שיחה:פרנסיס קריק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה בדיוק ניתן לעשות עם קטע כזה? הוא היה בערך בגרסתו המקורית, ונראה כמו מתוך אנציקלופדיה לנוער. אם יש אפשרות להוציא מפה מידע מסוים, אנא עשו זאת והעבירו לערך. זו הסיבה ששמתי אות כאן ולא מחקתי לגמרי. Avibliz 13:21, 10 דצמבר 2005 (UTC)


אופיו ותכונותיו[עריכת קוד מקור]

פרנסיס קריק היה מדען אלמוני. הוא היה פיזיקאי מבריק ומהיר תפיסה אך רוב האנשים חשבו אותו לפטפטן גדול. קריק אהב לפתח תיאוריות ומידי פעם היה פורץ ממעבדתו ורץ לספר בהתלהבות על תגליתו האחרונה לכל המזדמן. כעבור יום או יומיים היה זונח את התגלית החדשנית וממהר להציע אחרת… קריק אהב לבקר במעבדות של מדענים אחרים ולהציע להם הרבה הצעות לניסויים ופירושים אחרים למחקרים שלהם. הוא פוטר פעם אחת ממכון מחקר בו עבד בגלל פטפוטו. נהג לדבר במהירות ובקול רם ולהתפרץ ברעמי צחוק אדירים. ראש המעבדה בה עבד לא סבל את הנוכחות שלו והודה פעם שקריק גורם לו לזמזום באוזניים. למרות שהיה מבריק ושופע רעיונות לא הצליח קריק להגיע להישגים מדעיים של ממש.

הוא היה אדיב מטבעו והתייחס בחשיבות לעמיתיו.

במבט ראשון נראה כי לווטסון וקריק יש מעט מאוד במשותף, לכל אחד היה רקע שונה ותבנית אישיות משלו, הם היו בני ארצות שונות, שניהם הגיעו מתחומים שונים, , ווטסון נראה כאחד הממעיט בערכו וממעיט בדיבור בעוד לקריק היה קול רועם והוא דיבר הרבה- במשפט הפתיחה של הספר "הסליל הכפול" שכתב ווטסון הוא כתב, "מעולם לא ראיתי את פרנסיס קריק בהלך רוח צנוע". המכנה המשותף שלהם התבטא בהיותם מבריקים ומכאן עוצבה השותפות ביניהם, הם השלימו אחד את השני בידיעותיהם ובכישוריהם.

עוד דבר דומה ביניהם היה חוסר המעצורים ואי סובלנות ביחס לחשיבה מטופשת.

בגישתו של קריק אל הבעיה הגנטית קיימים שני היבטים בולטים שמצביעים על אישיותו של קריק; הראשון, בחירתו בבעיה שעליה יעבוד, בעיה שהייתה מרתקת ויסודית שנחשבה לקשה ומחקרה שנחשב לדבר שנעשה טרם זמנו מעידה על "חוצפה" מסוימת שהייתה לקריק, החוצפה לנסות... המרכיב השני בהצלחתו הייתה הנכונות ללמוד דברים שלא ידע (ההבנה שהבעיה היא רב תחומית ועבודתו עם אחרים, בעיקר עם ווטסון).

היה לו גם דמיון מפותח שהביא לפיתוח רעיונות ותאוריות. דמיונו הוביל אותו גם למחוזות פראיים יותר. התאוריה שלו בדבר תפקידו של החלום כמנגנון למיון זיכרונות אינה מאיימת מדי, אבל הרעיון על מקורם של החיים על פני הארץ (פאן ספרמיה מכוונת) לא עורר התלהבות רבה.

קריק עצמו תואר על ידי כל מקורביו כ"גאון", "מבריק" וכ"מי שלא יישכח"

?/???/??/??/?vvaaca siiuka