שיחה:היקיקומורי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זבל? -שי שי שי שיחה 22:44, 21 ינואר 2006 (UTC)

לא. נדב 22:52, 21 ינואר 2006 (UTC)

האם נכון לקרוא ל"תופעה" תסמונת?[עריכת קוד מקור]

מה נכון יותר מבחינת טרמינולוגיה?

"התופעה בישראל" מיותר לגמרי[עריכת קוד מקור]

זו תופעה יחודית ליפן, זה לא לוקה בחסר זה פשוט לא קיים. אפשר למחוק את זה.

בגלל דור האינטרנט התופעה מתרחשת בהרבה מקומות בעולם, לא רק ביפן. היא יותר נפוצה ביפן, אבל בהחלט מתרחשת גם בישראל. Amaterasu65 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

התופעה לא קורת "בגלל דור האינטרנט" אלה בגלל תופעות חברתיות ביפן, והופעה ייחודית ליפן, ישנם גם היקימורי מחוץ ליפן אבל קשה לדבר על זה כתופעה, בעוד שביפן יש עשרות ואף מאות אלפי היקיקמורי. מספרם במערב הוא באמת זעום וקשה להגיד שזה קיים בצורה מהותית מחוץ ליפן. 109.186.12.142

מדרון חלקלק[עריכת קוד מקור]

"למשך חודשים ואף שנים." "כאמור, במקרים רבים נמשכת התבודדותו של ההיקיקומורי שנים." "תקופת ההתבודדות נמשכת לרוב מספר שנים ובמקרים נדירים אף מספר עשרות שנים."

אפשר כאן עמוד שדרה? Danny lost - שיחה 23:31, 9 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

תופעת ההיקיקומורי עלולה להתרחש גם במדינות סמוכות ליפן, כגון סין או קוריאה הדרומית. - מה זאת אומרת. זה קורה בכל העולם. בסיום תקופת ההתבודדות מגיח הנער מחדרו, לעתים על דעת עצמו - זהו נס! אלא אם כן הוא יוצא כדי להפנות את התסכול מהתבודדות לאלימות*. כדאי להרחיב על מה שעובר על ההיקיקומר וזולתו לאחר שיצא. תגידו משהו גם על האחוזים של ההיקיקומורי שיוצאים מזה בחיים, ואלה שלא.
על ההיגיינה: האם הרוב עושים את הצרכים באותו חדר בו הם ישנים?

באחד הערכים הקשורים (קוקונינג-שנראה לי שהוצג מתישהו ברוח חיובית ב"7 ימים") הוזכר שם של חוזת טרנדים בשם "פופקורן". כדאי לכתוב עליה . אני משער שהיא או העיתונאות בחרו לה את השם.
בנוסף, כמה היקיקומורי מבלים את זמנם בויקיפדיה, הא? נכון, לא אלה שברחו הביתה בגלל דרישות הלימודים.

  • ידוע המקרה על נער שמרוב הצקות בבי"ס עשה לינץ' על מציקיו באקדח והתאבד. (סלחו על בורותי בתווי ויקי של הערת שוליים)

אני מסיים את הפסקה כאנונימני אז אל תפרו את חוק הפרטיות


זה לא קורה בכל העולם זה קורה ביפן, כשבשאר המקומות זה קורה אבל בממדים קטנים, בעוד יפן שהיא לא מדינה גדולה בכלל מבחינת האוכלוסייה התופעה היא נרחבת ביותר, בשאר המערב האחוזים הם קטנים.

החזיונות של פופקורן אינם מעניינים יותר מדיי או מדויקים, התופעה לא קורת בגלל אינטרנט או משחקי מחשב, זה רק הסימפטום שבונה את התופעה, הגורמים הם החברה היפנית והמבנה שלה. זו חברה תחרותית בצורה קיצונית יותר מהמערב ומגיל צעיר מאוד, מבנה חברתי כמו במירוץ שנקבעים מגיל צעיר, חברה שמרנית במהותה, חוסר יכולת (בגלל השמרנות) לדבר על הבעיה, וישנה גם בושה חברתית להיחשף ולקבל עזרה מקצועית, ולטפל באופן קולקטיבי בבעיה ולעורר מודעות חברתית לבעיה. מצב כלכלי רעועה בשנים האחרונות, שינויים במבנה המשפחתי היפיני שהיה שונה מאוד בגרסתו המסורתית עד לפני שנים לא רבות מאוד ועוד.

כל האלה הם בעיות שיש בעיקר בגלל המבנה החברתי ביפן ובגלל המנטליות שלהם, אני מניח שבמהלך השנים זה ישתנה ומודעות לנושא למשל עלתה מאוד אבל עדיין קשה לדבר על זה כמשהו באמת רחב היקף מחוץ ליפן. ולהגיד שזה בגלל שיש אינטרנט זה ניתוח נורא רדוד ומטופש של התופעה.

טעות ייתכן?[עריכת קוד מקור]

למה רשום בויקיפדיה העברית שיש בערך 50000 חולים ובויקיפדיה האנגלית 3.6 מיליון? זה הפרש עצום! 84.94.121.117 16:57, 20 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

תודה על תשומת הלב. לעניות דעתי, זה עניין של עדכון - 50 אלף היה המספר בשנת 2000, ב-2010 המספר הרשמי שפורסם על ידי ממשלת יפן הוא 700 אלף ותיקנתי זאת, בתוספת מקור אמין יחסית - הטיימס (הוספתי גם שיש הערכות למיליון איש, בתוספת מקור של חוקר ידוע בתחום). המספר 700 אלף מופיע גם בוויקי האנגלית, שתי פסקאות מתחת למספר ההזוי 3.6 מיליון, שלא מצאתי שום הוכחה רשמית לגביו ברחבי הרשת, הוא נפוץ רק במסגרת בלוגים ואתרים יפניים פרטיים שקשה לי לעמוד על קנקנם מטעמים מובנים (שפה...), ובכל מקרה לא מצאתי אותו באתרי ממשלה או חדשות. Ravit - שיחה 16:35, 21 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]