שיחה:מערכת הפארקים רדווד/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מרשימת ההמתנה[עריכת קוד מקור]

ערך מעניין ויפה שכתב ברוקולי. דרור - שיחה 19:38, 4 באוגוסט 2008 (IDT)

אכן, גם יפה וגם מעניין. הוא לא עומד כרגע בדרישת היציבות, ומאז שרובו נכתב (לפני חודש) לא ערך אותו אף אחד. בינתיים כדאי להפנות לביקורת עמיתים. ראיתי בו כמה תקלדות ובעיות קלות, וכדאי להוסיף לו גם אסמכתות בעברית (יש). ‏odedee שיחה 19:51, 4 באוגוסט 2008 (IDT)
תודה. לגבי היציבות - יש עוד זמן מה עד שניתן יהיה להעביר להצבעה, וגם בהנחה שהערך יעבור את ההצבעה יש עוד חודשיים לכל הפחות עד להצגה בעמוד הראשי, כך שלדעתי מבחינה זו הערך יעמוד בתנאי היציבות עד להצגתו בעמוד הראשי. לגבי אסמכתאות בעברית - לא נתקלתי בכאלו, ואני מעדיף לעבוד במקרים כאלו עם מקורות באנגלית. אם יש שאלה כלשהי אפשר לכתוב אותה בדף השיחה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:02, 4 באוגוסט 2008 (IDT)
עברתי בתחילת השבוע על רוב הערך. הערך כתוב היטב, ברור והקריאה בו זורמת. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (14.08.2008 00:52)

חסר לי נושא התיקצוב/כלכלה[עריכת קוד מקור]

זה ערך טוב, אבל בקריאתו שאלתי את עצמי מהם המקורות התקציביים לאחזקת הפארקים וקצת פרק כלכלי - עלויות, הכנסות?. חנה ק. - שיחה 18:49, 16 באוגוסט 2008 (IDT)

קודם כל תודה. לשאלתך: שירות הפארקים הלאומיים הוא הגוף שאחראי על הפארק הלאומי, ומחלקת הפארקים הקליפורנית אחראית על הפארקים המדינתיים. לא ירדתי לעומק עד כדי כך, אבל מן הסתם הם אלה שקובעים את התקציב. יש דווקא פירוט רב על הנושא בפסקת הניהול ובפסקת התיירות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:31, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
אולי אפשר לכתוב להם ולשאול על מקורות התקציב? אמריקנים בדרך כלל שמחים למסור מידע לא חסוי. מוטי - שיחה 23:29, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
אפשר, רק שאני בספק עד כמה המידע הזה קריטי לערך. אני אשלח מייל לשירות הפארקים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:32, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
לא קריטי כלל, רק מסקרן. לכן פתחתי ב"אולי" מוטי - שיחה 23:37, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
הבנתי. בכל מקרה, שלחתי אימייל לשירות הפארקים. עכשיו צריך רק לחכות ולקוות שיתייחסו אליו. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:47, 16 באוגוסט 2008 (IDT)

פירוט של תכולה[עריכת קוד מקור]

הייתי משוכנע שהצורה "של איקס, וואי, זד ואלפא" היא נכונה יותר מאשר "של איקס, של וואי, של זד ושל אלפא". ברוקולי - מי הציע את הנוסח השני? קומולוס - שיחה 03:16, 18 באוגוסט 2008 (IDT)

הצורה השנייה עדיפה ברוב המקרים (רשימות קצרות, בין היתר). הרי לפי הנוסח השני יש לכתוב "זה שייך לי ואתה" במקום "לי ולך", כלומר עם מילות/אות הייחוס לפני המילה הראשונה בלבד. בכל מקרה, אלדד אישר שבמקרה הנ"ל, עם משפט כה ארוך, עדיף בלי ה"של". (עוד דוגמה מעניינת, "יש תחנת רכבת בתל אביב וחיפה" לא נשמע נכון. צריך לומר "יש תחנת רכבת בתל אביב ובחיפה") הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (18.08.2008 14:03)
אכן, וקיבלתי את המלצתו. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:02, 18 באוגוסט 2008 (IDT)

