שיחה:מטילדה סימן 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שיחה:מטילדה (טנק))

תיאור אוהד מדי של הטנק? זה טנק זה? זו גרוטאת ברזל. בסדר, אז תותחי 37 מ"מ לא הצליחו לחדור את השריון העבה? 60 מ"מ זה עבה? טייגר הגיע ל-100. אומנם ב1940 היו לגרמנים רק סימן 3 ו4 ואף 2 השתתתף בקרבות, אבל יש גבול. מדובר במפלצת ברזל, שלא מסוגלת לפתח מהירות, סובלת מליקויים טכניים מכאן ועד הודעה חדשה והתותח בן 40 המ"מ לא מסוגל להבקיע אפילו פחית בירה. ולזה קוראים טנק? גילגמש 18:13, 18 דצמ' 2004 (UTC)

קודם כל, למה לרדת על המטילדה. אם היא הפחידה את רומל עד כדי עצירת כל התקדמות בגזרה לזמן קצר, וגרמה לו לומר ש"גיס טנקים" בריטי מנסה להבקיע לפאריז, לפחות אפשר לתת לה כבוד...:)

ועכשיו בטון קצת יותר רציני: המטילדה היתה טנק חי"ר מעולה. מטרת טנק החי"ר היא לסייע בהשמדת עמדות מבוצרות המפריעות לחי"ר מתקדם. ה תותח בן 40 המילמטרים אומנם היה חלש, אך מספיק להשמדת חי"ר בחפירות. המטילדה מעולם לא נועדה לסוע מהר או להלחם בטנקים, אלא רק להשמיד קיני מקלעים. אם התיאור שלי של הטנק חיובי מדי, אתה מוזמן לשנות אותו, אני טנקופיל ידוע ולכן אני אוהב כמעט כל טנק, חוץ מאולי את הלקלארק..:)--נחמן 18:21, 18 דצמ' 2004 (UTC)

אני עצמי טנקופיל מושבע, אך לעולם לא הערכתי את הטנקים הבריטים או האמריקאים. לדידי מדובר בגרוטאות ברזל היפות רק למגרשי האימונים. עצם המונח "טנק חי"ר" הוא אבסורד. (אין הכוונה שטעית במונח, אלא האבסורד בחישבה הצבאית הבריטית). לדידי שורת הפתיחה בעת הדיון על טנקים אמריקאים ובמיוחד בריטיים צריכה להתחיל ב"הנה ברווז המטווח מגיע". תודה לאל שמטוסיהם היו טובים יותר, אחרת רומל היה מגיע לא רק לאל-עלמיין אלא לבגדד.
אומנם בעשורים האחרונים הטנקים המערביים שופרו במידת מה, אך לדעתי הם נופלים ממקביליהם הסובייטיים, שלא להזכיר את העובדה ששרמן, החמוש בתותח 90 מ"מ ושוקל בערך כמו T-34 לא הגיע לקרסוליו ושוויו היה כשל פאנצר סימן 3 הנאצי. אפילו פאנצר סימן 4 "קצר" עלה על שרמן, שלא להזכיר את הארוך.
אם אני אנסה לשפר את הערך יצא מאמר ביקורתי מדי, על כן אני משאיר את זה לאחרים. גילגמש 18:26, 18 דצמ' 2004 (UTC)

השרמן לא חומש בתותח 90 מילמטר, היה זה הM26 פרשינג, טנק שונה לגמרי שהיה אביו של הפטון. הM26 עלה על הT34 בהרבה, אך אין לכך משמעות שכן הפרשינג היה טנק כבד. להגיד שהטנקים המערביים השתפרו בעשורים האחרונים זה מוזר, שכן למעשה מהופעת הM48 ועד היום שרר לפחות שוויון אם לא יתרון קל לטנקים המערביים. בוודאי שהטנקים המערביים היום עולים על הרוסיים. לא כן? האמת היא שבקשר לT-34 יש לציין שהוא לא היה הרבה יותר מוצלח מהשרמן מבחינת אבדות, ועשרות אלפים ממנו הושמדו.

