שיחה:להקת בנים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא נייטרלי בעליל

דרישה לכתיבת הערך מחדש / ניתוח[עריכת קוד מקור]

אני לא רוצה לגעת בערך כי אין לי שום ידע בנושא (גם אין לי כוונה כרגע להעמיק בערך האנגלי, שמרפרוף עושה רושם שהוא בעייתי גם כן). אבל עד כמה שידיעתי הדלה בנושא משגת, אני חושב שהערך מחמיץ את כל העיקר, ואני אכתוב זאת כאן במידה ויש דברים בגו ומישהו ירצה לשכתב (רצוי כמובן בליווי סימוכין להשערות להלן).

ראשית, אין שום הבדל מהותי בין "להקת בנים" ובין "להקת בנות" - שני המושגים מתייחסים לאותה תופעה תעשייתית-תרבותית בדיוק, רק בשינוי המין של חברי ההרכב. הערך צריך להתייחס לשני המושגים כאחד (אין לי רעיון לשם ראוי. כמדומני פורמט מסוג "להקת בנים/בנות" אינו מקובל כערך בויקיפדיה. בערך הרכב מוזיקלי מציינים את המונח "להקות אורגניות" שמתואר כמו בעניין דעסקינן, אבל באופן מילולי זה נשמע שגוי לחלוטין, שלא לדבר על זה שהניסוח שם בעייתי כשלעצמו ונטול סימוכין).

ולעיקר, אני לא יודע אם הקביעה הזו נכונה, אבל אני חושב שהמאפיין המהותי ביותר של להקת בנים/בנות (בשנות ה-90) היא שהיוזמה להקמתה היא אינה של חברי הלהקה, אלא של אנשי תעשיית המוזיקה (ויש להניח: אנשים ותיקים בתעשיה. בעיקר מפיקים מנוסים). אני מניח שבמקרים רבים חברי הלהקה אף אינם מכירים זה את זה לפני ההקמה והם נבחנים בנפרד (חלק מה"Typecasting", להלן). מעבר לעניין יוזמת ההקמה, בד"כ רב היצירה של הלהקה לא נעשית על ידי החברים בה. הטקסטים, הלחנים, העיבודים, הכוריאוגרפיה והבימוי, כל אלו על ידי האנשים שמאחורי הקלעים (מובן שרבים מהמאפיינים האלו חלים על דמויות בולטות במוזיקת הפופ בכלל, אבל נראה שזה עניין מקיף ומהותי יותר במקרה של להקות בנים/בנות). המוטיבציה ליצירה, וזה אולי אחד המאפיינים החשובים ביותר, היא כלכלית ולא אומנותית (השירים נוצרים מראש במטרה להפוך ללהיטים מסחריים, ולא כאמצעי להבעה אישית של יוצריהם). עוד מאפיין בולט הוא בבניית הדימוי של המבצעים. מעבר לדגש הרב על המראה החיצוני של כל חבר וחבר בהרכב, הדימויים שיוצרים לחברים בהרכבים מבקשים ליצור תמונה מגוונת, של דמויות שונות עם אופי ייחודי, כאשר האופי הזה הוא אינו מוזיקלי אלא התנהגותי או מראה חיצוני ("הבלונדיני", "הרע", "הרגיש". בלט למשל בכינויים של הספייס גירלז).

כל המאפיינים לעיל הם לדעתי העיקר שעומד מאחורי המהות התעשייתית הזו, כשהמאפיין החשוב ביותר שגורר את השאר, הוא יוזמה מסחרית של תעשייני מוזיקה. כל השאר (קהל יעד אופייני, אמצעים שונים לבניית תדמית, ועוד) הם רק השלכות. עוד נקודה מעניינת היא הפורמט של מין יחיד של חברי הלהקה. המוטיבציה היא ודאי יצירת מתח מיני (הדמויות תתפשנה כדמויות לחיקוי [קהל מאותו מין], או מושאי תשוקה מינית [קהל מהמין האחר], ולא סתם "קבוצת חברים") בתור גורם שמטפח הערצה. Radioactive Grandpa - שיחה 14:58, 19 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]