שיחה:יחסי ישראל-הפלסטינים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תבנית מדינות[עריכת קוד מקור]

התבנית היא תבנית לתיאור יחסים בין מדינות והרשות הפלסטינית אינה מדינה ולכן אין להשתמש בתבנית הזו במקרה הזה. גם שם הערך מעיד על כך שהתבנית אינה הולמת - "הפלסטינים", אינו שם מדינה. האנציקלופדיסטשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז • 07:37, 3 במרץ 2017 (IST)

דיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

הערך מיותר. הכל כתוב ב-

ערך מורחב – היסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני

ו-

ערך מורחב – תהליך השלום הישראלי-פלסטיני
. האנציקלופדיסטשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז • 07:42, 3 במרץ 2017 (IST)
האנציקלופדיסט, למעשה, אתה מציע בעצם לאחד את הערכים? התבנית הנכונה לכך היא {{איחוד}}, אם כך. יוניון ג'ק - שיחה 10:19, 3 במרץ 2017 (IST)
הצעתי היא למחוק את האין ערך הנוכחי ולהשאיר את השניים האחרים. האנציקלופדיסטשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז • 11:10, 3 במרץ 2017 (IST)
האנציקלופדיסט, יוניון ג'ק הערך הופיע בערכים של הטיפול הדחוף, ברור שלערך יש חשיבות והוא אינו מיותר. ניב - שיחה 11:31, 3 במרץ 2017 (IST)
אז אפשר לזמן לדיון נוקב את מי שהוסיף את הערך לרשימת הטיפול הדחוף. האנציקלופדיסטשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז • 11:54, 3 במרץ 2017 (IST)

שם המפה - Palestinian Territories, 1948-67[עריכת קוד מקור]

השימוש במפה עם שם שאינו הולם את תוכנה הוא נגזרת של גניבת דעת וראוי שיאסר בוויקיפדיה.

יש להסיר את המפה הזו או לשנות את שמה. האנציקלופדיסטשיחה • ה' באדר ה'תשע"ז • 07:50, 3 במרץ 2017 (IST)