פלורה ופאונה?[עריכת קוד מקור]

מה קרה לחי ולצומח?גיאגיאגיא - שיחה 14:22, 21 באוגוסט 2008 (IDT)

אדום אדום[עריכת קוד מקור]

הערך מאוד מעניין, אבל מאוד בולט לעין מספר הקישורים האדומים הרב שבו. ממה שידוע לי, בערך מומלץ לא אמורים להיות יותר מדי כאלה. האם הנושא נמצא בטיפול? (אם הייתי מבין בנושא הייתי עוזר בעצמי, אבל אני מעדיף להשאיר את זה למי שמבינים בזה יותר טוב ממני). דניאלשיחה 13:09, 31 באוקטובר 2008 (IST)

שינויים בערך[עריכת קוד מקור]

השם הבוטני העברי הוא "סקוויה נאה" ובאנציקלופדיה עברית וגם בויקיפדיה העברית יש להשתמש בשמות בוטניים עבריים ולא בתרגום מאנגלית!
בנוסף הגובה של העץ היפריון אינו מעודכן כשגובהו במדידה האחרונה היה 115.66 מטרים. * ישראל קרמרשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"א • 21:15, 25 בספטמבר 2011 (IDT)

המקום נקרא רדווד. לא סקוויה. רדווד. רדווד. רדווד. הקורא לא אמור לנחש כל פעם שהוא נתקל בשם סקוויה שזה בעצם שם נרדף לרדווד. השמות שקולים לחלוטין. ותפסיק להפציץ את דף השיחה בכותרות ארכניות. זה מטריד ובלתי נסבל. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:23, 25 בספטמבר 2011 (IDT)
לא מדובר כאן בשם המקום, אלא בשם הבוטני העברי של מין העצים שהוא "סקוויה נאה". "סקוויה נאה". סקוויה נאה". שם המקום הוא אכן עם "רדווד" כי כאן זה לפי השם באנגלית, ולא שיניתי את שם המקום, אך רק את שם מין העצים, כי השם הבוטני העברי של מין העצים הוא "סקוויה נאה" ולא "רדווד [החוף]" ומה שמטריד ובלתי נסבל זה המחקנות הסוציומטית שלך! שם המקום הוא "הפארק הלאומי והפארקים המדינתיים רדווד"/"מערכת הפארקים רדווד", אך שם מין העצים השולט במקום זה הוא "סקוויה נאה". * ישראל קרמרשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"א • 11:32, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
תפתח גוגל לשם שינוי. השם רדווד קיים גם קיים כהתייחסות לעצים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:52, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
הוא קיים כתרגום מאנגלית אך באנציקלופדיה בעברית וגם באנציקלופדיה חופשית כויקיפדיה יש להביא את השם הבוטני העברי כשקיים ולא התרגום מאנגלית וכאן קיים שם בוטני עברי שהוא "סקוויה נאה" ולא "רדווד החוף".
ראה התוצאות של "סקוויה נאה" בגוגל לעומת "רדווד החוף" ותבין שהשם הבוטני העברי הוא "סקוויה נאה" ו"רדווד החוף" הוא תרגום מאנגלית אך לא השם הבוטני העברי המקובל (חיפוש של "רדווד" בלבד יתן גם תוצאות של שמות פארקים ושמורות טבע שבכל מקרה השמות העבריים צריכים להיות לפי השמות באנכלית, אך שמות בוטניים (או זואולוגיים) הם לפי השמות העבריים שנתנו לפי הגורמים המוסמכים לכך שיכולים להיות תרגום מאנגלית אך במקרה זה השם הבוטני העברי שניתן הוא "סקוויה נאה" ולא התרגום מאנגלית. * ישראל קרמרשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"א • 13:55, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
צורת הדיון של משתמש ישראל קרמר לא מקובלת בלשון המעטה. בשום מקרה אין לנסות לבצע שינוי כוחני בערך, במיוחד כשאין מדובר בטעות מובהקת, אלא לכל היותר שימוש במונח זהה. גילגמש שיחה 14:07, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
  1. בהחלט מדובר בטעות מובהקת. לאורך ערך אנציקלופדי עברי יש להשתמש בשם הבוטני העברי שניתן בידי הגורם המוסמך לכך ולא בתרגומים מהשמות באנגלית! באנציקלופדיה עברית יש להשמש בשמות העבריים המקובלים וכמו שהראיתי בגוגל שברוקולי הפנה אותי אליו, "סקוויה נאה" מופיעה יותר מפי 127 מ"רדווד החוף" ו"סקוויית החוף" יחד, כי "סקוויה נאה" היא השם הבוטני העברי המקובל ובו בלבד יש להשתמש באנציקלופדיה בעברית!
  2. לא ביצעתי שינוי כוחני אלא רק בשם מין העץ כדי שיופיע לאורך הערך השם הבוטני העברי, וכן ביצעתי שינוי קל בביטוי שבמקום יער עתיק יופיע המונח המקובל בתחום שהוא יער ראשוני ובשחזור של ברוקולי גם הקישור הפנימי הזה נשמט. * ישראל קרמרשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"א • 14:17, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
הכחשותיך לא עוזרות. מעשיך מדברים בעד עצמם. נכנסת למלחמת עריכה ארוכה ומיותרת בערך זה. גילגמש שיחה 14:21, 26 בספטמבר 2011 (IDT)
לא מכחיש דבר, אלא אומר מה ביצעתי. הכוחני היה ברוקולי ששחזר שלו בצדק וגרם להחזרת שגיאה מביכה שלו עם "ערבת הנחל" במקום "נחל הערבה". ישראל קרמרשיחה • כ"ח באלול ה'תשע"א • 21:53, 26 בספטמבר 2011 (

