שיחה:ציון גולן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

ציון גולן הוא בעל קול מדהים בכל קנה מידה, אך התקשורת "הממלכתית" מתעלמת מיכולותיו הנפלאות התעלמות כמעט מוחלטת. יש להכניס את עניין ההתעלמות ממנו לתוך הערך, ולכן אבקש לא למחוק את הערתי זו כדי שהיא תעמוד לנגד הויקיפד שירצה להוסיף נתון חשוב זה בקריירתו של ציון גולן. המומחה.

הנ"ל דברים אמיתיים

נא לדון על ענין ההתעלמות אם קיימת או לא מבלי להוסיף שבחים וציונים לגבי הזמר או התקשורת. שנילישיחה 00:15, 28 במרץ 2008 (IST)תגובה

שלום המומחה. ציון גולן הוא אכן זמר נפלא, אך כפי שזוכר אתה לוויקיפדיה כללים משלה לכתיבה. מצבה של השירה הנהוגה להיות מסווגת כ"מזרחית" וז'אנרים המקורבים לה אינו מזהיר, אך אי אפשר להוסיף טענה כמו זו שהוספת ללא סימוכין מתאים, ואני מאמינה שגם לא תצליח למצוא סימוכין כזה. לכן, עריכתך באשר לגולן שוחזרה. שומעיו של גולן הרי מכירים בערכו הרב וחשוב הרבה יותר לפרט על פועלו, בהתאם לאנציקלופדיה, את השבחים נשאיר לקוראים. בברכה, דורית 00:21, 28 במרץ 2008 (IST)תגובה

מסכים לכל דברי דורית הנ"ל גם לדברי קודמה, בעצם רציתי רק להעיר ולציין נושא כאוב זה במסגרת דף השיחה בלבד, כיון שגם לי ידוע כי כדי להוסיפו בערך עצמו, יש צורך במקורות ובכתיבה ויקיפדית. ויקיפד שיוכל לעשות זאת בעתיד יבורך. בברכה, המומחה.

ושוב, תודה לדורית. המומחה.

אין בעד מה. דורית 00:45, 28 במרץ 2008 (IST)תגובה

הז"י[עריכת קוד מקור]

הערך נכתב במקורו על ידי נריה אושרי, שחלק ניכר מעריכותיו הראשונות כאן היו הז"י ו"טיפש ט"ו בשבט" נדרש לעבור אחרי רובן ולמחוק את התכנים שהוסיף.

הערך "ציון גולן" שכתב הועתק מילה במילה מ"מומה". לדוגמה, התחלת הערך:

  • מומה: ציון גולן נולד בשנת 1955 באשקלון להוריו יוסף ויהודית בגדלן. הוריו עלו ארצה בעליית "על כנפי הנשרים" מתימן... בילדותו נשלח גולן ללמוד תורה בחדר אצל המורי, (כינוי למורה תימני המלמד תורה) ושם למד קרוא וכתוב בעברית ובארמית, ניקוד, טעמים והיגוי נכון בשפה התימנית. מגיל צעיר נמשך גולן לשירה התימנית והחל להופיע באירועים משפחתיים. בהיותו בן 16 השתתף ב"פסטיבל הדרום" שם שר את השיר "שש עשרה מלאו לנער", וזכה במקום הראשון. בשנת 1974 התגייס לצה"ל והתקבל כסולן ללהקת הרבנות הצבאית. השתלבותו בלהקה הביאה לשינוי משמעותי בשינוי סגנון השירה, והמוסיקה התימנית הפכה לחלק נכבד מהרפרטואר של הלהקה. בשנת 1982 השתתף גולן ב"פסטיבל דיוואן", שנערך בהיכל התרבות בתל אביב עם השיר "יא הזאלי", השיר זכה במקום הראשון בהפרש עצום מהמקום השני.
  • נוסח נריה אושרי: ציון גולן נולד באשקלון בשנת 1955 להוריו, יוסף ויהודית בגדלן, שעלו ארצה בעליית "על כנפי נשרים". בילדותו, שלחו אותו הוריו אל המארי (המלמד התימני) ושם למד קריאה וכללי ניקוד, וכן את הטעמים וההיגוי הנכון. בגיל צעיר מאוד נמשך ציון לשירה התימנית והחל להופיע כזמר חובב באירועים משפחתיים... בהיותו בן 16, השתתף בתחרות שירה שהתקיימה באשקלון וזכה במקום הראשון עם השיר "שש עשרה מלאו לנער". עם גיוסו לצה"ל התקבל ללהקת הרבנות הצבאית ושם עשה דרכו כסולן הלהקה. בזכות השתלבותו בלהקה, הפכה השירה התימנית להיות חלק בלתי נפרד מהרפרטואר של הלהקה. בשנת 1982 השתתף בפסטיבל "הדיוואן" שנערך לרגל החגיגות לעליית יהודי תימן, וזכה במקום הראשון בהפרש גדול עם השיר "יא היזלי".
  • הנוסח הנוכחי: גולן נולד באשקלון ליוסף ויהודית בגדלן, שעלו ארצה בעליית על כנפי נשרים. בילדותו, שלחו אותו הוריו אל המארי... (המלמד התימני) ושם למד קריאה וכללי ניקוד, וכן את הטעמים וההיגוי הנכון. בגיל צעיר מאוד נמשך ציון לשירה התימנית והחל להופיע באירועים משפחתיים. בהיותו בן 16, השתתף בתחרות שירה שהתקיימה באשקלון וזכה במקום הראשון עם השיר "שש עשרה מלאו לנער". ב-1974, עם גיוסו לצה"ל התקבל למקהלת הרבנות הצבאית... ושם עשה דרכו כסולן הלהקה. בזכות השתלבותו בלהקה, הפכה השירה התימנית להיות חלק בלתי נפרד מהרפרטואר של הלהקה. בשנת 1982, לאחר שכבר הקליט שני אלבומים מצליחים, השתתף בפסטיבל "הדיוואן" שנערך לרגל החגיגות לעליית יהודי תימן, וזכה במקום הראשון בהפרש גדול עם השיר "יא היזלי".

הייתשלהדוס - שיחה 12:43, 11 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

אם זה מועתק ממומה צריך למחוק מיד. שאני אשפשף?! * שיחה 12:46, 11 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

משוב מ-28 בינואר 2013[עריכת קוד מקור]

טקסט צבוע--Ezrayakov - שיחה 07:56, 28 בינואר 2013 (IST)הזמר הנודע לתהילה על ידי קהל עדתו מיוצאי תימן בארץ ובעולם כולו.טקסט מודגשלמה לא מוציאים לאור את השירים הייפים של הזמר ציון גולן?!;;;;;~;;;;~;~;;;Ezrayakov - שיחה;;;~. Ezrayakov - שיחה 07:56, 28 בינואר 2013 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:52, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה