שיחה:יום חמישי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"המשנה מזכירה חובה הלכתית לקיים טקסי נישואין ביום חמישי (כאשר האישה היא אלמנה), אך דין זה אינו נוהג בימינו" - המשנה גדולה היא, אפשר לקבל כתובת מדויקת, שאולי תאפשר גם להבין את פשרה של הלכה זו? דוד שי 06:09, 8 דצמבר 2005 (UTC)

תוקן --ערן עסיס 21:50, 8 דצמבר 2005 (UTC)
תודה, עכשיו אני מבין מדוע בתולה נישאת ביום רביעי, אבל לא מדוע אלמנה נישאת ביום חמישי. דוד שי 22:20, 8 דצמבר 2005 (UTC)
שאלה טובה. יש הרבה מקורות מקבילים למשנה שנותנים גם הסברים אחרים ואני לא זוכר את כולם. הסבר מעניין בסוגיית הירושלמי על המשנה (פרק א הלכה א, דף כה ע"א בדפוס) אומר שאם הנישואין יהיו באמצע השבוע - החתן הטרי לא יכבד את כלתו ויחזור לעבודה; נותנים לו את סוף השבוע כדי להבטיח שהחתן יתן לה כמה ימי חסד... יש גם הרבה הסברים אחרים שמדברים על יום רביעי. במקום אחד כתוב על הברכה ששרויה ביום זה, נאמר גם שזה משאיר שלושה ימים להתכונן. ההסבר המיוחד ביותר מופיע איפשהו בירושלמי כתובות, שם מוזכרת גזירת המלך, שדרשה לתת לפריץ המקומי את זכות הלילה הראשון עם הבתולה. היהודים חששו מנוהג זה והקדימו את ליל החתונה ביום אחד, כך שבליל חמישי האישה כבר איננה בתולה. זה באמת נושא מעניין.--ערן עסיס 09:34, 9 דצמבר 2005 (UTC)

יום חמישי [עריכה][עריכת קוד מקור]

יום חמישי זה יום מבורך זה יום לפני שה' בראה את האדם.

אני לא מבין[עריכת קוד מקור]

ביום שלישי נבראו המים וגם ביום חמישי? ביום חמישי נבראו החיות וגם ביום שישי נבראו החיות{בעלי החיים}? ליר5 - שיחה 12:03, 8 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

יום חמישי במוזיקה // אמיר שקד[עריכת קוד מקור]

אני אישית בגלל עיסוקי במוזיקה המצאתי יצירה שנקראת על שם היום הזה רק שקראתי לו בשמו האנגלי. את היצירה עצמה בנויה על קצב בוסה נובה ונגינת ג'אז.