דעתי לגבי "רדווד" ו"סקוויה"[עריכת קוד מקור]

"רדווד" הוא בעיקרון שם רווח באנגלית לסוגי ומיני תת-משפחת סקווים (כשבכל סוג מין אחד כידוע), כש"רדווד" סתם יכול לשמש גם כשם ל"סקוויה נאה" ששמה הרגיל באנגלית הוא "רדווד החוף" או "סקוויית החוף"; ה"סקוויה ענקית" נקראת באנגלית בעיקר "רדווד ענק", "רדווד הסיירה" או סקוויה ענקית"; ה"מטסקוויה" נקראת בעיקר "רדווד השחר". לשלושתם שמות נוספים שאפשר לראותם בקישורים מאתר "קוניפרס" בערך של כל אחד.
מבחינת שמות הסוגים "סקוויה" הוא שם הסוג של "סקוויה נאה" וצודק ברוקולי שההפנניה של "סקוויה" צריכה להיות ל"סקוויה נאה" ולא ל"סקווים". שם הסוג של "סקוויה ענקית" הוא "סקווידנדרון" ושם המין היה אמור להיות "סקווידנדרון ענק", אך השמות הבוטניים שנתקבלו בעברית ואנגלית הוא "סקוויה ענקית" (חוץ מהשמות באנגילת עם "רדווד") כשבעברית ישנם מקורות המשתמשים ב"סקוויון ענק".
ואם דיברנו על שמות בוטניים אך השם הבוטני שנתקבל בעברית למין בסוג סקוויה הוא "סקוויה נאה" ולא "רדווד [החוף]" וגם לא "סקוויית החוף" החיפוש (כמובן במרכאות כביטוי) של "סקוויה נאה" נותן כ-1460 תוצאות ושל "רדווד החוף" וסקוויית החוף" יחד נותן כ-111 תוצאות בלבד! לכן יש לשנותלאורך הערך את שם המין ל"סקוויה נאה", ודי לאזכר בתחילת הערך את השמות העיקריים הרווחים באנגלית. * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 21:43, 1 באוקטובר 2011 (IDT)

