שיחה:סריקה לוליינית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת קיפודנחש בנושא ביקרת עמיתים - מענה

הערך נכתב כתרגום חופשי מאד של הערך באנגלית, ומחקה את ארגון המידע שם.

פרק חסר: היסטוריה[עריכת קוד מקור]

לא הצלחתי למצוא מקורות אמינים לפרק ההיסטוריה, והערך נשאר ללא הפרק הזה. מהמעט שמצאתי, הסריקה הלוליינית הוצגה לראשונה על ידי סוני או פיליפס בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20. אם מישהו מצליח למצוא מידע שישפוך אור על ההיסטוריה, אולי כולל שמות הממציאים ופטנטים ראשונים בתחום, אנא הוסיפו לערך פרק "היסטוריה" עם המידע. פרק כזה יכול לכסות את "עלייתה ונפילתה של הסריקה הלוליינית", ולהזכיר מספר סטנדרטים ופורמטים פופולריים המבוססים עליה, כמו VHS, בטאמקס, 8-מ"מ, "3/4, DAT וכן הלאה.

קיפודנחש - שיחה 17:34, 18 בפברואר 2012 (IST)תגובה

ביקרת עמיתים - מענה[עריכת קוד מקור]

נענתי לאתגר של ביקורת העמיתים. הערך כתוב טוב אם כי הפרקים האחרונים נראים לי מעט טכניים מידי. יש לי גם כמה הערות קצרות:

  • האוזן האנושית קולטת אותות מ-20 הרץ ועד 30 קילו הרץ ולא 20 קילו הרץ. השימוש שנעשה בהקלטות עד 20K הוא בגלל שלא רצו להקצות משאבים לתדרים שהם נדירים יחסית. זו הסיבה שהקלטה של קול של מישהו שונה מהקול שמיתרי הקול מפיקים (ככל שיש יותר תדרים גבוהים כך השינוי גדול יותר).
  • "...ולכן נחוצה מהירות יחסית בין הסרט לראש שנמדדת במטרים לשנייה (קרוב ל-20 קמ"ש)" - מה קרוב ל-20 קמ"ש? 1 מטר לשניה = 3.6 קמ"ש.
  • מה זה "צורת לוליין"? התרגום של helix הוא סליל ולכן צריך להיות בצורת "סליל" או "סליל לולייני" (למרות שזה נראה לי כפילות).

-יונה בנדלאק - שיחה 20:04, 22 בפברואר 2012 (IST)תגובה

  • לגבי האוזן האנושית - זה נוגד את הידוע לי - אבדוק שוב (ונסה אולי גם אתה לבדוק). למיטב ידיעתי 20 קה"צ זה השיא, וגם זה נכון רק אצל אנשים צעירים, ואפילו לא כולם. רוב המבוגרים לא שומעים דבר מעל 16 קה"צ.
  • מטר לשנייה זה אמנם 3.6 קמ"ש, אבל המהירות הלינארית במכשירים הללו הייתה בין כ-6 ל-10 מ/ש, שזה "בערך" 20 עד 30 קמ"ש. יתכן בהחלט שאפשר למצוא ניסוח יותר מוצלח - זכור לי שהתלבטתי, ולא הייתי מאד מרוצה מהתוצאה.
  • לגבי התרגום של הליקס - למיטב ידיעתי זה לוליין, אבל אשאל בוק:יל.
קיפודנחש - שיחה 20:39, 22 בפברואר 2012 (IST)תגובה
כוונתי היא לא לשם הערך אלא לצורה הגאומטרית helix שלדעתי סליל הוא שמה. -יונה בנדלאק - שיחה 13:39, 23 בפברואר 2012 (IST)תגובה
ראה בוק:יל: לפי tom שם הצורה הוא "סליל", "בורג", "חילזון" או "לוליין". אוסיף בערך את האפשרויות (לא כולל "חילזון": למרות שזה שם מקובל לבורג ארכימדס, זה מבלבל יותר מאשר מבהיר). קיפודנחש - שיחה 19:43, 23 בפברואר 2012 (IST)תגובה