שיחה:גרגורי לרנר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לדעתי בפיסקה לגבי לרנר ויחס הציבור הישראלי אליו, יש להדגיש את היחס אליו בארץ, ןלהחזיר את המשפט ש"צהוב עולה מחק", שכן קנה המידה שלו הוא בינלאומי, והביוגרפיה שלו מדברת על תעלוליו בקנה מידה זה.סיני 14:23, 7 אפריל 2006 (UTC)

איזה משפט מחקתי? דרך אגב מה זה "גדוד בנייו"? צהוב עולה 14:27, 7 אפריל 2006 (UTC)
מחקת משפט, על יחס החברה בארץ לגרגורי. בברה"מ היה נהוג, שקבוצת אנשים היתה לוקחת על עצמם יזמה מסויימת לעזרה לסוציאליזם. הקבוצה היתה יכולה להיות מורכבת מתלמידי בי"ס, סטודנטים, עובדי בית חרושת. הם היו נוסעים למקום מסויים ועובדים ב"התנדבות" בקצירת קוטנה באוזבקיסטן, או בניית ערים חדשות איפשהו בסיביר, או הוראת קרוא וכתוב במחוז מרוחק בצפון הרוסי וכד'. גדוד בניין זהו גדוד, שהתעסק בבניין לפי שיטה זו. לפעמים משתמשים במושג זה לציון קבוצת פועלים שבונה בניין.סיני 14:46, 7 אפריל 2006 (UTC)
אני לא רואה שמחקתי משפט: לחץ כאן לראות את ההבדלים במה שעשיתי. הורדתי את שלוש המילים "בקשר לרדיפתו בארץ" כי זה מיותר. צהוב עולה 14:47, 7 אפריל 2006 (UTC)

שאלות לכותב[עריכת קוד מקור]

  • 1990: לא ברור - קודם נשלחה בקשה לארץ להסגירו, ואח"כ הוא עלה ארצה?
  • "ובשנת 1994 החליטה הפרקליטות הרוסית לחון את לרנר" - לא נשמע מדוייק, פרקליטות אינה עוסקת בחנינות, ובוודאי שלא למי שהפר ערבות וברח. שמא הכוונה לומר שהפרקליטות נסוגה מכוונתה להגיש נגדו כתב אישום?
  • "בשנת 1997 הואשם לרנר בפרשיות שחיתות והלבנות כספים שונות בסכום של 100 מיליון דולר מ-3 בנקים רוסיים בקשר לאותה חברה, וכן בקשר לרצח" - לא ברור, נסיון לדחוס יותר מדי מידע למשפט אחד. אפשר להסביר בצורה יותר ברורה במה הואשם?
  • "לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2003, כשהמשיך לפי החשד בהלבנת כספים מחברות נפט וגז רוסיים, נעצר בפרגוואי והוסגר לארץ למשפטו." - כנ"ל, מאוד לא ברור.

תודה, מגיסטר 20:34, 8 אפריל 2006 (UTC)

הכתבה עליו מבוססת על המקור ברוסית שהובא, ועל מקורות נוספים ברוסית.לפי הכתבה המקורית, נשלחה הזמנה למשפט ברוסיה ב1990. הוא ברח משם ועלה לארץ. ישראל סירבה להסגירו לרוסיה. הוא קיבל חנינה מהשלטונות הרוסיים, ולא מהפרקליטות בשנת 1994. לגבי 1997 אתה יכול לקרוא את הכתבות ברוסית ובאנגלית על הנושא. כעת לצערי לא אוכל להרחיב. לגבי מעצרו האחרון, כנ"ל אתה יכול לקרוא את הכתבות בווללה, ובמקות אחרים ולהבין בדיוק במה מדובר. ב"ה בעתיד אולי אוכל להרחיב בנושא.סיני 10:45, 24 אפריל 2006 (IDT)

האם הוא קיבל 10 שנות מאסר על בזיון בית המפשט?

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגרגורי לרנר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:31, 10 בנובמבר 2022 (IST)תגובה