המפה כולל שמה מקורם בוויקישיתוף. בקשות לשינוי שם הקובץ מקומו שם. המידע המופיע במפה, הוא הסיבה לשימוש בה כאן. שם הקובץ לא מופיע בערך במצב קריאה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 08:04, 4 במרץ 2017 (IST)
זה לא משנה שלא מופיע במצב קריאה. שם של תמונה ובמיוחד שם של מפה חייב להלום את תוכנה. להציג מפה של מדינת ישראל והשטחים שבמחלוקת תחת השם "השטחים הפלסטיניים" זה חלק מהניסיון התעמולתי לשחק לנו בראש עם נתונים שקריים ויש לאסור עליו בוויקיפדיה העברית. האנציקלופדיסטשיחה • ז' באדר ה'תשע"ז • 07:16, 5 במרץ 2017 (IST)
האם אתה רוצה לשנות את שם הקובץ או רק להביע כאן את משנתך? אם המטרה היא החלק השני, אז אני לא פרטנר לדיון הזה שמקומו לא בוויקיפדיה. אם אתה רוצה לשנות, אז כפי שהסברתי המקוםהוא בדף השיחה של הקובץ, פתח דיון שם תציע שם אחר לקובץ, ותיתן הסבר מדוע שם הקובץ הנוכחי שגוי. אבל הכל צריך להיות ענייני לא בסגנון התגובה שלך כאן. הכל באנגלית כמובן, ומקורות באנגלית יעזרו. יש אפשרות לשנות שם של קובץ, גם לי יש הרשאה לשינוי שם קובץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:01, 5 במרץ 2017 (IST)
לא רק שעיקרה של המפה איננו "שטחים פלסטיניים" אלא שהמשורטט בירוק היה בין 48 ל-67 שטחים שנכבשו מהמדינה הערבית המיועדת, עליה השלום, על פי החלטת החלוקה, עליה השלום, ע"י ירדן ומצריים ולכן שמה של המפה היה אמור להיות Occupied Palestinian Territories by Eyghpt and Jordan 1948-67 ותיאורה: השטחים בירוק הם שטחים שע"פ החלטת החלוקה נועדו למדינה הערבית. הקמתה של המדינה הערבית נמנעה משום כישלון תוקפנותה בניסיון לסכל את הקמתה וקיומה של המדינה היהודית ומשום ששטחיה נכבשו על ידי המדינות הערביות ירדן ומצריים.
תפקידי להגן על דעתם הצלולה של קוראי העברית ולא תפקידי לחנך את הגויים. המטרה שלי היא שיאסר השימוש בקובץ הזה תחת שמו הנוכחי ובכלל (ראו הדיון למטה:גבולות מדינת ישראל במפות הוויקיפדיה העברית) כי הוא בגדר בורות או היעדר מודעות במקרה הטוב וגניבת דעת ותעמולה שקרית במקרה הרע. ומי שמצוי בהבלי העולם הזה לא נזקק למקורות על מנת להבין ששטחי מדינת ישראל אינם Palestinian Territories. האנציקלופדיסטשיחה • ח' באדר ה'תשע"ז • 07:11, 6 במרץ 2017 (IST)
אז חזרת לוויקיפדיה כדי להגן על דעתם שלקוראי הוויקיפדיה העברית? חשבתי שחזרת כדי לתרום ולהוסיף מידע. טוב לדעת שכולנו בורים. אתה חוזר כאן לסגנון ההתבטאות שהביא לחסימתך בפעם הקודמת. אני מתייגת את אריאל ואת הבירוקרטים, כדאי שעוד כמה יהיו מודעים למטרות שלך. אין לי עניין לנהל אתך כל דיון בסגנון הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 10:26, 6 במרץ 2017 (IST)
אני מסכים בפה מלא עם חנה שמקום הדיון אינו כאן, ואני מסכים בפה מלא שהשם של המפה הנוכחי הוא הכנסת דעתם ומאוויהם של שונאי ישראל לוויקיפדיה העברית בדלת האחורית. איל, אנא כנס בנושא לדף שיחתי, וננסה למצוא מוצא שיתאים לכללי הקהילה, ויתקבל על דעת החברים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:34, 6 במרץ 2017 (IST)
נו באמת חנה. כולנו נמצאים כאן כדי לנסות להבריש את ההיסטוריה כל אחד לצד החביב עליו תוך כדי הרחבת הידע האנושי והנגשתו ותוך דיון בין עמיתים. כמובן שלא כיניתי איש "בור" אלא שכתבתי שהשימוש בקובץ הוא בגדר וכו' וכו'. ואני יודע שאת חושבת כמוני וכמו אריאל. האנציקלופדיסטשיחה • ח' באדר ה'תשע"ז • 12:23, 6 במרץ 2017 (IST)
חנה, לא מצאתי בעיה בסגנונו של האנציקלופדיסט. נכון שמדובר בסגנון ייחודי, אך אני לא מוצא בו פסול. אם את מצליחה להתמודד עם סגנונו של גילגמש, אני בטוח שתצליחי להתמודד עם סגנונו של האנציקלופדיסט.
