שיחה:יום המריחואנה הבין-לאומי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Nansek, תקצירי העריכה מיועדים להסבר העריכות, לא כבמה להבעת דעותיך. אנא נהל דיונים בדפי השיחה, והצהרות אידיאולוגיות פזר במקומות המתאימים לכך. מגיסטר 14:22, 6 מאי 2006 (IDT)

ויום מריחואנה שמח זה נחשב תקציר עריכה תקני? אשתדל להכניס מידע רלוונטי לעריכה פה ושם.. חוץ מזה, כתבתי שהשינוי משני! וגם כתבתי לך משהו בקשר לכתבה הלא עדכנית שלך (חצי שעה לקח לי להבין מה התאריך פרסום, וחבל שהתאריך כזה לא עדכני). D_N_A 15:12, 6 מאי 2006 (IDT)
הכתבה איננה שלי, אלא של העיתון שפירסם אותה (עיתון תל אביב, במקרה זה). תאריך פירסומה אינו רלוונטי כלל, שכן תכלית הצגתה ב"קישורים חיצוניים" היא למסור לקורא מידע נוסף על הנושא וזאת היא עושה. העובדה שחלפה שנה מיום פירסומה אינה הופכת את המידע הנמסר בה לבלתי רלוונטי (למעט המילים "בשבת הבאה", שהקורא האינטליגנטי אמור להבין אותן בהקשרן הנכון). מגיסטר 15:29, 6 מאי 2006 (IDT)
כמובן שהיא לא שלך! אבל היא הכתבה שאתה הוספת, וחשבתי שכדאי שתשים לב לכך שהכתבה לא עדכנית, וברור לי שהיית מעדיף לשים כתבה עדכנית במקום כתבה לא עדכנית (ואולי לא במקום), וכדי לוודא שאתה לא חושב שהכתבה ששמת היא הכתבה העדכנית המתבקשת, כתבתי את משפט הנאצה שלי. זה כמו ששני אנשים מתווכחים על איזו תמונה כדאי להוסיף בערך כלשהו, ואחד אומר לשני "התמונה שלך לא מספיק מפורטת" גם אם התמונה לא נוצרה בידי אותו משתמש. האם מצאת איזו כתבה המתארת את היום הקדוש בימינו? דיי סביר שיהיו כתבות איפשהו... או שאולי עוד חצי שנה נמצא כתבה בוואלה; "אנו מתנצלים על האיחור, ואנחנו יודעים ש "אפילו סבתא שלי כבר כתבה על זה כתבה" אבל... נסו אתם לשחק SOLITAIRE עד הסוף". אני מצטער שאני לא מצטט במדוייק מהכתבה הדיי מאוחרת על COD2 (אפילו אני סיימתי את המשחק עד אז.. פעמיים...)..D_N_A 15:44, 6 מאי 2006 (IDT)
2005 זה בהחלט "בימינו", לטעמי, אם כי לך אולי נראה ש-2005 שייכת ל"ימי קדם" וכיום המציאות התשנתה לבלי הכר. אבל אתה בהחלט מוזמן להוסיף קישור חיצוני מדגם יותר חדיש, אם תמצא כזה שיש בו כדי להעשיר את הקורא. מגיסטר 16:02, 6 מאי 2006 (IDT)

חצי פסקה בעייתית[עריכת קוד מקור]

"נושא ציונו של האירוע בישראל שנוי במחלוקת. הממסד וארגונים הנלחמים בשימוש בסמים רואים בו עידוד לפעילות פסולה ובלתי חוקית, ומגדירים את האירוע כ"מסיבת סמים" המונית ונסמכים על כך שאכן חלקים, גם אם מעטים מן הקהל, נתפסו או הודו בעישון סמים באירועים אלו בעבר [1]. אותם ארגונים קוראים לרשויות המקומיות ולרשויות החוק לנקיטת פעולה תקיפה למניעת קיומו של האירוע, ואף היו מקרים בהם התערבה המשטרה לפיזור האירוע ועצרה משתתפים באירוע- לטענתה, גם כאלה שנמצאו ברשותם סמים."

