שיחה:היסטוריה של הסוציאליזם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Ranbar בנושא משטר האימים = שלטון הטרור?
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

אף אחד לא שם לב שבערך ישנה תמונה מסוימת המופיעה פעמיים, פעם עם הכיתוב "שארל פורייה" ופעם עם הכיתוב "פייר-ז'וזף פרודון"?? SHIMONSHA 06:40, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

תוקן, רחל 07:03, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

נדמה כי הפרק על המהפכה הצרפתית קטוע. מישהו יודע מה קרה שם? תם 14:09, 1 מרץ 2007 (UTC)

חייבים להוסיף לפי דעתי (ולכן גם הוספתי) =[עריכת קוד מקור]

"בקטע על "ברית המועצות" כתוב : מחקרים מאוחרים יותר הצביעו על כך שקצב התיעוש בברית המועצות לא היה למעשה מהיר מזה שבאימפריה היפנית או בארצות הברית שבהן פעלו משטרים שונים, וכי השימוש במשאבים, חומרים וכוח אדם בברית המועצות היה בזבזני מאוד."

על אף שזה יכול להיות נכון ,זה נשמע לי יותר כמו תעמולה קפיטליסטית אמריקאית ולכן אשמח שיוסיפו לזה מקור או יכתוב "דרוש מקור " . זאת בגלל שרוסיה לפי הידוע לי על ההיסטוריה שלה ואני חובב היסטוריה הייתה מדינה נכשלת ,חקלאית ומלא באנפלבתיות לפני סטלין ומהפהך שהוא חולל לפי ספרי היסטוריה רגילים ו"קפיטליסטים" כביכול היה מאוד יוצא דופן מרוב המהפכים הטכנולוגים בהיסטוריה בעוד שיפן וארה"ב היו יחסית יותר מפותחות בשנים האלו .

Aviax1 - שיחה 01:44, 8 ביולי 2011 (IDT)תגובה

משטר האימים = שלטון הטרור?[עריכת קוד מקור]

בפסקה השנייה תחת הכותרת "המהפכה הצרפתית" כתוב "...שהתגלגלו במהרה למשטר האימים הדספוטי של רובספייר". המילים "משטר האימים" מפנות לערך שאינו קיים.

מעיון בערך של רובספייר, נראה לי כי יהיה נכון להחליף את המילים "משטר האימים הדספוטי" במילים "שלטון הטרור" ולהפנות לערך המתאים. אני לא עושה את העריכה בעצמי כי אני לא בקיא בנושא ולא לגמרי בטוח בעצמי בעניין זה. כמו כן, מתלבט אם להשאיר את המילה "הדספוטי" (דיקטטורי? עריצותי?), להחליף אותה במילה מוכרת יותר או לוותר עליה לחלוטין. IZ3001 - שיחה 18:48, 21 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה

לגמרי שלטון הטרור. מתקן. Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 10:51, 22 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה