שיחה:ליאורה גלט-ברקוביץ'

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה צוטט בתכנית מהצד השני עם גיא זהר, בסרטון: בוז לטראמפ!, כתבה באתר יוטיוב (אורך: 8:12), 31 באוקטובר 2019.

ערך לא מאוזן[עריכת קוד מקור]

יש לנו ראש ממשלה שחשוד בפלילים, יש לנו ראש ממשלה שאלף נרצחי אינתיפדת אל-אקצה זועקים אליו מן האדמה, יש לנו ראש ממשלה שבמהלך שלטונו הפכה ישיבה בבית קפה למעשה ציוני, ונסיעה באוטובוס - לנועזת מקפיצת בנג'י, וכל מה שאנו עוסקים בו בויקיפדיה זה איזושהי פרקליטה חסרת חשיבות? ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, וחלק מהחופש הוא בחירה חופשית של הערכים הנכתבים, ובכל יש לי משאלה: כשאתם מתחילים לכתוב ערך, חישבו שנה אחת קדימה: האם מישהו שילחץ בעוד שנה על "מאמר אקראי" ויגיע לערך זה יהיה מרוצה, או שיסתלק מויקיפדיה כל עוד נפשו בו? דוד שי 20:37, 1 אפר' 2004 (UTC)


שלום דוד, אני רואה שהערך עיצבן אותך. אבל אני מפרש אחרת ממך את התמונה הפוליטית הנוכחית. ובכלל עד כמה שאני זוכר, האינתיפדת הנוכחית פרצה בתקופתו של ברק וכבר אז היתה סכנה לנסוע באוטובוסים.
ובעניין העקרוני, הניסיון החצוף של אדם זוטר להפיל ראש ממשלה מכהן, שהיכה בתדהמה את המערכת המשפטית, אינו ראוי שנקדיש לו ערך?
זאת ועוד, החשיבות של מעשיה של הפרקליטה, שהיה ניסיון של התערבות וביטול המשחק הדמוקרטי והכרעת הרוב באמצעות אדם ממערכת המשפט שלא אהב את בחירת הרוב. זאת אומרת שמדובר פה בעניין עקרוני. האם מחר יהיה פרקליט או חוקר, שירצה לשנות את התמונה הפוליטית של מדינת ישראל באמצעות חקירה או הגשת כתב אישום.
ואם אתה מזכיר אנשים ששמרו על זכות השתיקה, תוסיף את עוזריו של אהוד ברק וביניהם, חבר הכנסת הרצוג שמילא את פיו במים, והיום הוא חבר כנסת מכובד.
אולי נכון שצריך לשנות את הערך לפרשת ליאורה גלאט-ברקוביץ'אפי ב.
למרות שאני בצד השני לאפי, ובטוח שאם אף אחד אחר לא יעשה את זה, אני אאזן את הערך מתישהו, אני דוקא חושב שזה ערך ראוי בהחלט. אני דוקא לא מסכים לשינוי שם הערך. חוץ מזה שזה מסרבל את השם, זה פשוט לא מדוייק. מעולם לא שמעתי שמדברים על "פרשת גלאט ברקוביץ'" eman
אני מסכים עם eman בעניין שם הערך, ותיכף אחזירו לקדמותו.
בעניין דמוקרטיה: בחירה בלי ידיעת עובדות מהותיות היא מעשה לא דמוקרטי, דווקא ההדלפה היתה תרומה עצומה לדמוקרטיה (וכבר כתבתי זאת בגוף הערך). יש לזכור שגלאט-ברקוביץ לא יזמה את החקירה, היא רק דיווחה על קיומה.
אני מקווה שלבית המשפט יהיו מילים חכמות לומר בסוגיה זו, ואז נוכל לצטט אותן.
בערך זכות השתיקה אשמח להזכיר את כל אנשי הציבור השתקנים, לדראון עולם.
יותר משהערך עיצבן אותי, היה לי חבל על זמנך שמושקע בו, בזמן שיש ערכים הרבה יותר חשובים שמחכים שתכתוב אותם, למשל שבועות. דוד שי 21:42, 1 אפר' 2004 (UTC)
אני לא חושב שזה הוגן שנעשה חשבון של הזמן של אחרים. מה עוד שיש חשיבות שיהיה מי שייתן נקודת מבט ימנית (לא שזה אומר שצריך לחרוג מהנייטרליות, אבל גם בתחומיה יש מקום למשחק), וחוץ מאפי אין יותר מידי מי שייתן אותה... וחוץ מזה נראה לי שהויכוח על הערך הזה גזל ממנו הרבה יותר זמן מאשר כתיבת הערך עצמו. eman