האם אירוע הוא מסיבת סמים אם חלק קטן ממשתתפיו מעשן סמים? האם מועדונים עורכים מסיבות סמים, באם חלק (יותר גדול יחסית) צורך סמים במסיבה? העניין של הסמים הוא רק תירוץ לארגונים הללו (שחלקם ממומנים בידי המדינה), שרוצים לסגור את היום הזה. הפסקה הזו בעייתית כי היא נותנת לזה משקל יתר. גם בג"ץ פסל את הטיעון הזה. עידן ד 21:26, 6 מאי 2006 (IDT)

אתה חייב להראות את הצד השני ומדוע הם מתנגדים אליו. אף אחד לא בא וקובע שיש שם מסיבת סמים, אלא כתוב כי הממסד רואה את האירועים כמסיבות סמים. היום הזה מספיק מעורר מחלוקות כדי שתהייה עליו לפחות פסקה אחת על זה. אסף 21:29, 6 מאי 2006 (IDT).
אין לי בעייה עם הצגת הנושא, וברור שזה צריך להיות בפנים. אבל נראה לי שהצד הזה מודגש יותר. בהזדמנות, אני אחפש את הפסיקה של בג"ץ בנושא, וארחיב לפיה. פשוט נראה שהצד הזה מודגש יותר, למרות שהוא הצד הפחות רלוונטי, ולו משום העובדה שבג"ץ דחה את עתירת אל סם. עידן ד 21:33, 6 מאי 2006 (IDT)
גם כאשר בג"צ דחה את עתירת אל-סם זה לא שינה את גישתם. בנוסף, חובה להראות את גישתם (כמובן שזה מסוייג בכל מקרה בסופו של דבר ע"י בג"צ). גישת הממסד והמשטרה לא השתנה בעקבות פסיקת בג"צ ויש צורך להראות מדוע גישתם כזאת ולהציגה. אני לא חושב שיש לזה מקום רחב מדי בערך. בברכה, אסף 21:38, 6 מאי 2006 (IDT).
לדעתי הפסקה אינה נוטה בכלל לכיוון דעתך. הפסקה מאוד נייטרלית והיא מציגה את שני הצדדים, ואפילו כתוב בדיי גיחוך על הגורמים ונסמכים על כך שאכן חלקים, גם אם מעטים מן הקהל, נתפסו או הודו בעישון סמים באירועים אלו בעבר. אין ביסוס לטענה הזו...D_N_A 21:42, 6 מאי 2006 (IDT)
תראה אסף, אמנם אל סם, המשטרה ושאר מרעין בישין לא שינו את דעתם, ובטח לא המארגנים (שהשנה אירגנו אנשים אחרים את היום), ומי שקובע זה בג"ץ. לכן, אני ארחיב במעט על היום הזה על הפסיקה של בג"ץ, בפסקה נפרדת, משום שזה מה שבאמת משנה, ולא מה שפלוני או אלמוני גורס. עידן ד 22:32, 6 מאי 2006 (IDT)
לגבי השאר - קיבלתי. אין מה לשנות. עידן ד 22:33, 6 מאי 2006 (IDT)
DNA לא הבנתי את מה שניסית להגיד ואני כלל לא נוקט כאן דעה בעד או נגד, אלא רק מעוניין שכל הדעות יוצגו. עידן, בכל מקרה, אתה מוזמן להרחיב על בג"צ, לזה בוודאי שאין לי התנגדות. מנגד, כן חשובה דעת הממסד בנושא והארגונים והתנגדותם לארוע כמו גם העובדה שכבר תפסו באירועים דומים בשנים שעברו אנשים משתמשים בסמים באירועים הללו (30 זה בכלל לא מספר מבוטל). בכל מקרה, תראה מה היה השנה, ותבין כמה האירוע הזה חסר משמעות - כאשר בקושי עשרות הגיעו לאירוע המרכזי והוא הופסק מהר מאד כי שכחו לבקש אישור להשמיע מוסיקה... כנראה מישהו עישן יותר מדי בהכנות אליו... :) אסף 22:37, 6 מאי 2006 (IDT).
אתחיל עם הרישא. הייתה לי בעייתיות עם הפסקה הזאת, כי יכולה להיווצר תחושה אצל הקוראים שהם צודקים. אין לי בעייה להשמיע את טענתם, ובעייה זו תיפתר על ידי הרחבה על הפסיקה של בג"צ. אכן חשובות כל הדעות, אבל הכי חשובה הדעה הקובעת. 30 זה מספר לא מבוטל, אבל מתוך אלפים, כשעושים חיפוש אצל אנשים רבים, ושורצים במקום שוטרים רבים - זה הרבה, אבל ממש לא הרבה בהקשר לנסיבות. אם יחפשו סמים בכל מועדון אחר - ימצאו הרבה יותר. בקשר לארגון ולאישור - אכן מי שאירגן השנה את היום הזה, הם לא אותם אנשים של שנה שעברה, ועד כמה שהצלחתי לעקוב - אכן זה נוהל בצורה חובבנית. אני לא יודע אם בשנה שעברה היה אישור, אבל כשבאים רק כמה עשרות - אין למארגנים סיבה להתפלא. בכל מקרה, זה אירוע מאוד מרכזי בעולם, ובשנה שעברה באו אליו אלפים, וזה יום שנוגע ישירות למאות אלפי אנשים במדינה. השנה - נו, המארגנים. אין לי מה להוסיף. עידן ד 22:44, 6 מאי 2006 (IDT)
אני חושב שכדאי לרכז את הערך במשמעות העולמית שלו ולא במשמעות הצרה (ואפילו כמעט חסרת משמעות) בישראל. היום הייתה ההוכחה שהיום הזה כמעט ולא משמעותי בישראלי וייתכן (זה אני לא יודע) שמאד משמעותי בחו"ל. לכן מומלץ להרחיב את הערך במשמעות האוניברסאלית שלו ולתת מקסימום פסקה עד פסקה וחצי על היום הזה בישראל. אסף 22:59, 6 מאי 2006 (IDT).
אם מישהו יוכל להפנות אותי לחומר בנושא - אני אשמח. בכל מקרה, היום בישראל דווקא די חשוב. זה שהשנה היום נכשל, זה לא אומר על חוסר הרלבנטיות שלו, אלא חוסר אירגון טוב. אני לא אפתח פה דיון על הפוליטיקות של תומכי הלגליזציה בארץ, אבל בכל זאת, זה יום חשוב גם בארץ. בארוע הקודם רומן ברונפמן היה אמור לנאום (לפני שהארוע פוצץ), ואפילו שר הבריאות רצה לבוא, כדי להסביר לחוגגים את ההשפעה השלילית של הסם. עידן ד 23:13, 6 מאי 2006 (IDT)

מה התאריך של יום המריחואנה הבינלאומי?[עריכת קוד מקור]

בערך "יום המריחואנה הבינלאומי" יש מידע רב ומעניין, אך לא מצויין שם התאריך. ראיתי היום (22 באפריל) כי לפני יומיים צויין בצפון אמריקה יום 4:20. בתאריך 20 באפריל בשעה 4 ועשרים מציינים את יום המריחואנה. האם אכן זה התאריך המצויין בערך הזה? או שמא מדובר על תאריך אחר והאירוע לפני יומיים מציין אירוע שאינו קשר לעניין? אשמח לתשובתכם. תודה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 10:16, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביום המריחואנה הבין-לאומי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:59, 23 במרץ 2024 (IST)תגובה