שיחה:מוצא העיצורים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני חושב שהמינוח המדויק יותר הוא מוצא העיצורים, האותיות הם יותר סימן גרפי שבמקרים מסוימים יכולים לסמן גם תנועות ויותר מעציור אחד.

אני לא מבינה איך ר היא אות שיננית. ניסיתי וניסיתי, והיא לא נוגעת בשיניים, אלא בגרון ובחיך. זה בטוח? אגב, יש גם אבחנה בין זוגות של אותיות voiced (למשל ד) ו unvoiced (ט) פרקולית 22:04, 28 יולי 2004 (UTC)

מה לעשות הטבלה לא משקרת. תנסי לגלגל ריש ותראי שהיא יותר קשורה לשיניים ולא לגרון. אמנם אפשר להוציא ריש מעומק הגרון, אבל אפשר בהחלט להשמיע ריש שינית. אגב, המשני מיועד בעיקר לפיסוק, אבל כאשר את מוסיפה או מוחקת, זה כבר לא משני.--אפי ב. 22:32, 28 יולי 2004 (UTC)

גם לדעתי שם הערך צריך להיות מוצא העיצורים, מאותן סיבות. אני חדש פה ואיני יודע אם מותר לשנות שם ערך. פרקולית, הבחנת נכון: רבים אכן מבטאים רי"ש כאשר הלשון נוגעת בין הגרון לחיך (בענבל ליתר דיוק), כמו את האות כ"ף רפה. הגיה זו של ר' מקורה אצל האשכנזים (כך הוגים ר' בגרמנית), ואילו לספרדים ולבני עדות המזרח ר' שינית מתגלגלת כבערבית. לצערי, משנים אלה את מבטאם. --אביב ל. 01:08, 13 נוב' 2004 (UTC)

שם הערך בעייתי. המונח הנפוץ הוא "מקום חיתוך" (חיתוך = ארטיקולציה) ולא "מוצא העיצור". יש אפילו תחום שנקרא "פונטיקה ארטיקולטורית" שהוא העוסק במיון העיצורים למקומות חיתוך (בניגוד לפונטיקה אקוסטית שעוסקת באיכויות האקוסטיות של העיצורים). לפיכך שם הערך צ"ל "מקום חיתוך (פונטיקה)" ומ"מוצא העיצור" צריכה להיות הפניה. ועוד משהו - אנשים אינם מבטאים אותיות. הם מבטאים הגאים. בחלק מהשפות הכתובות, הכתב הוא ייצוג גרפי של הגאים, אבל יש שפות שבהן הייצוג הגרפי הוא של הברות או של מילים, או של הגאים היסטוריים (למשל בעברית ההבחנה בין ט ל-ת), ויש גם שיטות מעורבות.

Dror_K 09:12, 17 ינו' 2005 (UTC)

מוצא העיצורים הוא בסיס החיתוך כפי שמפורט ברשימת העיצורים, כמו כן בערך רשית עיצורים יש טבלה שהעיצורים בה ממויינים על פי בסיס החיתוך בצורה יותר מדוייקת לכן אין צורך בערך זה.Breakaway 14:36, 16 יוני 2005 (UTC)