שיחה:החזית הדתית המאוחדת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

"...בה התמודדו כל המפלגות הדתיות והחרדיות בבחירות לכנסת כרשימה אחת" האם משפט זה לגמרי מדויק? באותה כנסת נבחרה גם מפלגה בשם "התאחדות התימנים בישראל" הסיעה באתר הכנסת. אני לא מכיר את המפלגה, אבל ממעט המידע באתר הכנסת ייתכן שגם זו יכולה להיחשב סיעה דתית. אם התשדיר מבחירות 1988 הוא של אותה מפלגה, אז בטח שהמשפט לא מדוייק. מישהו יודע על הסיעה משהו? DGtal 17:10, 15 פברואר 2006 (UTC)

כל השאלה היא כיצד מגדירים מפלגה דתית. חבר הכנסת זכריה גלוסקא ממפלגת התימנים של הכנסת הראשונה אכן היה איש דתי, אולם לא עדיין לא ברור (לפחות לי) שהאם למפלגה היתה גם אידאולוגיה דתית, או שהיא הסתפקה בדאגה לאינטרסים של יוצאי תימן בישראל. בשלב מסויים אף דובר על כך שהתאחדות התימנים תצטרף לחזית הדתית, אולם עדיין השאלה במקומה עומדת, האם היא היתה מפלגה דתית או מפלגה של דתיים. אני מקווה לחקור את הנושא ברמה אקדמית, אולם לעת עתה אין לי כל תשובה מוחלטת בעניין.
בברכה
זאב באואר 207.232.63.73 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
לאחרונה הרחיבו מאוד (כמטלה אקדמית) את התאחדות התימנים בישראל ובקריאה ראשונית נראה לי שמדובר הרבה יותר במפלגה עדתית מבמפלגה דתית. עיין שם. ‏DGtal17:52, 10 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

האיחוד הדתי הבלתי-מפלגתי[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:207.232.63.73
התוכל/י להביא מקור לכך שקבוצה זו (שלא היו נציגים מטעמה בכנסת) הייתה חברה ברשימת החזית הדתית המאוחדת ? ‏DGtal15:27, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

קבוצה זו נמנתה על מקימי החזית הדתית המאוחדת והיא מופיעה כאחת ממקימותיה בכל פרסומי התעמולה של החזית בבחירות לאספה המכוננת, וכמובן גם בכל פרוטוקול של ישיבה שעוסק בהקמת החזית. נציגי האיחוד הדתי לא זכו למושבים בכנסת הראשונה בשל מיעוט המנדטים שקיבלה החזית ביחס לצפי, וכך האיחוד למעשה נעלם. תרמה לכך גם העובדה שמבחינה אידאולוגית כמעט ולא היה הבדל בין האיחוד הדתי הבלתי מפלגתי לבין המזרחי. סתם לידיעה - קבוצה זו הייתה מורכבת בעיקר מדתיים בני המעמד הבינוני גבוה מירושלים, ת"א ור"ג. בראשה עמדו נפתלי קירש ואפרים שחור היא התמודדה ברשימה נפרדת בבחירות לאספת הנבחרים שהתקיימו באוגוסט 1944 ואף היו לה נציגים באספת הנבחרים.
העובדה שאתר הכנסת אינו מכיר מפלגה כזו היא מצערת, אך אין להתפלא על כך שכן היא לא זכתה אף פעם לייצוג בכנסת. אין לי עניין להביא הפנייה לעבודת המ"א שלי שהוקדשה כולה להקמת החזית הדתית, משום שהיא לא פורסמה והפניה אליה לא תועיל לקורא המצוי, וכך גם לדוקטורט שלי שנמצא כעת בשלבי כתיבה, אולם עדיין נראה לי שלמען הצדק ההיסטורי עם אנשיה, כדאי היה שלא למחוק את שמה מבין מקימות החזית.

בברכה
זאב באואר
המכון ליהדות זמננו
האוניברסיטה העברית

סוף העברה

בערך אספת הנבחרים#הרכב אסיפות הנבחרים אכן מופיע גוף בשם דתיים בלתי מפלגתיים שזכה ב-4 צירים ואני מניח שלכך התכוונת. תודה, ‏DGtal20:42, 10 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:25, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה