שיחה:מוזיקת היפ הופ/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת ישרון בנושא לא נכון

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


שיחה: ראפ

פיני קליין: אני הוא הכותב של השיחה על ראפ ולדעתי לראפ יש כמה יתרונות וחסרונות. דבר ראשון אני אציין את היתרונות כדי לא להכפיש את שם הראפ. הראפהוא ז'אנר סיפרותי עכשיוי. בראפ אין כל פסול כמו בסוגי המוסיקה השונים למיניהם שמצוים בעולם כולו. הראפ בדרך כלל בעל מוסר הכל חד וחלק שמלמד אנשים על החיים (לדוגמא השירים של סאבלימינל: "התקווה","ילד רחוב"). החסרונות של הראפ הוא שבדרך כלל משלבים בשירים קללות ומילים גסות. דבר נוסף הוא שהראפ הוא בדרך כלל מקצב אחיד והמוסיקה שבו משעממת למדי וחסרת טעם. החיסרות האחרון בראפ הוא שהוא גורר אלימות, מביא לסמים וכו'. ישנם ראפרים כמו : M.N.M, סאבלמינל והצל, 50 סנט וכו'.

ראפ ישראלי[עריכת קוד מקור]

למבינים קצת בראפ והיפ הופ ישראלי:סאבלימנל היה הראשון שהביא את הראפ? לי יש אלבום של נייג'ל האדמור (חומוס מטמטם), ונראה לי שהוא הראשון, אם לא היה מי שהקדים גם אותו. עידן ד 20:53, 31 דצמבר 2005 (UTC)
נכתב בערך ששבק ס' החלו את הסצינה. Tapelotape
והאדמו"ר הוא בכלל רגאיי Tapelotape
אופס, צודק. אבל יפה שאתה מכיר! בערך כתוב ששבק, עם הסתייגות. עידן ד 21:01, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אולי כדי להוריד את המילה בפועל? זה נראה קצת מבלבל. חוץ מזה, שבק ס' הצליחה בענק, להגיד שסבלימינל עורר את השוק, אני לא יודע כמה זה נכון. השוק היה די עירני... עידן ד 21:07, 31 דצמבר 2005 (UTC)
שבק אכן הצליחו, אבל ההיפ-הופ אז היה די רדום. לא הרבה הכירו את הסיגנון וזה לא היה אחד מין הז'אנרים המצליחים והמוכרים בארץ. סאבלימינל הביא את הראפ למועדונים, לטלויזיה, ולכל מקום אפשרי, קידם אותו והביא אותו להיות ז'אנר חזק מאוד בארץ, יחד עם המיזרחית. וגם עובדה שלאחר סאבלימנל הסצינה החלה לגדול בקצב שיא Tapelotape
ייתכן מאוד שאתה צודק. אני לא מספיק בקי בתחום (למרות שאני מאוד אוהב את הז'אנר). עידן ד 21:27, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הגזמתם!!! סבלימינל? 2001 כאילו...? אם כבר הדג נחש (מבין המוכרים היום) שהתחילו ב96 וכן שב"ק ס ב93. איזה עלבון בחיי... :) אסתר 00:58, 14 ינואר 2006 (UTC)
אני לא מבין גרוש במוזיקה שאני לא אוהב, אבל שבק-ס היו כאן עוד הרבה לפני סאבלימינל וחברם הצל. אישית הייתי מוריד כל שבח עצמי שיש בערך וכותב עובדות בלבד - הם פופולריים אבל הם חלוצים בתחום - בשום פנים ואופן לא. Yonidebest 01:18, 14 ינואר 2006 (UTC)

דברים לא ברורים...[עריכת קוד מקור]

