שיחה:וידאו ארט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך נפתח במילים: "וידאו ארט, אמנות המשתמשת בתמונות נעות וכוללת בתוכה וידאו או אודיו".

או אודיו? יתכן וידיאו ארט שאין בו וידיאו אלא רק אודיו? רוליג 17:06, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

צודק. יאיר 17:21, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הצעות שיפור לערך[עריכת קוד מקור]

ציטוט מתוך שיחת משתמש:Talmoryair:

ניסיתי לקרוא את הערך [וידאו ארט], אבל לתחושתי הערך דורש פישוט לפחות בחלקו. די בהתחלה הציקו לי כל מיני מושגים מסורבלים ולא ברורים, משפטים עם תחביר בעייתי וכו', וקשה לי להבין את יסודות הפורמט הזה. מכיוון שנראה שיש לך ידע בנושא וכבר השקעת הרבה בערך, עדיף שתבצע עוד עריכה כדי שאנשים כמוני, שלא ראו מעולם וידאו ארט, יקלטו את הרעיון. תודה מראש ושאפו על ההשקעה עד כה. נוי - שיחה 11:35, 2 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

אם תוכל לעשות רשימה של מושגים ומקומות בעייתיים אני אנסה לפשט אותם. talmoryair - שיחה 11:49, 2 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אוקיי, אנסה בדף השיחה. נוי - שיחה 12:33, 2 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

סוף ציטוט.

בהמשך לשיחה זו, להלן פירוט של המקומות שהפריעו לי בערך:

  • בהגדרה לא מוכלל המושג "וידאו", אלא רק תמונות נעות. הדבר מוזר בהתחשב בכך שהאמנות עצמה קרויה "וידאו ארט", מה עוד שיש דרכים נוספות להציג "תמונות נעות" (אנימציה, למשל).
  • "התבוננות רפלקסיבית בקולנוע"- בעיני "רפלקסיבית" הוא מושג מעורפל למדי. מדובר פה אמנם על רפלקציה, שיקוף, אך קשה לבין מעבר לזה. האם הכוונה להתבוננות מחדש? מנקודת מבט חדשה? אולי לשיקוף של הקולנוע (ואז זה פשוט "התבוננות")? או שיקוף החושף צדדים חדשים? עדיף למצוא מילה עברית ברורה יותר.
  • "טכנולוגיה זו, היוצרת את המציאות מחדש, יצרה עולם אשר התנתק מן ההיסטוריה של הטבע ושל 'מציאות' ברורה."- לדעתי המשפט הזה בעייתי מכמה טעמים:

1) מדובר פה בניתוח פילוסופי-פוסטמודרניסטי. בוודאי יש שאומרים שמדובר באשליה פשוטה שמאפשרת יישומים כאלו ואחרים. האם פרשנות מרחיבה זו למשמעות הווידאו מקובלת על הכל?

2) היסטוריה של הטבע הוא מושג מיושן ולא ברור, ורק במקרה אני יודע את משמעותו (הדיספלינה שעוסקת בחקר בעלי החיים, הצמחים, האבנים וכו', נכון?) עדיף להוסיף מונחון. מה עוד שלא ברור מה הקשר של ההיסטוריה של הטבע לנושא, למיטב הבנתי הכוונה היא לתפיסת מציאות מדעית ברורה שנפרדת מהבדיון, אז אולי עדיף "מהאמת המדעית".

3) התחביר פה לא טוב, עדיף "עולם אשר התנתק מן ההיסטוריה של הטבע ומתפיסת מציאות ברורה וכו'" או "עולם מנותק מהתפיסה של מציאות ברורה והיסטוריה של הטבע" או משהו דומה.