לעניין המפה, אני מניח שהכוונה בשם היא השטחים שהפלסטינים טוענים עליהם בעלות או משהו בסגנון. לא רואה בזה בעיה או במילים אחרות, לא השתכנעתי בנחיצות שינוי השם של התמונה. יורי - שיחה 15:37, 6 במרץ 2017 (IST)
יורי, איזה מילים מכובסות. "מדובר בסגנון יחודי" אולי נאמץ זאת. אתה טועה אם אתה חושב שאתה עושה לו טובה בכך שאתה נותן לו הגנה אוטומטית. נראה שהיחידה שדואגת לו כאן זאת אני. האנציקלופדיסט צריך ללמוד להתנהל בלי התלהמות בתוך הוויקיפדיה. ואתה לא מסייע לו. הוא לא מבין זאת. חבל שגם אתה לא מבין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:11, 6 במרץ 2017 (IST)
כבר עברנו את הדיון הזה ואני לא רוצה לחזור עליו. לי לא פעם הסגנון של גילגמש נשמע צורם וכשהתלוננתי על כך אמרו לי משהו בסגנון "זה הבנאדם, אין מה לעשות". אז אותו הדבר נכון גם לאנציקלופדיסט. זה הבנאדם, אין מה לעשות. את רוצה שכולם ידברו בסגנון ראוי, תתחילי מלהעיר למשתמשים הותיקים יותר. יורי - שיחה 07:33, 9 במרץ 2017 (IST)
יורי, יש רק דרך אחת להציג את גבולות מדינת ישראל, ראה למטה. ובתוך הגבולות הללו יש להגדיר (במקרא מפה ו/או בהסבר תחתיה) במדויק את שהמפה מייצגת. ועל שם המפה להלום במדויק את התוכן המוצג בה. לא יתכן להציג את מפת ישראל וששמה יהיה "השטחים הפלסטיניים 48-67". האנציקלופדיסטשיחה • ח' באדר ה'תשע"ז • 17:36, 6 במרץ 2017 (IST)
הערך הזה נקרא "יחסי ישראל-הפלסטינים" והמפה מציגה את שטח ישראל ושטח הרשות הפלסטינית. בערך הזה, המפה נראית לי מתאימה. אני מבין את המפה כ"שטחי הרשות הפלסטינית המסתמכים על גבולות 67". בגלל שמדובר בשם ארוך, קיצרו אותו. או שאולי קראו לו כך מסיבות אחרות. אני לא ידוע, אבל השם לא נשמע לי חריג מדי וההתעסקות בזה נראית לי מיותרת. בסה"כ מדובר בשם של תמונה, שם שגם ככה אף אחד כמעט ולא נחשף אליו. יורי - שיחה 07:33, 9 במרץ 2017 (IST)
האם אנחנו כותבים מאגר ידע ומידע "על בערך"? תנאי בל יעבור, ולא יחיד כמובן, על מנת שמפה תעבור את סף הכניסה למיזם הוא שם הולם תוכן, גם כיוון שכמעט כולם נחשפים לשם עם הגדלת המפה ואז נקלעים לדילמה למי להאמין, למפה או שמא לשמה. ואז יש להקפיד על מקרא מפה מדויק ותיאור מפה מדויק מתחתיה. כל ההתייחסות לנושא המפות במיזם לוקה בהפקרות ולא אוסיף ואומר את שאני חושב - מתוך בורות וחפיף שהוויקיפדיה תורמת להעמקתם. המפה מציגה את השטחים שבמחלוקת לצד שטחי מדינת ישראל אז איך ניתן לכנותה "השטחים הפלסטיניים"? באותה המידה במפות שמערכת החינוך הפלסטינית משרטטת בספרי הלימוד שלה מדינת ישראל לא קיימת. לצד הסדנה לגרפיקה יש למנות יועץ מדיני. האנציקלופדיסטשיחה • י"א באדר ה'תשע"ז •
כמו שאמרתי, המפה מציגה את שטחי מדינת ישראל ואת שטחי הרשות הפלסטינית. השם של המפה קצר, לא מדויק ואף לא ממש נייטרלי אבל לא מדובר במשהו קיצוני מדי. יש דברים ששווה לבזבז עליהם את הזמן ויש דברים שלא. אם השם של המפה היה "שטחי פלסטין והיישות הציונית הכובשת" היה שווה לבזבז על זה את הזמן. במקרה הנ"ל, זה לא שווה, לדעתי. באופן כללי, אם אתה לא מרוצה מהנוהג הקיים במיזם בנושא מפות, אתה מוזמן לפתוח על זה דיון במזנון ולנסות להביא לשינוי המדיניות. יורי - שיחה 19:55, 9 במרץ 2017 (IST)

גבולות מדינת ישראל במפות הוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

זו המפה עליה הוחלט לאחר דיון שהיא היחידה בוויקיפדיה העברית שמוסמכת להציג את גבולות מדינת ישראל.

אז לא ברור איך כל אחד נוטל לעצמו את החירות להלביש על מדינת ישראל גבולות כראות עיניו (ראו המפה המשובצת בטיוטה:יחסי ישראל -הפלסטינים). האנציקלופדיסטשיחה • ח' באדר ה'תשע"ז • 07:42, 6 במרץ 2017 (IST)