שיחה:חיים חנני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספתי מעט על תרומתו המתמטית של חנני ומקור מוסמך לחייו ועבודתו. חיים חנני היה דמות מרתקת אבל הערך רחוק מלהדגים זאת. הערך מרבה בסיפורים לא רלונטיים ולא מבוססים:

  • סיפור "צינור הדם" הוא בגדר אגדה אורבנית עד שלא יובא מקור אמיתי - המקור http://www.zeevgalili.com/?p=269 הוא לא מספיק משמעותי. לכל היותר אפשר להביאו כסיפור שחנני היה מספר.
  • תיאור המקצועות ההומניסטיים מתמקד באלדד - לא לענין.
  • תיאור הכלא מספר על רב האסירים אריה לוין - לא לענין

אלגוריתמיקאי 21:45, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

צינור הדם[עריכת קוד מקור]

לסיפור על צינור הדם אין מקור רציני. המקור שאתם עצמכם מקשרים אליו מספר סיפור שונה מאוד ממה שמופיע בערך.

אגדה אורבנית או אמת היסטורית? הערך לא עונה על השאל[עריכת קוד מקור]

יפה - באמת - להביא קישור חיצוני לבלוג שסותר את המידע המובא בערך. יוסי רגב טוען שחיים חנני לא באמת בחן איש על צינור הדם לאילת אלא רק העלה זאת כאפשרות תאורטית בראיון לעיתון, וזה הספיק על מנת לעורר את הדיון הנדרש. נשארנו עם התהיה - אגדה אורבנית או סיפור שהיה? 79.180.50.93 08:36, 8 בספטמבר 2013 (IST)[תגובה]

תגובה שקבלתי[עריכת קוד מקור]

את הסיפור ב(בלוג תפוז) קיבל יוסי רגב מד"ר מיכה חנני, בנו של פרופ' חיים חנני ע"ה, הוא מניח שזאת הגירסה הנכונה, ולא כל הגירסאות הרבות האחרות, שנסמכות על השמועות.

יום אחד, במסגרת ראיון בעיתון "הארץ", נשאל חנני (נשיא הטכניון) שאלה פרובוקטיבית: מה היו סטודנטים בטכניון עושים לו ניתנה להם המשימה לתכנן צינור של דם מחיפה לת"א? השיב חנני בלי היסוס: הסטודנטים היו מתיישבים לתכנן את צינור הדם - מבלי לשאול שאלות: למה? דם של מי? הדבר עורר מהומה. רוב הפרופסורים של הטכניון ראו בכך התקפה חמורה על המוסד ויצאו נגדו בכעס, אך הוא בשלו: אנחנו בטכניון מחנכים מהנדסים שאין להם אופקים, שרואים רק את עבודתם המקצועית ותו לא.

(נדמה לי שקטע קצר כזה מותר לצטט במסגרת "שימוש הוגן" (

Daniel Ventura - שיחה 15:26, 12 בינואר 2014 (IST)[תגובה]


הפודקאסט "הטכניוניסטים" הפיק פרק על סיפור "צינור הדם" (יש קישור ביטלי, אבל סנן הספאם מונע צירוף הקישור - https://bit[.]ly/bloodpipe_technion)

הוספתי קישור בהערת שוליים. דוד שי - שיחה 08:34, 30 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

מדוע בערך על חנני צריך להיות אזכור לנאום של רוטמן בבג״ץ?[עריכת קוד מקור]

מילא היה מדובר בערך על אגדת צינור הדם - גם אז לא נראה הגיוני להכניס כל התייחסות מטופשת לאגדה ההיא. אבל למה לדחוף את הדברים לערך על פרופסור מנוח? 78.144.26.189 17:20, 16 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]