שיחה:נחום איתן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

את הערך כתבה אורה ספיר, אחייניתו של נחום איתן. אני ערכתי את הטקסט והעלתי אותו לוויקיפדיה. ברק שושני - שיחה 02:12, 14 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-29 ביולי 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

הצינקוגרפיה הראשונה בארץ נוסדה על ידי נתן בן ציון חבקין , שעלה בעליה השלישית בשנת 1921 ארצה לירושלים , ובגבעת שאול אז דיר יאסין רכש האדמה במורד הגיבעה ובמקום זה הקים את הצינקוגרפיה . בשנת 1929 בפרעות תרפ"ט, הגיעו פורעים תחילה למעלה הגיבעה , נתן בן ציון עם אשתו הצליחו לברוח דרך החורשה למטה ובחסות החשכה שירדה , הגיעו למרכז ירושלים , וברחוב הורקנוס ליד דפוס הג'רוסלם פוסט , רכשו צריף שבו 3 חדרים עם 3 כניסות , והסבו אותו למגורים עם חדר אחד , ולצינקוגרפיה עם שני החדרים, רק לאחר מלחמת ששת הימים , חזרו למקום בגיבעת שאול, אך את הצינקוגרפיה העבירו למבנה תעשייתי חדש ברחוב הריקמה ברוממה, קרוב למבנה החדש שהג'רוסלם פוסט עברו אליו, וזאת כי כל הגלופות של העיתון יוצרו על ידי הצינקוגרפיה ויותר מאוחר גם דפוס אופסט חבקין בע"מ.

הצינקוגרפיה הראשונה בארץ הובאה לירושלים ממינכן גרמניה על ידי הבעלים נתן בן ציון חבקין ז"ל , בשנת 1921 , ולאחר פרעות תרפ"ט ברחו מהפורעים הערביים למרכז ירושלים וברחוב הורקנוס, רכשו את הצריף בעל 3 חדרים ו-3 פתחים שם הקימו מחדש את הצינקוגרפיה וגם התגוררובאחד החדרים. לאחר מלחמת ששת הימים העבירו בנו ישראל חבקין ז"ל ונכדו שיבדל לחיים מיכאל חבקין את הצינקוגרפיה, למבנה תעשייתי חדש ברחוב הריקמה שבאזור התעשיה ברוממה ירושלים . הצינקוגרפיה חזרה בצורה מיניאטורית לגיבעת שאול על ידי הנכד עד לפני כ-10 שנים.