לא ברורה לי הפסקה:

"עמדת אנשי השמאל, לעומת זאת, היתה שמידע על חשדות של מעורבות של מועמד לראשות הממשלה במעשים פליליים הוא מידע שצריך להגיע בראש ובראשונה מהמועמד עצמו, והדלפתו לציבור כאשר החשוד בפלילים נמנע מלדווח על כך, היא שירות מהמעלה הראשונה (אף שאינו חוקי). "

שהרי באותה העת שרון עצמו לא ידע שהמשטרה חוקרת בפרשה הזו. ואם הוא לא ידע שהוא חשוד בזה, כיצד הוא יכל להודיע על כך? והאם מצפים מפוליטיקאי שיפליל את עצמו? האם היה אחד כזה? ובכלל מדובר פה בעניין עקרוני, האם עובד ציבור רשאי למעול בתפקידו ובשליחותו ולהחליט בעצמו מה טוב ומה רע, כאשר הוא שובר את ההיררכיה של קבלת ההחלטות. לעניין עקרוני זה יכולים להיות הרבה השלכות. אפי ב.

חדשות מדהימות: הציפיות שלי (ולא רק שלי) מפוליטיקאי הן שהוא יהיה נקי כפיים. אם ידוע לו על מעשים פליליים שעשה, אינו חייב להפליל את עצמו, וגם מנהג החרקירי שייך לתרבות אחרת, די בכך שיפרוש בשקט מהפוליטיקה. להזכירך: חשבון הדולרים שבגללו התפטר רבין הוא עבירה זניחה שבזניחות לעומת העבירות שבהן חשוד שרון. אני סומך על שרון שידע היטב על חקירת המשטרה, ואין לי ספק שידע על מעורבותו ומעורבות בניו במעשים המיוחסים לו. דוד שי 05:03, 2 אפר' 2004 (UTC)

נו באמת. אני לא יודע איפה אתה חי. תראה לי פוליטקאי אחד ישר. העבירה של סירל קרן היא על חוק מימון בחירות, שכל המפלגות עברו עליה בריש גלי, אם אתה לא זוכר. כולם נדרשו לשלם קנסות. ומה דעתך על ברק ועמותותיו, האם הוא צריך לעמוד לדין. ומה בדבר הכסף שקיבל פרס מטריה לארסן? ומדוע ביילין עדיין לא דיווח לרשם העמותות מה מקורות הכספים הרבים שלו ואופן חלוקתם ואף אחד לא מצפצף. והאם הח"כ הרצוג ראוי לשמש ח"כ לאחר ששמר על זכות השתיקה? ומה עם פואד והמתקת העבירה שלו על העלמת מכירת דירה והשתמטות מתשלום המיסים שלה. וגם יולי תמיר הסתבכה. וראה איזה פלא, משרון דורשים שיהיה כמו מלאך אבל כל השאר יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. ואגב, רבין. רבין בזמנו התפטר מכיוון שהוצע לו שאישתו (וגם הוא) לא תעמוד לדין אם יעשה זאת, והוא לקח את העיסקה. מבחינתו היה די מפדח להיות ראש ממשלה ולראות את אישתך בבית משפט. והיום עסקה כזאת ספק אם היתה תופסת. אפי ב.