  1. "המקצב והביט עליו זורם הראפר" - אני לא בדיוק מבין למה הכוונה במילה זורם, מדובר בתרגום של Flow? כל המשפט מעורפל.
  2. "הראפ הומצא לפני כשלושים שנה בג'מייקה, והחל בתור מוזיקת עבדות ומצוקה" עבדות לא הייתה לנו לפני שלושים שנה.
  3. בערך מצויין שראפ הוא המוזיקה בעוד שצירוף מילים למוזיקה נותן את ההיפ-הופ, לי זה נשמע מוזר מאוד, ואפילו שגוי. בכל מקרה לא מוסבר מה ההבדל בין היפ הופ לראפ. איך המאזין התמים יודע אם הוא שומע ראפ או היפ הופ?
  4. הצירוף "הראפ הומצא" נשמע לי מופרך.
  5. "הרכבים המנסים לשקם את הראפ"? מה זה אומר? מי ההרכבים האלה?
  6. הערך מנוסח בצורה זוועתית...(הבטן החלשה של סאבלימינל גורמת לו לשלשולים?)

--איש המרק 07:52, 1 ינואר 2006 (UTC)

ניסיתי לשפר ככל יכולתי ולפי המידע שיש לי. תמחקו וזהו או תאחדו עם ההיפ-הופ. Tapelotape 10:09, 1 ינואר 2006 (UTC)


הכל.

אבל מאחר והערך היפ-הופ מוקדש לתרבות ההיפ-הופ, ולא למוזיקה דווקא, אני שוקלת לאחד את הראפ עם הערך הלא קיים בינתיים למוזיקת היפ-הופ. במילא החפיפה משמעותית.

הערות? הארות? טענות? מענות? אסתר 04:57, 14 ינואר 2006 (UTC)

אני חושב שכדאי לאחד את שני הערכים והסיבות שלך הכן נכונותץ אני בעד.

היפ הופ וראפ צריכים להיות בנפרד, כמו בויקיפדיה באנגלית. "ראפ והיפ הופ" זה כמו "רוק ומטאל". קקון 23:12, 23 אפריל 2006 (IDT)
אם היית קורא בעיון את הערך באנגלית (ממנו תרגמתי את רוב הערך), היית מבחין שלמעשה גם שם הוא אינו נפרד כלל ולמעשה בלתי אפשרי להפריד בין השניים מבחינת התפתחות, הסטוריה ויוצרים. גם הערך פה, שהיה עד עתה תחת הכותרת "ראפ", כולל את שניהם (אני צריכה לדעת - אני כתבתי את רובו ולמעשה כללתי את "מוזיקת היפ-הופ" בתוכו). ההסבר לגבי ההבחנה בין השניים מופיע אף הוא בערך. בויקיפדיה האנגלית ישנן הרבה חזרות על ערכים בשמות שונים וזה לאו דווקא המצב האידיאלי. פנייתי שלהלן היא מלפני שלושה חודשים בהם לא היתה התנגדות כלשהי (ואף התקבלה הסכמה אחת), ועל כן ביצעתי את האמור לעיל. התנגדות לעניין רגע אחרי השינוי נראית לי לא במקום, בייחוד כשברור שביקרת בערך לפני כן ואף ביצעת בו שינויים שחייבו את בדיקת דף השיחה בתקופה זו, ובכל זאת, לא הבעת התנגדות. בברכה אסתר 00:37, 24 אפריל 2006 (IDT)
ודרך אגב, המשפט הראשון בערך האנגלי למוזיקת היפ הופ הוא: Hip hop music (also referred to as rap or rap music) is a style of popular music. אסתר 00:57, 24 אפריל 2006 (IDT)
בסדר, אבל הייתי קורא לזה ראפ או היפ הופ, לא שניהם ביחד. אם הם באמת זהים, אז למה לקרוא לערך ככה וככה? מספיק ככה אחד. זה נותו תחושה של ניגודיות, כמו ישראל והפלסטינים או פוליטיקה ודת. קקון 02:23, 24 אפריל 2006 (IDT)


אני חושב שכדאי לתקן את הקטע של "סוגי ראפ" ישנם הרבה טעויות נאמר כי סקולי די הוא אמן הארדקור ראפ אך הוא פרש לפני שנים. שלא לדבר על האמנים הבכלל לא ידועים שמוזכרים שם. אני מציע לערוך מחדש את הקטע הנ"ל. Hiddai 10:19, 6 מאי 2006 (IDT)

