שיחה:נרקיס (גופן)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אין הפניה לפירושונים?

שם המאמר מטעה. אין ומעולם לא היה גופן בשם נרקיס. גופני נרקיס הם כינוי לכל הגופנים שנוצרו על ידי צבי נרקיס. משפחת גופנים היא סט של גופנים במשקלים ווריאציות שונות (כגון שמן (בולד), רגיל ומוטה) של אותו הגופן.

המשפחות של נרקיס כוללות בין היתר:

  • נרקיס תם
  • נרקיס חדש
  • נרקיס בלוק
  • נרקיסים
  • נרקיס קלאסי (אם אינני טועה הוא ידוע גם כן נרקיס לינוטייפ)
  • נרקיס שולמית
  • נרקיס גזית

משוב מ-02 באוגוסט 2011[עריכת קוד מקור]

קצת יותר פרטים.. 85.64.179.11 11:57, 2 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

לאחד עם צבי נרקיס או לפצל לכל גופן[עריכת קוד מקור]

המאמר מתבלבל בין כמה וכמה גופנים ויש לפצל אותו לכל גופן בנפרד.

משפחת נרקיס אינה כוללת את נרקיסים, נרקיס בלוק, נרקיס תם ונרקיס חדש שהם מפשחות גופנים נפרדות, אלא רק את הגופים ששם כשלעצמו הוא נרקיס (http://www.fonts.com/font/masterfont/narkis-classic; לעיתים נקראת המשפחה גם נרקיס קלאסי או נרקיס לינוטייפ). כבר תחילת המאמר טועה בכך שהיא מציגה את נרקיסים כשם נוסף נרקיס, כשבפועל מדובר בגופן שונה (http://www.fonts.com/search/all-fonts?searchtext=Narkisim&SearchIn=all-fonts) גם התמונה המוצגת בצד המאמר אינה נרקיס אלא נרקיסים. גם הכותרת, "הגופנים במשפחת הנרקיסים" אינה נכונה — תוכן הפסקה דן בחלק מגופניו השונים של צבי נרקיס, ולא במשקלים/גופנים/וריאציות של נרקיס/נרקיס קלאסי. בטיפוגרפיה, משפחת גופנים היא שם שניתן לכל הוריאציות על אותו הגופן, למשל רגיל, שמן (בולד), נטוי, צר, רחב, ולעיתים גם קצוב ומותג (סריף). לנרקיס בלוק למשל (http://www.fonts.com/font/masterfont/narkis-block/regular) אין שום דמיון ויזואלי לנרקיס קלאסי או לנרקיסים.

הפתרון לבעיה הוא לאחד את המאמר עם צבי נרקיס, לפצל אותם למאמר עבור כל גופן, או לשנות את שם המאמר לשם כללי יותר, למשל "גופניו של צבי נרקיס".

LIJI - שיחה 14:10, 26 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]