בכל צורה ועל כל נושא, בלי יוצא מן הכלל. הבעיה המרכזית בצנזורה היא מי המחליט. המטרה הראשונה של האתר הנדון היא לספק מידע מקיף ואת זה הוא עושה היטב. אין להגביל את המידע ולשים אותו בגטאות של הערכים העוסקים בנושא זכות השיבה ובעיית הפליטים. אנא הסבירי לי מה זה אג'נדה פוליטית שנויה במחלוקת ובייחוד מה זה שנוי במחלוקת ומי הם הצדדים במחלוקת זו? סליחה על הלהט וסימני השאלה הרבים--‏Avin שיחה‏ 02:16, 2 יולי 2006 (IDT)
סחתיין על הלהט :) אתחיל בהפניה לראשית דברי: "אלא אם מי שהכניסם יוכל להצביע על ערכם הנוסף שחמק מעיני, או להרחיב את הערך בהקשר הרלוונטי." - (וציטוט מדברי בדף שיחתי:) זה לא עניין של צנזורה, אני פשוט חושבת שהקישור לאתר לא מתקשר לערך במצבו הנוכחי. כרגע מוזכר שהיה שם כפר ערבי נטוש (מתי-למה-כמה?), והקישור מספר סיפור חדש שלא מוזכר בערך. אין מניעה בעיני לספר את הסיפור הזה לגבי הישוב ולהוסיף בערך תוכן שקשור להסטוריה של המקום, כולל התייחסות לאיכלוס לפני קום המדינה והשתלשלות העניינים אבל כמו שזה כרגע זה "אחד בפה ואחד בלב" או אחד בערך ואחד בקישור... אסתר 18:30, 2 יולי 2006 (IDT)

תמונות בערך[עריכת קוד מקור]

התמונה של המיקום בישראל מיותרת כאן. גם התמונה של הכפרדיר א-שייח' מתאימה לערך המיוחד לכפר או לתחנת הרכבת ולא למושב, זאת מאחר והקישור בין המושב לכפר הוא תחנת הרכבת שנקראה לפני 1948 תחנת הרכבת דיר א-שייח' ואחרי 1948 תחנת הרכבת בר גיורא.--‏Avin שיחה23:44, 19 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

"לא הורשו לחזור"[עריכת קוד מקור]

אנא להבהיר ולצרף מקור. דרך - שיחה 12:46, 25 באוקטובר 2010 (IST)תגובה

אין צורך במקור כי זה ידוע לכולי עלמא. אתה יכול לקרוא על מדיניות ממשלת ישראל באותה תקופה שאסרה על שיבת הפליטים לכפרים בספר לידתה של בעיית הפליטים הפלסטינית 1947-1949 מאת בני מוריס. יוסאריאןשיחה 13:21, 25 באוקטובר 2010 (IST)תגובה
לזו בדיוק כוונתי. מה שידוע הוא בקשר לכלל הערבים שעזבו את מדינת ישראל ב-1948. לגבי בית עיטאב ברור מעל לכל ספק שעזבו. שאר הפרטים לא ברורים. מקור כללי כמו שהזכרת יכול להיות מוזכר בערך הקיים על הסוגיה הכללית, אך לא בכל כפר וכפר. זו דעתי. דרך - שיחה 23:48, 25 באוקטובר 2010 (IST)תגובה
שלוש המילים הללו מבהירות את ההיסטוריה של המקום - בהינתן תושבים שעזבו בזמן מלחמה, עולה השאלה מדוע לא שבו, הכיצד הוקם יישוב חדש בנקודה - הן שמות את המשפט לגבי תושבי הכפר שעזבו בקונטקסט היסטורי ונותנות רקע לייסוד היישוב החדש. יוסאריאןשיחה 11:44, 18 בנובמבר 2010 (IST)תגובה