גם אמן שפרש לפני שנים הוא עדיין אמן רלוונטי, מה גם שהמוזיקה נשארת אחריו. ויקיפדיה היא לא אתר חדשות אלא אנציקלופדיה ומטרתה אינה לדווח על ההווה אלא על מכלול האיפורמציה הרלוונטית, כולל נקודות ציון והתפתחות. נסה לתאר את הדברים מפרספקטיבה של כמה שנים מהיום, אז גם ההווה וגם העבר דומים במידת חשיבותם. ניתן לציין מי פעיל היום, אבל זה לא נותן לו יתרת חשיבות. לגבי ה"לא ידועים", כדאי שתשאל קודם אם הם אכן אינם ידועים לקהל הקוראים ומחיקתם מוסכמת. אסתר 21:54, 6 מאי 2006 (IDT)

CunninLynguists, Mr.sos, LA underground איני בטוח אם אמנים אלו מוכרים לקהל הרחב אך אם חלק מהם אמנים ישראלים אני אעדיף להעביר אותם לדף ההיפ הופ ישראלי ואשאל אתכם אם אתם מסכימים לכתוב במקום שלשותם\חלקם אמנים קצת יותר מפורסמים כמו 50 סנט למשל. בקשר לסקולי די אז הבנתי את טענתך. Hiddai 15:15, 7 מאי 2006 (IDT)

נאמר שאל אל קול ג'י יצר את הפופ ראפ בתקופת הגולדן ארה (1986-1993) אך הוא למעשה עשה זאת בתקופת האולד סקול ב1985 עם אלבומו Radio. Hiddai 10:40, 16 מאי 2006 (IDT)

ראשית, לא נאמר שהוא "יצר את הפופ ראפ", שנית, זה שהאלבום הראשון שלו יצא ב-1985 לא אומר שהוא עשה (מה שכן כתוב שהוא עשה) בתקופת האולד סקול. ההשפעה שלו המוזכרת בטקסט היתה בתקופה של הגולדן ארה (ארבעת האלבומים הבאים) ולאחר מכן. אסתר 20:08, 16 מאי 2006 (IDT)

אני לא בידיוק טיפוס של צבעים אבל אני חושב שכדאי להחליף את הצבע של המסגרת לצבע אחר. ורוד לא כ"כ מתאים. Hiddai 13:44, 19 מאי 2006 (IDT)

ביקשתי שתפסיק לערוך את הערך הזה בעצמך ותשאיר לאחרים לערוך לפי שיקול דעתם ובהתיחס להערות שתכתוב בדף השיחה. לכתוב בדף שיחה אחרי שערכת ושיחזרו לך, לא בדיוק עונה על ההגדרה הזו. כדאי שתתיחס לעצות שקיבלת ותקרא קצת על נוהלי עבודה במקומות שהופנית אליהם. אסתר 01:34, 20 מאי 2006 (IDT)

רציתי לדעת מה זו מוזיקת היפ-הופ. חיפשתי "היפ-הופ" והגעתי לערך הזה. קראתי את פסקת הפתיחה: "ראפ הוא דיבור קצבי וחריזה על רקע מוזיקת היפ-הופ. הקצב המוזיקלי לליווי הראפ מופק בעזרת כלים מוזיקליים או על ידי ביטבוקסינג. הראפ יכול להיות מבוצע גם ללא ליווי כא-קפלה. סגנון הראפ (או הפועל "ראפינג") מהווה אחד מארבעת היסודות בתרבות ההיפ הופ. ראפ מוטמע היום בסגנונות מוזיקליים נוספים למוזיקת ההיפ-הופ. כאשר מתייחסים לראפ כאל סגנון מוזיקלי בפני עצמו הכוונה היא לסגנון מונוטוני קצבי שהדגש בו הוא על הראפינג המילולי"

ואני עדיין לא יודע מה זו מוזיקת היפ-הופ (מבחינת מה שכתוב בערך, היא יכולה להיות זהה למוזיקת רוק מתקדם פרט לכך שמקורה ברגאיי). גם ההמשך לא ממש עזר. מבחינתי הערך נכשל במטרתו הבסיסית ביותר. לתשומת לבכם. גדי אלכסנדרוביץ' 22:50, 1 יוני 2006 (IDT)

גם אחרי הפסקה השניה זה נשמע לך זהה לרוק מתקדם? חוץ מלכתוב על הז'אנר הכללי יותר (מוזיקה שחורה מול רוק), על המקורות (ג'אז, R&B ורגאיי מול קלאסית ג'אז ופולק), איפיונים בולטים (מוזיקת מחאה, בוטות וכו' מול... מה בעצם?), שורשים תרבותיים וכו' (הכל בפסקה השניה) וכלי נגינה אופיניים (בטבלא), הדרך להבהיר את ההבדל היא להשמיע. את זה קשה קצת לעשות פה וזו הבעיה העיקרית בהגדרת ז'אנרים במוזיקה פופולרית. אם קיים איפיון קצבי במונחים מוזיקליים מקצועיים, זה אכן יכול להוסיף להגדרה, לי למשל, אין מושג בתחום זה אבל גם לא נראה לי שעל זה קמה ונופלת הגדרת הז'אנר. אם תגדיר בבירור מה חסר לדעתך, אוכל לנסות להשלים. בברכה, אסתר 00:41, 2 יוני 2006 (IDT)
הפסקה השנייה: "הראפ וההיפ-הופ משתייכים למוזיקה שחורה, מונח המתייחס למספר סגנונות שהתפתחו בקרב אוכלוסית השחורים באמריקה, החל מג'אז ורית'ם אנד בלוז, דרך רגאיי ועד הראפ וההיפ-הופ של ימינו. הראפ וההיפ-הופ מתבלטים כמוזיקת מחאה בוטה וברורה יותר מהסגנונות הקודמים להם. הטקסטים המועברים כוללים גסויות, קללות והתרסות, כמו גם תשבוחות עצמיות והתיחסיות מיניות בוטות. הסגנון מזוהה גם עם תרבות שכונות העוני והפשע בארצות הברית, ורבים מהראפרים משתייכים לחבורות רחוב (גאנגסטרים) ואף היו מעורבים בפרשיות פשע, כמו סנופ דוג שהואשם ברצח ובאונס, טופאק שנרצח, או Eazy-E שהיה מבוקש על ידי ה-FBI."
כפי שאמרתי קודם, ההבדל המרכזי הוא ששורשי ההיפ-הופ הם ברגאיי ורית'ם אנד בלוז (לרוק המתקדם השפעות מסגנונות שהתפתחו בקרב אוכלוסית השחורים, ובטח שמג'אז). לומר שההיפ-הופ הוא "מוזיקת מחאה" לא אומר לי כלום על מהי המוזיקה; גם להקת הניאו-פרוג מריליון כתבה שירי מחאה וגם להקת הרוק (הלא מתקדם) מניק סטריט פריצ'רז. מחאה זה משהו שבא לידי ביטוי בטקסטים ולא בסגנון המוזיקה. גם החלק על המוזיקאים הנרצחים לא עוזר לי להבין מה המוזיקה עצמה אלא רק למה ניתן לצפות בביוגרפיות של חלק מהמוזיקאים.
בטבלה המדוברת בצד מופיע סינתיסייזר. גם ברוק המתקדם (די בניגוד לטבלה שמופיעה בערך שלו, אגב) הסינתיסייזר תופס מקום מרכזי. כלומר, על פניו, דמיון קיים (כמובן שהבאתי את הרוק המתקדם בתור משהו שהוא די הפוך בסגנונו להיפ-הופ כפי שאני מכיר אותו).
אני מקווה למצוא בערך משהו דומה למה שאפשר למצוא בערך על רוק מתקדם. אם הייתי מבין בהיפ-הופ הייתי יכול לפרט אילו תיאורים אני מצפה למצוא כאן, אבל הרי אלו מכיוון שאני לא מבין באתי מלכתחילה לערך. גדי אלכסנדרוביץ' 08:55, 2 יוני 2006 (IDT)
ברור שגם קיים דימיון (כן, שניהם נסמכים על ג'אז בין השאר), אבל מוזכרים גם ההבדלים שציינת רק בחלקם (מן הסתם הם אינם מוזכרים תוך הדגשת הניגוד לרוק מתקדם דווקא). עדיין לא הבנתי מה אתה מקווה למצוא ואיך פסקאת הפתיחה של רוק מתקדם מבהירה יותר מהו רוק מתקדם למישהו שלא יודע מראש מה זה. בעיני יש מקום לפסקה מסוג ה"איפיונים מוזיקליים" - אבל כמו שציינתי, לי אין ידע מוזיקלי מסוג זה. אסתר 09:33, 2 יוני 2006 (IDT)
מי שקורא את הערך על רוק מתקדם יראה מיידית שיש מאפיינים כמו שירים ארוכים מאוד, דגש על קטעי סולו וקטעים אינסטרומנטליים ולא על השירה, שימוש בכלים אקוסטים-קלאסיים ומשקלים אסימטריים שמשתנים בצורה תכופה (בשביל להבין את האחרון צריך להבין קצת מה זה משקלים, אבל לא חייבים להבין מה זה רוק מתקדם). זה מאפשר לקבל תמונה כללית בסיסית. בערך הנוכחי אני לא מצליח לעשות את זה - כל מה שאני מצליח להבין ממנו הוא ש"זה דומה לרגאיי, אבל לא בדיוק". ושהשירה היא בצורת קטעי ראפ. אבל אין לי עדיין שום מושג מה יהיה ברקע (אגב, הרושם שאני מקבל משמיעה מקרית של יצירות שונות הוא שהם שמים ברקע של הראפ מה שבא להם, כולל קטעים קלאסיים - וזו אחת הסיבות למה אני מתעניין האם ה"היפ-הופ" הוא רק אחד מסוגי הרקע עבור הראפ, או שגם הקטעים הקלאסיים נחשבים לחלק מההיפ-הופ). גדי אלכסנדרוביץ' 09:43, 2 יוני 2006 (IDT)
אוקיי, אז אם ככה אני יכולה לעזור חלקית. אתה לא מדבר על הפתיחה אלא על הקטע של "איפיונים מוזיקליים", לצערי אני לא יכולה לעזור הרבה בענייני משקל וכד' (נראה לי שפה מופיע הדמיון לראגיי) אבל לסגנון המוזיקלי ישנם איפיונים ייחודיים כמו הסקראצ'ינג והביטבוקסינג (ממש לא דומה לרגאיי מהבחינה הזו).
באופן כללי המושג ראפ כמו גם היפ הופ, הוא קצת נזיל. היפ הופ מתיחס קודם כל לסממנים תרבותיים יחודיים אך גם לסגנון המוזיקלי. המושג ראפ משמש כשם נוסף לסגנון המוזיקלי שנקרא גם היפ הופ, וגם לפעולת "ראפינג" (הדיבור הקצבי), שיכולה להתחבר לשלל סגנונות (תחשוב על זה כשתי קבוצות שלא מוכלות אחת בשניה אך קיימת בינהן חפיפה גדולה). היום באמת מכניסים דיבור ראפ לשלל סגנונות מוזיקליים שאינם מאופיינים כמוזיקת היפ הופ, אבל בגלל החפיפה בין המושגים, לא הייתי אומרת שלדבר כזה אין שום קשר להיפ הופ. הייתי קוראת לזה פיוז'ן בין קלאסי להיפ הופ למשל. בתכלס, אם ראפר ייצור שיר שמסמפל יצירה קלאסית (ויש כאלה לא מעט), יקראו לזה היפ הופ, אם תזמורת קאמרית תצרף ראפר, יקראו לזה קלאסית עם גימיק. מקווה שהבהרתי במשהו את העניין, אסתר 12:09, 2 יוני 2006 (IDT)
לי הבהרת את זה די טוב. השאלה היא כמה זה ברור לקורא של הערך שלא נכנס לדף השיחה. גדי אלכסנדרוביץ' 12:16, 2 יוני 2006 (IDT)
הכל כבר מופיע שם, אבדוק אם אני יכולה למקד את ההסבר. אסתר 12:39, 2 יוני 2006 (IDT)
טופל. אסתר 21:37, 2 יוני 2006 (IDT)

סנופ דוג אנס?[עריכת קוד מקור]

איפה מצאתם את זה? חיפשתי בערך של סנופ דוג בויקיפדיה הישראלית והאמריקאית ולא מצאתי אזכור לאונס.RcQ 16:54, 27 יולי 2006 (IDT)

כתוב שהואשם באונס לא שאנס. אנחנו לא השופטים. ראה למשל פה. אסתר 19:39, 27 יולי 2006 (IDT)

למה אין אזכור לדר. דרה?[עריכת קוד מקור]

בכל פעם שמוזכר הגנגסטה ראפ בערך "ראפ והיפ הופ" אין אזכור לדר. דרה, שהוא אחד ממייסדי הגנגסטה ראפ. זה משהו אישי? RcQ 16:56, 27 יולי 2006 (IDT)

ד"ר דרה דווקא מופיע בערך, ולגבי גנגסטא ראפ - יש הפניה לערך מורחב, שם תמצא פירוט רב יותר, ועוד איזכורים של הנ"ל. אסתר 19:54, 27 יולי 2006 (IDT)

מה קרה לראפ האלטרנטיבי?[עריכת קוד מקור]

האנדרגראונד כיום הוא כל כך רחב שקשה להתעלם ממנו, מה גם שאמנים רבים כבר זוכים להכרה נרחבת. אני מקווה שאני לא היחיד שמכיר את אייסיאלון, בלאקאלישיוס, לאטיריקס, אייסופ רוק, אל-פי, אטמוספיר, קאניבל אוקס, הייקו ד'אטה, ג'ורסיק פייב, דל דה פאנקי הומוספיין וכו' וכו' וכו'

אבל עזבו את הגחמות שלי, יש כאן חוסר רציני באזכור (עזבו אזכור, בפאקינג קיום) של קבוצות שהן הכי הכי מרכזיות בהיסטוריה של ההיפ הופ. אני מדבר על NWA, דה לה סול, א טרייב קולד קווסט, וו טאנג קלאן... אלה קבוצות שאין חשובות מהן (טוב יש עוד, אבל כואבות לי האצבעות...). הקיצר אני בא לפה כמו מבקר מוזיקה בן-זונה ואומר ישירות שהדף הזה והתחום הזה (היפ הופ, אם אתם לא עוקבים) צולע בשלוש רגליים. לי אין זמן ליותר מניים דרופינג, אז שמי שכן יש לו יעשה את עבודת הקודש ויסדר את המקום הזה.

כנראה שלא הבנת את הקונספט. מה שלדעתך ראוי להכנס לערך - אתה מכניס לערך, לא מטיל על מישהו אחר לעשות זאת, כי אין מישהו כזה (אם מבחינת ידע ואם מבחינת מוטיבציה). אסתר 10:21, 12 באוקטובר 2006 (IST)
ועדיף גם להשאיר חתימה בסוף דבריך. אסתר 10:22, 12 באוקטובר 2006 (IST)

ביסטי בויז וטבלה[עריכת קוד מקור]

לגבי ביסטי בויז, הם כתובים בפסקה של "התקופה המודרנית" בהקשר שעכשיו ראפ אינו רק המוזיקה של השחורים למרות שהרי הם החלו להופיע עוד ב-86 בשנים הראשונות של הגולדן ארה. לכן אני לא בטוח איפה לשלב אותו?

דבר שני, אני חושב שיהיה יפה אם נשלב טבלה שמראה את הכרונולוגיה של הראפ - כל שנה מה קרה ואיזה שינויים קרו בראפ. מה דעתכם? WCOG 19:17, 28 באוקטובר 2006 (IST)

אי הבנה![עריכת קוד מקור]

נאמר כי: "מוזיקת הראפ מתבלטת כמוזיקת מחאה בוטה וברורה יותר מהסגנונות הקודמים לה" ואני אומר WTF? איזה סגנונות קדמו לה בידיוק? ובכלל מוזיקת הראפ מעולם לא התחילה כמוזיקת מחאה! העניין המחאתי התחיל ב1987 עם בוגי דאון פרודקשנס (כשהראפ היה כבר בין 10 שנים!!!) עד אז ראפ הייתה מוזיקה של מסרים והסתכלות על הצדדים החיוביים של החיים (כמובן מי שחושב שהז'אנר "נהרס" זה כבר הדעה שלו אע"פ שאני אישית שרוף בדם על להקת N.W.A!!!) בכל מקרה אז רק אני מבקש להבהיר במשפט את הקטע הזה. אני כמובן לא מעדכן בעצמי כי אסתר אמרה לי שאני חייב קודם כל לכתוב את דברי בדף שיחה ולקבל הסכמה מצידה אז... WCOG 23:01, 20 בנובמבר 2006 (IST)

אתה טועה. אחד משירי המחאה הגדולים ביותר של שנות ה-80 המוקדמות, en:The Message (song) הוא מ-82' לדוגמא. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:06, 20 בנובמבר 2006 (IST)

אני מכיר את השיר הזה זהו לא שיר מחאה זה שיר מסר (=message) אין בו שום קללות או דברים מחאתיים זהו אחד השירים הטובים ביותר של כל הזמנים של הראפ בגלל שהוא שיר שנותן מסרים חיוביים לחיים שלנו (או יותר נכון של השחורים)...WCOG 21:46, 14 בדצמבר 2006 (IST)

כנראה ששמעת את השיר אבל לא הקשבת לו. 2 טעויות בידך: 1. מחאה לא חייבת לכלול קללות או ניבולי פה 2. השיר לא מכיל מסרים חיוביים כלל - הוא מספר על החיים הקשים בגטו. העובדה שהוא לא קורא להרג של שוטרים או מקלל לא הופך אותו לשיר לא מחאתי. נ.ב. - למעוניינים בשמיעה ראו כאן --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 21:55, 14 בדצמבר 2006 (IST)
אבל עדיין ראפ כמוזיקת מחאה בגדול התחילה רק מ 1987... לכן בכל צריך להגיד שראפ התחילה כמוזיקה של DJים ורק אח"כ כש MCים התחילו לעשות ראפ רק אז זה התגלגל גם למוזיקת מחאה...WCOG 11:19, 20 בינואר 2007 (IST)

ראפ והיפ הופ בישראל[עריכת קוד מקור]

הפסקה הזאת לוקה בחסר, ובכלל נותנת סקירה גרועה מאוד. במקום לכתוב על אמנים משפיעים וידועים, ואולי איזה להקה חלוצית אחת כמו שבק ס, כותבים 3 אמנים, 2 מהן מאוד לא ידועים, רק כי הם היו ה"חלוצים". ההדג נחש ולסאבלימינל לדוגמא, הייתה יותר השפעה תרבותית. הם באו אחר כך, אבל הכניסו לתודעה את הסיגנון, ובזכותם הכניסה למיינסטרים (ביחד עם שבק ס' כמובן). אפשר לשנות? Revolution 9 21:37, 21 בפברואר 2010 (IST)

לא נכון[עריכת קוד מקור]

היפ הופ זה תרבות וראפ לא שייך לתרבות ההיפהופ בהיפ הופ יש graffiti djing mcing bboying לא יותר אז לקרוא לזה ראפ לא היפ הופ כי זה לא נכון

אני מסכים שצריכים להיות ערכים נפרדים לראפ ולהיפהופ. ראפ זה סגנון שירה. אנדר-ויק23:26, 12 במרץ 2010 (IST)
אני מצטרף, אלו שני דברים שונים. ס123 - שיחה 01:58, 17 באוקטובר 2010 (IST)
אני חושב שכיון שלא היתה התנגדות, אפשר לפצל את הערך. אתה עושה את זה, אנדר? ישרון - איך אני נוהג? 21:29, 25 בנובמבר 2010 (IST)