קרמר, כמה טוב שיש לנו אותך. עכשיו אפשר לזרוק את דעתו של שירות הפארקים הלאומיים של ארצות הברית. מיהו בכלל, השירות הזה, שיקבע מסמרות בעניינים כאלה? באמת מוגזם... קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:48, 1 באוקטובר 2011 (IDT)
שירות הפארקים הלאומיים לא קובע לגבי שמות בוטניים עבריים! * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 21:52, 1 באוקטובר 2011 (IDT)
גם לא אתה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:55, 1 באוקטובר 2011 (IDT)
לא אני קבעתי את "סקוויה נאה" כשם העברי, אלא כתבתי את מה שקבעו המוסמכים לקביעת השמות בעברית. חיפוש בגוגל מוכיח ש"סקוויה נאה" הוא השם הבוטני העברי המקובל! * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 21:59, 1 באוקטובר 2011 (IDT)
כפי שאמר אוריה אורן, "רדווד" ככל הנראה מתייחס ליותר ממין אחד, כך שבוודאי שאי אפשר לקרוא לזה "סקוויה נאה". נמתין לו שיעיין בספרות הרלוונטית ויחזור עם תשובות. עד אז אין לשנות שום דבר. גילגמש שיחה 22:28, 1 באוקטובר 2011 (IDT)
כפי שכתבתי מעלה, אינני עוסקים בהצלת חיים ולכן נלבן את העניין כמו שצריך, גם אם העניין יארך זמן. אני פניתי לאוריה אורן משום ידיעותיו בתחום ואכן נמתין לבדיקתו. תודה --Assayas שיחה 12:31, 2 באוקטובר 2011 (IST)
לגילגמש: אני בעצמי כתבתי בראשית דבריי "רדווד" הוא בעיקרון שם רווח באנגלית לסוגי ומיני תת-משפחת סקווים.... וזה זה לא "כנראה" אלא ודאי! בהמשך כתבתי שהוא גם משמש בהתייחסות ל"סקוויה נאה". ולגבי "מערכת הפארקים רדווד" אז "רדווד" כאן דווקא מתייחס לשימוש ב"רדווד" בהתייחסות למין "סקוויה נאה", כי מין העצים השולט במקום זה הוא "סקוויה נאה" ואין כאן לא "סקוויה ענקית" ולא מטהסקוויה! * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 14:36, 2 באוקטובר 2011 (IST)
אז כדאי שתלמד לקרוא את מה שאחרים כותבים כאן, כי אתה טועה ומטעה. רדווד מתייחס לעוד עצים מלבד הסקווים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:41, 2 באוקטובר 2011 (IST)
דבר זה לא ראיתי בכל מקור שהוא, וראיתי מקורות רבים על עצי הסקוויה. הבא כאן מקורות המביאים מינים נוספים הכלולים במינוח "רדווד" חוץ ממיני תת-משפחת סקווים. * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 14:51, 2 באוקטובר 2011 (IST)
המקור מאתר שירות הפארקים הלאומיים הובא כבר. תפנים כבר ששוב טעית. ואל תשנה כותרות של דיונים אחרי שכבר הגיבו להם. זה ממש לא רק דעתך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:52, 2 באוקטובר 2011 (IST)
כפי שהסברתי במקומו השם "יערות רדווד" כי "סקוויה נאה" היא המין החשוב ביותר ביערות אלו, אך גדלים שם גם מיני עצים אחרים שהחשוב בהם הוא "אורן דאגלאס". אך בוודאי שאין הכוונה שש"אורן דאגלאס" שייכת לעצי רדווד. לא תמצא כל מקור באנגלית שעוסק ב"אורן דאגלאס" המשייך אותו מבחינה בוטנית לשם "רדווד". תפנים אתה שטעית! * ישראל קרמרשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"ב • 16:16, 2 באוקטובר 2011 (IST)
אביא ציטוט ישיר מאתר שירות הפארקים, שיבהיר לך עד כמה אתה טועה: ”The coast redwood (Sequoia sempervirens) and Douglas-fir (Pseudotsuga menziesii) are the two dominant trees of the old-growth redwood forest. The species associated with redwood groves varies according to whether an area is upland, streamside (riparian), along a flood plain (alluvial), or close to the ocean.”. כדאי גם שתעיף מבט כאן. ועכשיו תפסיק להטריד את דף השיחה הזה בדיונים טרחניים. נמאס. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:36, 2 באוקטובר 2011 (IST)
מה שהבאת מאתר בשירות הפארקים אינו אומר ש"אורן גאגלאס" שייך ל"רדווד" אלא ששני המינים הם המינים השולטים ב"יערות הרדווד". אך השם "יערות הרדווד" הוא בגגל ה"סקוויה נאה" שהוא העץ העיקרי באזור החוף של קליפורניה, וגם במקור מויקיפדיה האנגלית לא מופיע המין "אורן דאלאס". * ישראל קרמרשיחה • ה' בתשרי ה'תשע"ב • 20:12, 2 באוקטובר 2011 (IST)
לא יעזור לך להכחיש את המציאות. אני מניח שעכשיו תכחיש גם את זה, זה וזה. את כל אלה מצאתי בחיפוש בסיסי באתר מחלקת החקלאות של ארצות הברית. אבל היי, מי הם בכלל הפושטקים האלה שיקבעו לנו? אלה אין להם מושג... קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:44, 2 באוקטובר 2011 (IST)
אני דיברתי על שני המקורות שהבאת לפני כן, ולא התייחסתי למקורות שהבאת עכשיו כי לא הבאת אותם קודם לכן אלא רק עכשיו! * ישראל קרמרשיחה • ה' בתשרי ה'תשע"ב • 17:46, 3 באוקטובר 2011 (IST)

