שיחה:נורמה-למחצה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת E L Yekutiel בנושא פידבק על הערך

פידבק על הערך[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך על המונח נורמה-למחצה (אנ').

אודה על חוות דעתם של יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה על הערך. אשמח לענות על כל שאלה ולהגיב לכל הערה/הארה שהיא. Saroad - שיחה 23:07, 27 ביוני 2023 (IDT)תגובה

היי, עדיין לא עברתי על כל הערך, אבל מה שראיתי בינתיים נראה מעולה.
פה ושם נתקלתי בטעויות הקלדה, או הצעות לשיפורי ניסוח קטנים (למשל "באופן דומה לכפי ש" שהייתי משנה למשהו כמו "בדומה לאופן שבו"). האם תרצה שאתקן בערך, ומי שירצה יערוך את העריכות שלי, או שאכתוב כאן (בדומה לסוגריים הקודמים, ותבחר מה מזה תרצה לשנות בערך)?
משהו קטן אחד שאינו טעות הקלדה, מציע פה לשיקולך:
הייתי מוריד את המילה "בפרט" לפני p(0)=0. מרגיש לי שהמילה רומזת לכך שזה נובע ישירות מהתכונה הקודמת בלבד (אי שליליות), כשבפועל זה כמובן נובע גם מההגדרה. כלומר לדעתי נכון רק לכתוב את מה שכתבת בין 1,2 לבין המסקנות, ועדיף להשמיט את המילה בפרט.
כמובן שאולי אני מפספס משהו, ולכן את זה בכל מקרה רציתי לכתוב פה ולא שיניתי בערך.
אמשיך לעבור בהמשך היום אני מקווה.
שוב תודה על הערך! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 09:18, 28 ביוני 2023 (IDT)תגובה
היי @E L Yekutiel, תודה על המילים החמות.
תרגיש חופשי לשנות ולתקן כל דבר שאתה מוצא לנכון. מרגע שהערך עבר למרחב הערכים הוא של כולם. אם יהיה משהו שתתקן וארגיש שהוא לא נכון, אכתוב כאן בדף השיחה.
בלי קשר, מסכים עם כל ההערות שכתבת. Saroad - שיחה 17:44, 28 ביוני 2023 (IDT)תגובה
בוצע בוצע 👍
ראיתי כמה דברים, כולם ממש קטנים.
שוב תודה רבה לך! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 21:48, 28 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה @E L Yekutiel על התיקונים!
שים לב שלפי האקדמיה ללשון עברית עדיף לכתוב נפרס על פני נפרש, אבל זה לא לגמרי משנה. Saroad - שיחה 00:48, 2 ביולי 2023 (IDT)תגובה
תודה על הקישור, חידשת לי!
רציתי לוודא שגם עבור המונח בהקשר הספציפי הזה אין מוסכמה אחרת, אז בדקתי גם במילון המונחים של האקדמיה ואכן זה מופיע עם ס' גם שם.
אני יודע שלפעמים לא מיישרים פה קו עם האקדמיה ב100%, כשיש סיבה מיוחדת לכך. כנראה שאם הספרות המקצועית בעברית נוטה להשתמש ב-ש' באופן מובהק, זו תהיה סיבה כזו. @עוזי ו. או מישהו אחר - אתם יודעים אם זה המצב?
למיטב זכרוני בספרי הלימוד של ליניארית בפתוחה נכתב "נפרש", אבל למדתי את הקורס הזה שם לפני יותר מ20 שנה, ואולי במהדורות החדשות זה השתנה.
בכל אופן מי שמעוניין לשנות פה חזרה לנפרס מוזמן כמובן לעשות זאת, נראה שיש לו על מי לסמוך. השאלה לעיל כללית יותר ונוגעת לאיות בכלל הערכים המתמטיים בויקיפדיה. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 07:06, 2 ביולי 2023 (IDT)תגובה