  • "עולם זה אינו הוגדר עוד על ידי אופן התבוננות באובייקט יציב בחלל (כגון פסל, ציור או תצלום), אלא נתפש באופן בלעדי כמעט ברשתית העין."- פה איבדת אותי. רשתית העין הוא מושג מדעי טכני, ולא מהות פילוסופית כלשהי, ולכן לא נהיר לי מה הוא קשור. באופן כללי לא הבנתי את המשפט הזה.
  • "הוא טוען כי כעת המרחב נתפש לא באופן פרספקטיבי-אוקלידי, אלה במיידיות התופסת את אופן הראייה הישירה."- מה?
  • "אסתטיקת היעלמות של דימוי בלתי יציב"- האם מדובר בציטוט ממאמרו של ויריליו? זה לא לחלוטין ברור. הציטוט עצמו לא אומר לי כלום. יש פה יותר מדי מושגים אמנותיים/פילוספיים שלא מוכרים לקהל הרחב.
  • "במצב זה נוצרת התייחסות חדשה גם אל מימד הזמן, אשר הופך להיות לבלתי רציף, לחסר קוהרנטיות ומוכפף רק לפיזיולוגיה של מערכת הראייה."- למה? לא ברור הקשר הלוגי בין המשפט הזה לקודמו.
  • "המבט ה-'בוהה' (Gaze) של הצופה באולם הקולנוע נתפש בעיניה כביטוי של עונג ויזואלי, המכניס את הצופה אל תוך סדר חברתי שמרני, אותו היא מכנה גם כפטריארכלי."- ברעיון זה של תיאורטיקנית פמיסניסטית, אף כי נראה במבט ראשון שבו היא מכנה פטריאכלי את כל מה שלא מוצא חן בעיניה מסיבות לא ברורות, מתחבאות ראיות התומכות בו. אנא עזרו לנו למצוא אותן. כל הפותר חידה זו מקבל בובת ברבי במתנה, כדי לשמור על הסדר החברתי הישן.
  • ריחוק רוגש- מעודי לא שמעתי את המילה "רוגש". לטעמי עדיף למצוא מילה שגורה יותר. על פי מורפיקס, אגב, יש להוסיף למילה Passionat את האות e בסופה- האם מדובר בטעות הקלדה?
  • כל ההסבר על האסתטיקה של הנרקיסיסטיות נראה לי במידה רבה כמו ג'יבריש.
  • "אלו היו סרטים אשר צולמו במסרטות קולנוע ביתיות בפורמט 8 או 16 מ"מ"- שזה אומר מה? שהם היו מטושטשים, לא מקצועיים, יפים, מזכירים בננה? זרוק עצם, יאיר.
  • "סרטים משעשעים"- לא עדיף "הומוריסטיים"? אולי אותי הם לא ישעשעו.
  • "הירהור מושגי"- מה זה? אה, כן, זה הירהור קונספטואלי. או במילים אחרות- יש פה שני מונחים, ושניהם זרים לי באותה מידה. אני רק יכול לנחש את משמעותם.
  • "תצוגה זו חשפה את האלימות העצורה באישה"- איך? אם היא הציגה אלימות בקטע, יש לכתוב את זה במפורש.
  • מונטאז' קולנועי- לאיזו ממשמעויותיו של המונח הכוונה?
  • נקודה תחבירית שולית- " בהם השתקפו החיים המודרניים, דימויי תוכניות הטלוויזיה והפרסומות לשם תיאור של חיים מלאי אימה ומלנכוליה." הוא משפט תקני אם מדובר על דימויי תוכניות הטלוויזיה ו-|הפרסומות, אבל אם מדובר על דימויי תוכניות והטלוויזיה ודימויי הפרסומות, אני חושב שיש לכתוב "בהם השתקפו החיים המודרניים ודימויי תוכניות הטלוויזיה והפרסומות".
  • "ערמת סמרטוטים זו בגודל אדם..."- אנא ציין בגוף הערך מי כתב ציטוט זה. כרגע מצוין רק מאיפה זה נלקח, וגם זה בהערת שוליים. כך לגבי שאר הציטוטים בערך.
  • "ולעודד שאלות מוסריות"- מהציטוט נראה שמדובר בשאלות אסתטיות, אמנותיות ופילוסופיות, אך לא מוסריות.
  • ספקטאקל- מה זה אומר? המילה כנראה מוכרת, אבל משום מה משמעותה פרחה מזכרוני. ייתכן שיש חלופה עברית טובה יותר.
  • האמולסיה- כדאי לקשר להסבר כלשהו בערך אחר, אני מניח שמדובר במונח מתחום הצילום.
  • "מניפולציות קולאז'יסטיות"- אני יודע מהו קולאז', אבל מהן מניפולציות קולאז'יסטיות בהקשר לפס קול- זה נשגב מבינתי. כנ"ל "סרטים בעלי אופי קולאז'י".
  • יש לתת כותרת לרשימת האמנים בסוף הערך.
  • האם אין מקום לאזכר את מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית? לדעתי יש לכלול התייחסות גם למקומות אחרים שלהם חשיבות בהקשר לווידאו ארטים, לא רק בישראל. שאלה קשורה שעולה: האם הווידאו ארטים מתחילים לחלחל למוזיאונים כלליים ו"קלאסיים" לאמנות, או לפחות למוזיאונים "רגילים" שכוללים בעיקר ציורים ופיסולים (/פוסט)מודרניים?
  • אנא ודא את נכונות עריכתי זו.
  • נקודה אחרונה: יהיה נהדר אם תוכל להשיג איכשהו וידאו ארט חופשי/בשימוש הוגן עבור הערך. כמו כן, בערך יש תמונות בשימוש הוגן דחוק מעט, וכדאי לבדוק אם בוויקישיתוף יש תחליפים הולמים.

עקב אי ידיעתי, אני עלול להצטייר בעיניך כבור (בצדק) ואף כלא חכם במיוחד (אני מקווה שלא בצדק), אך רצוי לזכור שאם קורא רוצה לדעת מאפס מהו וידאו ארט, הוא ילך לוויקיפדיה. כשייסתיים הטיפול בהערות אלו אני מאמין שלערך פוטנציאל גדול להיות ערך מומלץ.

נוי - שיחה 17:49, 2 בינואר 2009 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:24, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בוידאו ארט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:20, 24 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בווידאו ארט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:02, 25 בינואר 2024 (IST)[תגובה]