שיחה:צבי נצר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת מירי נהרי בנושא צבי נצר נתיב

צבי נצר נתיב[עריכת קוד מקור]

צבי נצר עמד בראש יחידת "בר" בנתיב, שתפקידה היה לנהל מאבק למען פתיחת השערים של מסך הברזל עבור יהודי בריה"מ באמצעות שינוי דעת הקהל היהודי והלא יהודי במערב. זאת באמצעות שיתוף פעולה עם משפיעי דעת הקהל, אנשי תקשורת, אישי ציבור, פוליטיקאים וידוענים בעולם המערבי כולו כדי להציג את מצבם העגום של יהודי ברית-המועצות מזה וכדי להפעיל לחץ ציבורי על ממשלת בריה"מ מזה, לאפשר את עליית היהודים  מסיבות הומניטריות של איחוד משפחות. אנשי "בר" ובראשם צבי נצר, הדגישו שאין ישראל מנהלת מלחמה נגד בריה"מ, בוודאי שלא ברמה המדינית, אלא המאבק מנוהל מטעמים הומניטריים יהודיים וכלל עולמיים. וכך, הקריאה לשחרר את היהודים הגיעה מאנשיי רוח כגון הפילוסוף הצרפתי ז'אן פול סרטר, הפילוסוף האנגלי ברטראנד ראסל, השחקנית המפורסמת אינגריד ברגמן, ראש המפלגה הקומוניסטית באיטליה, סנטורים בארה"ב ואחרים.

ממשרד קטן ודל מראה בקריה בתל-אביב שכונה בפי כל "לשכת הקשר, משרד החוץ"  נוהלה פעילות סודית ענפה שגרמה לעולם לשנות את מדיניות "מסך הברזל" ולפתוח ליהודים את השערים. צבי נצר ואנשי נתיב לא ביקשו כבוד, יוקרה או תרועות. תחת ניהולו של צבי, שהמשיך את מדיניותם של בנימין אליאב ושאול אביגור לפניו, נעשתה עבודה ענקית שפירותיה השקטים היו כה חשובים.

רודפי הכבוד והפרסום שיצאו לעיתונות "אני עשיתי..." רק פגעו בפעילות המורכבת והעדינה של נתיב ושל בר. 2.54.52.27 07:57, 21 ביוני 2022 (IDT)תגובה

מירי נהרי - שיחה 21:20, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה