שיחה:ניו יורק דולס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

בחלק על האמנים המושפעים הייתי מכניסה גם את מוריסי, שאולי לא שומעים את ההשפעה באופן ישיר על המוסיקה שלו, אך פרט טריוויה ידוע הוא שבנערותו היה ראש מועדון המעריצים של הלהקה באנגליה ואחד מכותבי ה"מכתבים למערכת" ל-NME הנחושים ביותר בתקופה. הוא גם עשה גרסת קאבר בהופעה חיה לשירם Trash והיה אחראי לאיחוד שלהם בפסטיבל (לא זוכרת) בשנת 2004. בהצלחה בתחרות! Amaterasu 12:20, 10 מרץ 2006 (UTC)

"ניו יורק דולס היתה להקת הגלאם רוק האמריקנית היחידה."

זו אמירה די מרחיקת לכת, לא? לא קראתי את כל הערך, האם מבססים אותה בהמשך? גדי אלכסנדרוביץ' 08:30, 23 מרץ 2006 (UTC)

קטונתי מלהבין בגלאם רוק. בינתיים אני מסתמך על ויקיפדיה האנגלית, שמאפיינת את KISS בתור להקת גלאם רוק אמריקנית, כדי לפסול את הטענה הזו. אם למישהו יש בעיה עם זה, שיוכיח את צדקתו לפני שהוא משחזר. גדי אלכסנדרוביץ' 21:04, 29 מרץ 2006 (UTC)

1. Amaterasu - אני לא בטוח מתי בדיוק ביצעתי כל שינוי בטקסט, אבל מצויין בו שמוריסיי היה נשיא מועדון המעריצים של הניו יורק דולס, וגם שהוא הביא לאיחודה של הלהקה ב-2004. בנוסף נזכרת אמירתו כי הניו יורק דולס השפיעו על להקתו, הסמית'ס, בחלק על האמנים המושפעים. כל זה, דרך אגב, נכתב מבלי שהתבוננתי בדף השיחה הזה

2. גדי - האמירה אמנם נשמעת מוגזמת, אבל היא נכונה, מכיוון שבתחילת שנות ה-70, הניו יורק דולס היו הלהקה היחידה שנשמעה כמו הלהקות הבריטיות שפעלו באותה תקופה בסגנון הגלאם רוק. לצערי, אכן אין ביסוס נרחב ומוצק לטענה הזאת, וזאת כנראה אחת הסיבות שלא זכיתי. בקשר למידע מויקיפדיה האנגלית, הוא אינו מדוייק, כי ניתן להבחין בקלות בין המוזיקה של קיס למוזיקה של הניו יורק דולס, אם מקשיבים לשירים ששתי הלהקות יצרו באמצע שנות ה-70. קיס היא להקת רוק איצטדיונים, והצליל שלה הרבה יותר גרנדיוזי מזה של הניו יורק דולס, שיצרו מוזיקה פחות מעובדת ונקייה, אפשר להגיד, מזו של קיס. הטעות נובעת כנראה מהמראה החיצוני של חברי קיס, שנוהגים עד היום להופיע באיפור שחור-לבן כבד. בתחום הזה, יש השפעה מסויימת מהגלאם רוק הבריטי, שכן כוכבי הגלאם רוק בבריטניה הופיעו מאופרים ולבושים בתלבושות ססגוניות. הקונספט של גברים מאופרים הגיע לארצות הברית באמצע שנות ה-70 (הרבה בזכות הניו יורק דולס), והתחזק במיוחד בשנות ה-80. השילוב שנוצר של הבי מטאל אמריקאי עם איפור כבד שאול מהגלאם רוק הבריטי נודע כגלאם מטאל, ויש לכך התייחסות בטקסט שלי בחלק על האמנים המושפעים


אני לא יודע אם תקראו את התשובות שלי, אבל בכל מקרה עדיף שהן יישארו פה. אשמח אם תגיבו בדף זה. פנייה זו מכוונת לכל הגולשים שמעוניינים להביע את דעתם על הערך שלי, ול-Amateraso ולגדי בפרט. דובקילי 21:35, 15 אפריל 2006 (UTC)
שלום דובקילי, תודה על התשובה. ההודעה שלי נכתבה לפני שהוספת את החלק על מוריסי לערך. מעבר לכך, אני תומכת בהפרדה שלך בין קיס לגלאם רוק. Amaterasu 11:25, 16 אפריל 2006 (UTC)