נחיצות הערך[עריכת קוד מקור]

בעניין נחיצות הערך - מי זוכר את חה"כ דרור זייגרמן? אותו ח"כ שקנה לעצמו 15 דקות של תהילה בתחילת שנות ה80 כשכל העם חיכה למוצא פיו? נכון, יש אנשים שהטביעו את חותמן על ההיסטוריה לדורי דורות ויש גם "חרצית" "נחליאלי" ו"דרור זייגרמן" שמקומם גם הם באנציקלופדיה. כל אחד יכתוב על מה שהוא מוצא לנכון וביחד הכל יצטרף לאנציקלופדיה שלמה. ההבדל היחיד הוא שאם כותבים על אישיות שמלווה אותנו עשרות שנים ארוי להקדיש לה ערך שכולל את כל הפרטים. אם כותבים על אדם שהבליח לרגע ונעלם חשוב בעיקר לכתוב על אותו נושא שבזכותו נחרט בזכרוננו. גימפל תם 09:34, 2 אפר' 2004 (UTC)

ואלה! דרור זייגרמן! הסיפור עכשיו מגרד לי את קצה קליפת המוח... אני זוכר שהוא היה ח"כ מהמפלגה הליברלית בליכוד, ושנחשב כאחד היותר שמאלניים שם, ושמעון פרס הבלתי נלאה קיווה שהוא יערוק. וזכור לי משהו כזה שכולם חיכו למוצא פיו. אבל מתי זה היה? ועל מה?
לפי דעתי זה דוקא דוגמא לערך שצריך להיות פה. אולי הוא לא צריך להכנס לאנציקלופיה העברית, אבל לויקיפדיה שאין בה בעיה של מקום למה לא? ואז איזה פריק של פוליטיקה שמשום מה ייגרד במוחו מי היה דרור זייגרמן, ומה היו 15 דקות שלו יחפש בגוגל ויגיע לכאן, ויאמר - ואו! זה מקום רציני, יש פה אנשים שאפילו יודעים מי היה דרור זייגרמן!
רק מילת אזהרה אחת, צריך להקפיד לדייק בדברים ולבדוק פרטים ותאריכים. אחרת משתרשות טעויות שאחרי זה קשה מאוד לעקור אותן.
eman

הבעיה בסיפור[עריכת קוד מקור]

הבעיה בפרשיה זו, שהיא שהאדם שאמור לשמור על החוק ולתבוע את כל אלו שמפירים אותו הוא בעצמו מפר אותו. זה דומה לכך שרב בכיר יטיף על צניעות ולבסוף נמצא אותו אצל זונה. (מקרה דומה קרה עם הרב פרדס) האין כאן עניין לציבור? ועוד משהו, הפרקליטה המדליפה, לא טענה נימקה את מעשיה בכך שהיא סברה ששרון אינו ראוי להיות ראש משלה אלא בגלל שהיא חששה מהמדיניות שלו בהקשר של בנה. אם היא היתה טוענת שנמצא שיש בו פגם מוסרי שבעטיו אינו ראוי להיות ראש ממשלה זה דבר אחר. אבל כידוע כולם עברו על חוק מימון בחירות. וכאשר כולנו ידענו על העמותות הפיקטיביות של ברק, ושהוא קנה שלטון בכסף, שעד היום לא ברור מאין הגיע, אף אחד לא אמר שבגלל זה הוא צריך להתפטר. וברק בסופו של דבר נפל בגלל משהו אחר לגמרי. אפי ב.

שיפצתי את הערך[עריכת קוד מקור]

זה אולי לא הנושא הבוער והחשוב ביותר, אבל הערך לא היה במצב טוב, לא הסביר את מהות הפרשה וכלל מספר טעויות עובדתיות. הערות? אלגוריתמיקאי - שיחה 20:38, 12 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

קישורים לאתר העין השביעית[עריכת קוד מקור]

כדאי לקשר לעמוד הזה, במקום הקישורים שיש כרגע. לא הצלחתי לעשות זאת, טכנית. יוסאריאןשיחה 15:19, 9 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]