שיחה:ניר הוד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תרומה של אלמוני[עריכת קוד מקור]

הורדתי את הפסקה הבה כיוון והיא כתובה לא טוב, ונריאת כמוטה מדי. לא מחקתי אותה לגמרי כי אם אכן הציטוטים נכונים ראוי לעבד מהם תמונה מאוזנת יותר. Talmor Yair - שיחה 08:06, 17 בינואר 2011 (IST)תגובה

ואולם בניגוד להצלחתו של הוד בשנות ה-90 בשנות ה-2000 כבר מורגשת נסיגה ביכולתו והתחושה היא כי ניר הוד לא מצליח להתרומם מעל הקלישאתיות שבעבודתיו. תערוכתו Forever שהוצגה במוזיאון ת"א במרץ 2005 זכתה לביקורות קשות. ניסיונתיו הבלתי נלאים לרגש את הצופה בכל מחיר יצרו תגובה הפוכה של אדישות ואף ניכור. וכך כתב על תערוכה זו המבקר נדב היקרי: "גם ציורי הפרחים אינם מרגשים, ושוב נשארת התחושה של אובייקט יפה תלוי על קיר, ותו לא. לא מקומי ולא רלוונטי. נראה כי הוא הגיע לקצה היכולת שלו". סמדר שפי (אחת המבקרות המוערכות) כתבה על תערוכה זו: "אחת התערוכות הגרועות בשנים האחרונות. הוד מזיע כדי לרגש את הצופים, אך מרוב מאמץ הצופה נותר אדיש ומרוחק". גם תערוכתו נובה 7 שהוצגה בגלרייה אלון שגב ב-2008 זכתה לביקורות נוקבות. יניב יהודה אייגר (מבקר "מעריב" תרבות) כתב על תערוכה זו: " "נובה" היא סבונייה מלודרמטית בפסאדה של דרמה יומית איכותית. היא רגשנית אך נטולת רגישויות, כמה פומפוזית ככה פרובינציאלית, קישוטית, חד ממדית, דילטנטית ומקושקשת להבחיל. התערוכה פשוט איומה. ואם נפרט מעט: הרעיונות קלישאתיים, הגלאמיות נלעגת והכול פשוט עילג. בקיצור, לא הוד ולא הדר". סמדר שפי ממשיכה לסלוד מסגנונו של הוד וכך כתבה על תערוכה זו: "הפעם, בגלריה אלון שגב, הוא מציג נשים מאוננות, נושא שגור למדי באמנות מתחילת המאה, מעבודות של גוסטב קלימט ואגון שילה ובשנים האחרונות בעבודה של אמנים בולטים כמו גאדה עמאר. העיקרון של קיטש בדימוים נבובים לא השתנה". איתן בוגנים כתב התרבות של ynet יישר קו עם שאר המבקרים וגם כן הביע את הסתייגותו מתערוכה זו. וכך כתב בביקורתו: "אי אפשר שלא להתאכזב מהתערוכה החדשה של ניר הוד בגלריה אלון שגב. אולי זה מנייריזם או עייפות החומר, בדידות או סתם הקשר כפוי. בכל מקרה, קל יותר לחדור אל קירות הבטון של הגלריה מאשר לתערוכה. ומכאן, אין מנוס מלתהות בשקט, שאף אחד לא ישמע, על הקשר בין איכות להצלחה, בין גודל האגו למידת ההכרה, בין הון סימבולי לעוני יצירתי, בין מזל לכשרון". עושה רושם כי ניר הוד לא מצליח להמציא את עצמו מחדש ועבודותיו נראות כמו חוזרות על עצמן. אותה פומפוזיות נלעגת, אותם נושאים שחוקים (אהבה, מוות, מיניות ושאר ירקות)ואותם מניירות לעוסות עד דק. שאלה מעניינת היא כיצד תשפיע הביקורת הקשה לה זוכה ניר הוד בשנים האחרונות על מחירי עבודתיו. ההיגיון אומר: צניחה חופשית במחירי עבודתיו.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בניר הוד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:38, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה