שיחה:מחלף שפירים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שלומית קדם בנושא משהו שנזכרתי בו

מממ... סליחה על השאלה אבל מה הקשר המכביה וורסאי? זה לא ערך על גשרים שנופלים... הורדתי את זה בנתיים... אם יש סיבה שזה יהיה פה אשמח לשמוע Urilei 01:18, 28 מאי 2006 (IDT)

ועוד איך יש סיבה. עניין עיקרי מאוד בערך אנציקלופדי אודות מחלף שפירים הוא האסון שאירע בו. אסון זה מוזכר פעמים רבות באותו הקשר של אסונות ורסאי והמכביה והמכנה המשותף הוא ברור. יש לגרום לגולש אנונימי הקורא את הערך על מחלף שפירים יכול מאוד להתעניין בנושאים הקשורים לאותו אסון. ככל שהידע בנושא יגדל והמודעות לבנייה בטיחותית תגדל כך ייקטנו מספר האסונות האלה בישראל! אני חושב שבהחלט שווה להוסיף הפניות של "ראה גם" בנושאי האסונות הנוספים שאירעו בטווח זמן של 7 שנים בלבד. ההפניות צריכות להיות תחת הפסקה בנושא האסון ולא באופן כללי לגבי המחלף. --השמח בחלקו (-: 01:26, 28 מאי 2006 (IDT)
בהמשך השבוע כשיהיה לי קצת זמן אני אולי ארחיב בנושא האסון והכשלים ההנדסיים שגרמו לו. --השמח בחלקו (-: 01:30, 28 מאי 2006 (IDT)
האמת שלא השתכנעתי, אבל בוא נראה מה יש לוותיקים מאיתנו להגיד. אתה צודק שיש קשר, השאלה היא אם צריך קישור... לי אישית זה נראה בערך כמו לשים בתחנה המרכזית החדשה של תל-אביב קישור למאמר על מפגעי שמיעה... זה קשור אבל לא צריך להיות שם. בכל אופן, בנתיים שישאר ככה...
נו, אתה רואה, בסוף הצלחת להכניס את זה בצורה שכן נראית קשורה לעניין. Urilei 02:22, 29 מאי 2006 (IDT)
לא לעין שלי. אין כל קשר בין התמוטטות גשר שנבעה מטעות של קבלן בניין של מע"צ, לגשר שבנו מארגני המכביה מעל הירקון, להתמוטטות הרצפה באולמי ורסאי, אלא אם כן המסר של המשפט הזה הוא שבשנים האחרונות מוטלת על ישראל עין הרע או משהו בדומה. יש למחוק את המשפט הזה, הוא לגמרי לא רלוונטי לערך. odedee שיחה‏ 11:30, 29 מאי 2006 (IDT)
אני גם בספק עד כמה זה רלוונטי אבל בכל אופן זה יותר טוב מאיך שזה היה קודם, קישורים סתמיים חסרי הסבר. האם למחוק או לא, וואלה, אין לי ממש דעה Urilei 18:56, 29 מאי 2006 (IDT)

קישור לאסונות ורסאי והמכביה[עריכת קוד מקור]

עד כמה שאני מבין מטרתה של תבנית "ראו גם" בויקיפדיה היא להפנות גולשים שהתעניינו בנושא כלשהו לנושאים רלוונטים אחרים כדי שיוכלו להרחיב את הידע שלהם. אני באופן אישי חושב שערך על אסון קריסת גשר הוא הרבה יותר חשוב מערך העוסק במחלף ובאילו כבישים מתחברים אליו או תחנות רכבת נמצאות לידו. את המידע הזה ניתן למצוא במפת כבישים ולא חסרות כאלה. אני הוספתי בהתחלה את הפרק על האסון שהיה במחלף ב 94' תחת הערך הראשי "מחלף שפירים" למרות שהמידע על האסון הרבה יותר חשוב לאינציקלופדיה מאשר המידע היבש על המחלף.

מסיבה זו הוספתי קישור "ראו גם" לאסונות הנוספים. אני מאמין שחלק מהתפקיד של ויקיפדיה הוא חינוך. אם גולשים צעירים, שאולי שואפים ללמוד הנדסה בעתיד, יקראו את הערך ואת הערכים החשובים המקושרים אליו ויבינו את המשמעויות של האסונות הנ"ל ומדוע הם קרו - בזאת עשתה ויקיפדיה מצווה. ככל שתרבה כך ימעטו מקרים כאלו בעתיד ולו רק בזכות זה שעזרנו להם לחדור אל התודעה, במיוחד בחברה הישראלית של ה"יהיה בסדר", "אל תדאג". לשלושת האסונות האלה מכנה משותף ברור והם קשורים אסוצייטיבית. העובדה שבאסון שפירים נהרגו "רק" 3 אנשים ואפילו לא אוסטרלי אחד, אינה סיבה שהאירוע יישכח כפי שלצערי קרה בישראל.

הוספתי שורה כללית בטקסט עם קישורים אחרי שהוסרו קישורי ה"ראו גם" שהכנסתי בהתחלה וגם היא הורדה. לפי דעתי זו טעות.

ראו גם[עריכת קוד מקור]

דרך אגב[עריכת קוד מקור]

כל הערכים בנושא הכבישים, הצמתים והמחלפים בארץ הם בהחלט ראויים בויקיפדיה וכל הכבוד לויקיפדים החרוצים (כמו Urilei) שתורמים להם. אבל, אם ייכתבו בהם רק הפרטים היבשים אודות הכביש, לא עשינו בזה הרבה. חייבים להרחיב על הדרך ההיסטורית שעברה בתוואי בכביש לפני כן, על המשמעות של הכביש או הצומת במלחמת העצמאות (סתם כדוגמא כללית בלי קשר לשפירים), על מבנים או נקודות ציון חשובים הנמצאים בסמוך, או כמו במקרה הזה על האסון שהיה במחלף. בלי המידע הזה ובלי קישורי רוחב אמיתיים הערכים האלה עלולים להיות חסרי ערך.

--השמח בחלקו (-: 23:13, 29 מאי 2006 (IDT) (והאמת שמהסיפור הזה אני לא הכי שמח...)

מובן שאני מסכים עם דבריך על הרחבת ערכי המחלפים, ואני מעריך שכך אכן יקרה. בעניין הבעיה שהעלית, אולי קטגוריה:כשלים הנדסיים בישראל (או שם מוצלח יותר) תפתור את הבעיה. דוד שי 00:12, 30 מאי 2006 (IDT)

בנושא תחנת הרכבת שפירים[עריכת קוד מקור]

צויין בערך כי החלה בנייתה. יש סימוכין? שרשרשיחה 23:32, 30 במאי 2009 (IDT)תגובה

משהו שנזכרתי בו[עריכת קוד מקור]

עם קריאת הערך, שרק עכשיו ראיתי אותו, נזכרתי במה שאמר עורך הדין של אחד הנאשמים, שתלה את האשם בנהג המכונית שנהרג: אם הנהג לא היה נוסע מתחת לגשר, הוא לא היה נהרג... עורך הדין הזה פוטר מיד לאחר אמירת דברי החוכמה האלה.שלומית קדם - שיחה 10:45, 23 בדצמבר 2022 (IST)תגובה