שיחה:פלאו-שמרנות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת הייתשלהדוס

אני חושב שהערת השכתוב שגויה לחלוטין. אבל היא מנוסחת בקיצור, כך שאיני יכול להתווכח עם קביעותיה מוגהטון 00:09, 5 במאי 2011 (IDT)תגובה

טוב, ראיתי שמי ששם את הערת השכתוב הוא זה שכתב את הערכים האיומים והנוראים (שלעין לא מהוקצעת נראים ערכים מפוארים) על השפל הגדול. על זה נאמר "טול קורה מבין עיניך" מוגהטון 00:20, 5 במאי 2011 (IDT)תגובה

טוב, הורדתי את הערת השכתוב עד שתנוסח באופן שניתן להפרכה מוגהטון 09:42, 5 במאי 2011 (IDT)תגובה


מוגהטון יקר (שמך האמיתי שמור במערכת), בערך כתוב:

  • פלאו שמרנות הוא שמו של אחד הזרמים בשמרנות האמריקנית. זרם זה תומך בבדלנות, התנגדות להגירה והידוק אופיה הנוצרי של ארצות הברית... הפלאו שמרנים נוטים לעמדות נוצריות דתיות, כגון התנגדות להפלות מלאכותיות ולזכויות הומוסקסואלים... מזוהה עם אישים הנמצאים מחוץ לזרם המרכזי כמו רון פול - קביה שגויה, ומבלבל בין שני זרמים לפחות. רון פול מתנגד להגבלה על הגירה, על הפלות מלאכותיות או מניעת זכויות מהומוסקסואלים ומלנוצריות רבה יותר. יש כאן בירדוק בין הזרם הבדלני הישן והפונדמנטליסטי החדש יותר, וליברטריאנים.
  • במישור הכלכלי, התומכים בפלאו שמרנות מזוהים לרוב עם השקפות האסכולה האוסטרית - שגוי אף הוא. לא מסתדר לחלוטין עם ההתנגדות האוסטרית להגבלה על הגירה (או על הפלות מלאכותיות, או על זכויות הומוסקסואלים, או על יבוא). אולי נכון יותר לקשרם עם תפישה כללית נגטיביסטית (אנטי סוציאל-דמוקרטיה, אנטי התערבות, אנטי חילוניות, אנטי-ליברליות, וכו').
  • אביו הרוחני של זרם זה הוא "הימין הישן", אשר שלט במפלגה הרפובליקנית בתקופת מלחמת העולם השנייה והתנגד לכניסת ארצות הברית למלחמה - שוב, לא נכון. הזרם הבדלני (הנקרא כאן משום מה "הימין הישן") כפי שהוא מיוצג ב"America First," כמובן, לא היה רפובליקני דווקא - לדוגמה, קנדי האב והקנדים הבנים היו מתומכיו המזוהים ביותר, מנהיג "המפלגה הסוציאליסטית" נורמן תומס היה מתומכיו, כמו גם גור וידאל, ועיקר כוחו הראשוני נקנה באיחוד עם תנועות ואנשי שמאל דווקא.
  • בדרך כלל מזוהה הזרם עם יחס חשדני, עד כדי אנטישמיות, ליהודי ארצות הברית, והסתייגות מהסיוע לישראל... רבים בזרם הפלאו שמרני מבליטים את חשיבות השמירה על אופייה הלבן של ארצות הברית, ומדגישים הבדלים מהותניים בין בני הגזע הלבן לבני גזעים אחרים. דבר זה מוביל להאשמתם בגזענות" - שתי הקביעות האלו מורכבות מאוד, ומבוססות, כך אני חושד על זה שפט ביוקנן מזוהה כפלאושמרן - אבל אין להם שום תימוכין ממשיים. איפה המחקרים? מי אומר את זה?
  • הידוק אופיה הנוצרי של ארצות הברית, מדגישים הבדלים מהותניים בין בני הגזע הלבן לבני גזעים אחרים, דבר זה מוביל להאשמתם בגזענות אישים הנמצאים מחוץ לזרם המרכזי, הפלאו שמרנות נוטה לאופי נוצרי זאת אף על פי שיחסם של הפלאו שמרנים לערבים בדרך כלל גם כן אינו אוהד, יריבתה האינטלקטואלית הגדולה ביותר של הפלאו שמרנות כל הניסוחים החמקמקילים האלה (מוביל, נוטה, זאת אף על פי, מדגישים, מהותניים, הידוק אופיה הנוצרי, וכו') יוצרים רושם כאילו יש תימוכין כלשהם לאמירות, אך אלו אינן מופיעות בערך. הניסוח של הערת השכתוב, עם זאת, גרס "קפיצות משלב" ויש להמירו בהערה אחרת.

הייתשלהדוס 14:45, 5 במאי 2011 (IDT)תגובה