שיחה:ועדת העורכים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בערך מצוין המשפט הבא: "במאי 1996 נחתם הסכם צנזורה חדש, שתיקן את הפגמים העיקריים בהסכם הישן. בין השאר הוא הגביל את סמכות הצנזורה, והתיר לה לפסול רק מידע ביטחוני שפרסומו עלול בוודאות קרובה לגרום לפגיעה ממשית בביטחון המדינה, והבטיח את זכות אמצעי התקשורת לעתור לבג"ץ נגד החלטות הצנזורה".

חשוב לציין שיש פה טעות במשפט האחרון- שכן המבחן הוודאות הקרובה לסכנה הוכנס כבר בהסכם הישן שנחתם בשנת 1966. המבחן הוכנס בשנת 1989 לאחר פסק דין שניצר שקבע כי מבחן הוודאות הקרובה שהוחל בבג"צ קול העם בשנת 1953 על שר הפנים (שלפי פקודת העיתונות מוסמך לסגור עיתונים וכלי תקשורת לפי שיקול דעתו), ייחול מעתה גם על הצנזור הראשי.

עדיין קיימת[עריכת קוד מקור]

@כנראהשאין, מדוע שינית את הניסוח ללשון עבר? הוועדה עודנה קיימת. מקף־ 16:48, 26 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

    • על פי מקורות רבים, היא לא קיימת בפועל שנים רבות (לדוגמה מקור זה ומקור זה שבו נאמר בפרוש שפרשת בן זיגייר הייתה הפעם האחרונה בו כונסה, וגם אירוע זה היה חריג). גם כבר אין עיתונים רבים בישראל כמו בעבר (בקושי "ידיעות", "הארץ" ו"ישראל היום" שלא משתפים פעולה אחד עם השני - מתי שלוש עורכי העיתונים הללו נפגשו לאחרונה?) - אתקן אם אני טועה, אבל כל כתבה על הוועדה בעשר השנים האחרונות מדברת עליה בלשון עבר (שוב למעט החריג של בן זיגייר, שגם במקרה זה הכל פורסם, ולא היה שיתוף פעולה).--כנראהשאין - שיחה 18:22, 26 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]
      אוקיי👍👍👍, כנראה שאין (כזו וועדה כרגע) 😉😄 מקף־ 18:25, 26 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בוועדת העורכים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:05, 13 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]