שיחה:מערך (כדורגל)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להלן מה שהיה בערך הרכב (כדורגל):

הרכב הוא מערך בכדורגל מתאר את האופן בו השחקנים בקבוצה עומדים על המגרש. ניתן להשתמש במספר רחב של מערכים בהתאם לרצון הקבוצה להתקיף או להגן. השחקנים מסודרים במערך בהתאם לתכונותיהם ולשיטה של המאמן.

את המערכים נהוג לציין על ידי רצף שלשת מספרים: הראשון הוא מספר שחקני ההגנה, השני הוא מספר שחקני הקישור והשלישי הוא מספר שחקני ההתקפה (השוער לא מוזכר).

מערכים יכולים להשתנות במהלך המשחק, אך זה דורש הסתגלות ויכולת מתאימה מהשחקנים. שינוי המערך יכול להתבצע על מנת להתקיף או להגן יותר, או אפילו במקרה של הרחקה של שחקן. שינוי מערך מתבצע בדרך כלל על ידי החלפת שחקן בעמדה אחת על חשבון שחקן בעמדה אחרת או העברה של שחקן קיים במגרש לעמדה שונה מהעמדה איתה הוא התחיל את המשחק.

דוגמאות:

  • במערך 5-3-2

5 שחקני הגנה: 2 מגיני כנף, 2 בלמים קדמיים ובלם אחורי אחד. 3 קשרים (לרוב עם קשר תוקף אחד) 2 שחקני התקפה (או 2 חלוצים מרכזיים או חלוץ פיווט וקיצוני).

  • במערך 4-4-2

4 שחקני הגנה: 2 מגינים, 2 בלמים באותו קו או בלם קדמי ובלם אחורי. 4 קשרים: 2 קשרי כנף, קשר אחורי ועושה משחק או קשר תוקף. 2 שחקני התקפה.

  • במערך 4-5-1

4 שחקני הגנה: 2 מגינים, 2 בלמים באותו קו או בלם קדמי ובלם אחורי. 5 קשרים: קשר אחורי, קשר מרכזי או עושה משחק, קשר תוקף ו 2 קשרי כנף. 1 שחקן התקפה: חלוץ מרכזי או חלוץ פיווט.

  • במערך 4-3-3

4 שחקני הגנה: 2 מגינים, 2 בלמים באותו קו או בלם קדמי ובלם אחורי. 3 קשרים: קשר אחורי, קשר מרכזי או עושה משחק וקשר תוקף. 3 שחקני התקפה (חלוצים).