שיחה:למידה התנסותית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

ערך זה נכתב במסגרת הקורס „סביבות מתוקשבות בהוראה” המתקיים בבית ספר לחינוך, במסגרת לימודי מסלול „טכנולוגיה ולמידה” לתואר שני באוניברסיטת תל־אביב.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

שלום, קוראים לי לירון ואני אעביר את המשוב על הערך שלך. הערה ראשונה שיש לי היא בנוגע לפרק שנקרא "למידה התנסותית". בעיניי כותרת כזו לא עוזרת להבין מה יש בחלק זה. האם מדובר בהגדרות? מאפיינים? סוגים שונים של למידה התנסותית? נראה לי שכותרת יותר מדוייקת תיתן מידע יותר נכון לקורא. שבת שלום Lironln - שיחה 08:37, 23 בינואר 2015 (IST)תגובה

היי לירון, בחרתי בשם זה כי זוהי תת גישת למידה בתוך כל הלמידה הקוסטרוקטיביסטית. בדקתי דפי ערכים נוספים שנושא והן רשומות במידה זזה: "למידה חוויתית, למידה פעילה וכו.. בדף זה אדבר גם על ראשית הגישה, עקרונות הלמידה וגם על המאפיינים השונים.
הי ליגל, עוד דבר ששמתי לב אליו הוא שעשית קישורים חוזרים לאותו ערך בויקיפדיה (למשל קישור לערך פיאז'ה). אם אני לא טועה, שני אמרה שאת הקישור עושים רק בפעם הראשונה שבה מוזכר הערך ולא שוב ושוב. הנה כמה הערות נוספות -
  • הערות בנוגע להערות שוליים וקישורים חיצוניים:
    • אם את מקשרת כמה פעמים לאותו מקור, אין צורך להוסיף את אותה הערת שוליים כמה פעמים. ניתן להוסיף אותה פעם אחת ולקשר אליה שוב ושוב.
    • אם מדובר בקישור להערת שוליים שהיא דף באתר, לדעתי כדאי להוסיף את הקישור עצמו ולא רק כותרת. כך זה יהיה נגיש יותר ויש סיכוי רב יותר שאנשים יפנו לדף.
    • בקישורים החיצוניים ישנם כמה קישורים באנגלית. כדאי להוסיף כי הם באנגלית על מנת שאנשים ידעו זאת.
  • כמה טעויות קטנות בעברית:
    • בחלק של מעגל הלמידה של קולב "ככל שהמשימות הנדרשות בתהליך הלימודי יהיו קרובים יותר וקשורים..." צריך להיות 'קרובות' ו'וקשורות'.
    • ועוד באותו חלק - "את ההקשר בין הפעילות הלימודי והביצוע המעשי" צריך להיות 'הלימודית'.
    • האם המילה "השתמעויות" מתאימה כאן? אני הייתי מנסחת את זה יותר כמו "עקרונות למידה התנסותית מתוך התיאוריה של פיאז'ה" או משהו בסגנון. לשיקולך אם זה נראה לך.
  • בנוגע להיסטוריה:ממעבר על קישורים שנתת ראיתי שיש כמה התייחסויות לשיטת מונטסורי ואפילו קישור 3 מדבר רק על זה. עם זאת, בהיסטוריה לא הזכרת בכלל את מריה מונטסורי. נראה לי כי היא כן מהווה פרק חשוב בהיסטוריה של למידה התנסותית, ובנוסף גם השיטה שלה מוכרת בארץ ויכולה לעזור אנשים להבין יותר טוב מהי למידה התנסותית.
  • דבר אחרון - הייתי שמחה למשפט נוסף ועוד קצת קישורים על MAT-4. היה קשה למצוא את הקישור שנתת ונראה לי שאם כבר מזכירים מושג אז כדאי לפחות בכמה מילים להסביר מהו. כיצד הוא שכלל את המודל?
  • ובאמת באמת אחרון - רצוי להוסיף קטגוריות(רק עם נקודותיים בהתחלה, כדי שלא יראו את הטיוטא בדף הקטגוריה. אני חשבתי על למידה, שיטות למידה.

זהו, סיימתי לתת את כל הערותיי. אני מקווה שהן עזרו לך. אם יש לך שאלות או תלונות את מוזמנת להגיב. Lironln - שיחה 14:57, 26 בינואר 2015 (IST)תגובה

הי לירון, תודה רבה על משוב רציני מתייחסת לכל הערותיך והערותייך בדף הערך, תודה, ליגל.
מרוב מהירות ורצון לסיים שכחתי לכתוב דבר חשוב - נהניתי מאוד לקרוא את הערך שלך. למרות איך שזה נראה מכל ההערות שלי, למדתי ממנו המון. לא היה לי מושג קודם במה מדובר ועכשיו אני יודעת. הוא גם קריא ומהנה לקריאה. החלק על מעגל הלמידה של קולב רשום בצורה מאוד ברורה ומנוסח היטב כך שגם הדברים הקשים יותר הם מאוד ברורים. תודה! Lironln - שיחה 15:17, 26 בינואר 2015 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלמידה התנסותית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:20, 17 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלמידה התנסותית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:02, 13 באפריל 2023 (IDT)תגובה