שיחה:דוד אנוך

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Yoavd בנושא שחזור הארכוב

מידע נוסף שייתכן ותרצו להכניס (בדומה לעמדות בעמודים של פילוסופים ישראליים אחרים כדוגמת אלון הראל):

עמדותיו[עריכת קוד מקור]

דוד אנוך מגדיר עצמו כליברל פלורליסט, אף שהוא מחזיק בעמדה חריגה יחסית בנוף הליברלי הנקראת "פרקפקציוניזם", אשר דוחה את דרישת הניטרליות מהמדינה ביחס לדרכי חיים, הגדרת הטוב וכיוצא בזה. לשיטתו של אנוך, השאלה האם להתערב בדרכי חיים של אחר צריכות להיחתך משאלת טיבן של דרכי חייו, כמו גם המחירים הכרוכים בהתערבות בהן. חלק ניכר מכתיבתו של אנוך מתעסק בביקורת על עמדה רולזיאנית באשר לדרישת ניטרליות מהמדינה, המכונה "pulic reason", לפיה כדי שפעולה של המדינה תהא לגיטימית היא צריכה להיות מקובלת, במובן כלשהו, על ידי כלל חבריה הנבונים ("reasonable") של החברה עליה היא חלה.

אנוך הוא גם "אובייקטיביסט", כלומר, מאמין כי ערכי המוסר הם אובייקטיביים וכי יש לנו כלים לחקור אותו. בכתיבתו, אנוך טוען כי השיח המוסרי מכיל יומרה מובנית לאובייקטיביות, ולשיטתו רלטיביזם מוסרי פשטני אף "מסוכן פוליטית".

בכתיבתו האחרונה אנוך שולל את קיומו של מזל מוסרי בנסיבות ובתוצאות ומתיימר להסביר את ההבדל הרלוונטי ביניהם לבין סוגים אחרים של מזל שכן יכולים להשפיע על מעמדו המוסרי של סוכן מוסר. בכתיבתו חקר גם תופעות מוסריות כגון המעמד הנורמטיבי של הסכמה היפותטית, מעמד הדיון בתיאוריות אידאליות ועוד.

היי אמיר, תודה על המידע, אתה מוזמן להוסיף בלווית אסמכתאות; אגב, שכחת לחתום, אתה עושה זאת בכתיבת ארבע טילדות (זוהי טילדה ~) בסיום הטקסט צחי לרנר - שיחה 19:18, 2 ביולי 2019 (IDT)תגובה

שחזור הארכוב[עריכת קוד מקור]

משום שהיתה רק פסקה אחת בדף השיחה לא היה לי ברור מדוע אורכבה, ולכן שחזרתי. ‏Yoavd‏ • שיחה 09:18, 22 באפריל 2023 (IDT)תגובה