שגיאה בערך![עריכת קוד מקור]

בפרק "היסטוריה" מובא השם "ערבת הנחל רדוודס". זוהי שגיאה כיוון שהשם הוא "נחל הערבה" (או אפשר "ערוץ הערבה") כפי שמובא כהלכה במקומות אחרים בערך כמו בפרק "ניהול".
בנוסף השילוב בין ביטוי עברי לצורה מתועתקת של צורת הרבים "רדוודס", הוא בעייתי ולא מתאים הצורה צריכה להיות "רדווד ערוץ הערבה" ואם רוצים תרגום מדוייק אז אפשר "עצי רדווד נחל הערבה". * ישראל קרמרשיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"ב • 11:42, 10 באוקטובר 2011 (IST)

קרמר, יום אחד תבין שהתעקשותך לדחוף שינוי אחד נכון ביחד עם הצפת הערך בים של מידע תפל, מיותר, מציק ומזיק היא זו שתגרום רק לך נזק. אין לי כל כוונה להתחיל לברור את המיעוט הזניח של השינויים הנכונים שאתה עושה. הספיק לי מהמוני התכנים הגרועים בערך על יוסמיטי, בערך הזה, בערך על גן החיות של הברונקס, ובעוד שלל ערכים שכתבת בנושא הזה שניכר שאינך מבין בו כמו שצריך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:37, 10 באוקטובר 2011 (IST)
בעריכה האחרונה שלי לא הוספתי כלל ים של מידע תפל אלא כמה תיקונים: תיקון המידע לגבי "המונרך האבוד" שאתה עצמך החזרת לערך ובצדק, ותיקון שם אחד הפארקים בפרק "היסטוריה" כי אתה כתבת "ערבת הנחל רדוודס" ואין פארק כזה אלא כפי שמופיע בפרק "ניהול" השם הוא "רדווד נחל הערבה"! והעריכה לפני כן הייתה תיקון שם פארק בקישורים החיצוניים לפי הכתוב בפרק "ניהול". היכן כאן ים המידע התפל, המיותר, המציק והמזיק שאתה מדבר עליו?! כפי שאפשר לראותץ היטב בעריכותיי האחרונות ששחזרת (חוץ מהמידע המתוקן לגבי "המונרך האבוד"). * ישראל קרמרשיחה • י"ג בתשרי ה'תשע"ב • 18:31, 10 באוקטובר 2011 (IST)