למרות הסתייגותי, הוספתי משפט שמעביר ביקורת על הטנק, האם הטקסט מקובל עליך עתה? --נחמן 19:12, 18 דצמ' 2004 (UTC)

סליחה התבלבלתי. התותח של שרמן הוא בן 75 מ"מ, אך התותח של T34 הוא 76.2 כך שזה די דומה. אי אפשר להשוות טנק בינוני מול טנק כבד. אני בטוח שIS לוקח את פרשינג ללא בעיות. מספר האבדות יש לראות בקונטקסט המתאים - 75% מהציוד הגרמני הושמד בחזית המזרחית כאשר לכלים כבדים יש יתרון מספרי מכריע בחזית זו. אני מתמצא פחות בטנקים מודרנים, אך ידוע לי בודאות מהספרות שקראתי שהטנקים המערבים היו כגרוטאות ברזל לעומת יריביהם הגרמניים והרוסיים.
לגופו של ענין, הערך השתפר פלאים אחרי משפט הביקורת, ואכן אין טעם לקטול בביקורת את הערך כולו. סך הכל הערך צריך להסביר מה הוא הטנק וכו. ראיתי רק את הבדל הגרסאות ולא קראתי את המאמר המוגמר, אעשה זאת ואולי אוריד סופרלטיבים מיותרים אם אמצא כאלה. תודה. גילגמש 19:18, 18 דצמ' 2004 (UTC)

מקובל עליי. רק בעדינות...:)--נחמן 19:23, 18 דצמ' 2004 (UTC)

תראה את גרסתי ותגיד אם היא מקובלת עליך. גילגמש 19:59, 18 דצמ' 2004 (UTC)

אוקיי, פחות או יותר בסדר...מה דעתך שלצורך הניסוח המקצועי אני אסיר את "היו כרובי פקקים" ואתה תסיר את "הטנק שנולד בחטא"....? (-: --נחמן 14:02, 19 דצמ' 2004 (UTC)

אה.. הוא באמת נולד בחטא. טנק חי"ר זה כמו צוללת עם סיפון המראה, זה כמו סוס עם קרניים ופיל עם כנפיים, אבל בסדר, תוריד :-} גילגמש 14:08, 19 דצמ' 2004 (UTC)

מה קרה לשניכם? נחמן אל תסיר כלום. המטילדה בזמנו היתה הפתעת הגרמנים בשדה הקרב. קצין גבוהה במטה רומל בזמנו כותב בסיפרו כי המטלידה היתה הצלחה לא קטנה בקרבות בצפון אפריקה. יש לתת כבוד למטילדה. צריך גם להתיחס לנושא ולשייך אותו לאותה תקופה. בהשוואה להיום המטילדה היא קופסת שימורים. אך אז היא היתה מלכת המידבר וזו בהשוואה לשאר הכלים המערביים שהיו בנמצא. אגב רק סימן 4 או שלוש מאוחר הצליחו להיתמודד עם השיריון שלה וכמובן ה- 88 מ"מ המפורסם. אז לא להשמיץ סתם. אגב שמו של הקצין הגרמני הוא פ.ו. מלנתין קצין מטה בעוצבות שיריון גרמניות בצפון אפריקה ואירופה." הוא כותב כי במבצע צלבן היו לבריטים כ- 213 מטילדות ושאר טנקים אחרים ואחר כך הוא מונה את הטנקים הגרמניים ומציין כי נפלו בידיהם 5 מטילדות "שאותם למדנו להעריך מאוד" הוא מציין כי הטנק הגרמני סימן 3 ואחר כך 4 מיוחד עם תותח 50 מ"מ בעל מהירות לוע גבוהה היו היחידם שהצליחו להבקיע את השיריון הקידמי של הטנקים הכבדים של המטלידה והולנטיין. אז לא להשמיץ בבקשה.גדי 26/4/2008