שיחה:ועדת המשנה למודיעין ולשירותים החשאיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB בנושא נשפט?

ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם "יוצרים ערך" של חדשות ערוץ 2 ועמותת ויקימדיה ישראל לרגל עשור לוויקיפדיה העברית.

כל הכבוד[עריכת קוד מקור]

ערך מרשים מאוד, במיוחד ביחס לעובדה שהכותב שלו כותב כאן בפעם הראשונה. אודו23:25, 26 ביולי 2013 (IDT)תגובה

מצטרף לשבחים. תומר - שיחה 14:09, 29 ביולי 2013 (IDT)תגובה
ערך מעולה, אבל לא הייתי מצפה לפחות מעמית סגל. הללשיחה • כ"ד באב ה'תשע"ג • 14:29, 31 ביולי 2013 (IDT)תגובה

ערך מצוין - יש צורך לעדכנו.

הערות אודות החלק של דו"ח פולארד בערך[עריכת קוד מקור]

מצוין בערך המשפט הבא: "הדו"ח, שהוגש ב-1987 וחלקו הקטן פורסם, מתח ביקורת חריפה על תפקוד הדרג המדיני והמקצועי בישראל בפרשת הפעלתו של פולארד. הוא קבע בדעת רוב כי פרס שיקר לוועדה באומרו שלא ידע על גיוסו של פולארד כסוכן. הוועדה קבעה כי "אין ספק שמר פרס הטעה את חברי הוועדה ומסר להם דיווח שאינו אמת", וכי אם לא שיקר, אזי "נשאלת שאלה חמורה ביותר על טיב תפקודו כראש הממשלה"."

שלוש הערות לסדר בגינו:

1. הדו"ח לא קבע שפרס שיקר בדעת רוב. שלושה חברים מתוך שישה בועדה (אבא אבן, שמחה דיניץ ומיכה חריש) הגישו עמדה אשר מקבלת את טענות פרס. השיוך הפוליטי המוכר והרצון להגן מובנים מאליהם, אך אם ברצוננו להיות נאמנים למציאות יש לציין זאת, למרות שכל בר דעת שהקורא את הדו"ח המצוין במבואות מבין כי דבר שקר היה שם.

2. השקר של פרס (נתייחס אליו ככזה בכל זאת) אינו אודות אי ידיעת הגיוס המקורי, זה, לכל הפחות על פי הדו"ח הוא אמת לאמיתה. הדו"ח טוען כי הדרג המדיני לא ידע מאומה ובכך רשלנותו ואחריותו שכן היה צריך לדעת ולגלות. השקר של פרס הוא אודות הידיעה שלו על אופן הגיוס לאחר שהפרשה התפוצצה, האם האמין באמת ובתמים כי פולארד התנדב לרגל או האם גויס ע"י לק"ם, כאשר עיקר העדויות מובילות כי ידע שגיוס, אך רק לאחר מעשה והמשיך לדבוק בגרסה שהתנדב לרגל זו כי זו הגרסה אותה ניסה ל"מכור" לאמריקאים.

3. כל המידע הזה אכן רלוונטי למדיי לערך שיעסוק בדו"ח פולארד של הועדה, או בכלל בפרשת פולארד. כלל איני בטוח כי המקום של המידע הזה הוא בערך כאן. האם זה הדבר החשוב ביותר בדו"ח שיש לציין? ספק רב. ניכר שאי חיבתו של כותב הערך לשמעון פרס זו הסיבה להימצאותו של מידע זה בערך. כמה שאני מזדהה עם מחשבות הכותב ומחזק אותן ובכלל, נהנה מכתביו של הכותב במדיות השונות - זה לא יהיה מדויק להשאיר את הערך כך כמדומני.

המידע הנ"ל מופיע בעמ' 29-33 בדו"ח הנמצא במקורות. אשמח לדעותיכם.

סליחה על עילום השם, לא טרחתי עדיין לפתוח חשבון. גיא.

הרכב הועדה בכנסת ה-20[עריכת קוד מקור]

וועדת הכנסת ליישומים ביומטריים הוקמה לפי סעיף 32 לחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים וחברים בה, לפי חוק זה, כל חברי ועדת המשנה למודיעין ולשירותים החשאיים. באופן יוצא דופן, שמות חברי הוועדה נחשפו במסגרת דיון משותף (שלא הוגדר כחשאי) של הוועדה המשותפת של ועדת החוקה חוק ומשפט, ועדת הפנים והגנת הסביבה וועדת המדע והטכנולוגיה (בהתאם לחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים) עם הוועדה המשותפת של ועדת החוקה חוק ומשפט וועדת החוץ והביטחון ליישומים ביומטריים (המורכבת, כאמור, מחברי ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים). כל חברי שתי הוועדות המשותפות הללו השתתפו בדיון שנערך ביום שני, י"ב בתמוז התשע"ה (29 ביוני 2015), שעה 21:00 (פרוטוקול מס' 3)("צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן) (תיקון), התשע"ה - 2015"). על פי רשימת המשתתפים, ניתן להסיק בנקל מי הם חברי וועדת המשנה. --יאיר א - שיחה 14:56, 14 ביולי 2015 (IDT)תגובה


נשפט?[עריכת קוד מקור]

בצעד חריג, הודיע יושב-ראש ועדת המשנה כי חמשת החברים ישמשו כוועדת בדיקה סביב נסיבות גיוסו למוסד של בן זיגייר, שנודע בכינוי "האסיר איקס", וכן סביב הנסיבות שבהן נעצר, נשפט ונכלא. או מדינת ישראל הודיעה באופן רשמי שאזרח ישראלי הוחזק בכלא ויוצג בידי עורכי דין. ... האסיר הוחזק בכלא מכוח פקודת מעצר שהוציא בית המשפט המוסמך. 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 13:40, 31 בינואר 2018 (IST)תגובה