שיחה:קוסטה דל סול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(המחבר הראשון) - נקודת המבט שלי היא של מתיישב דובר אנגלית, ולכן יתכן שיש מקום להביא נקודת מבט ספרדית בקשר לחיי היום-יום הספרדיים. משום שכאזורים הקוסטות נוצרו בשנות החמישים והשישים אינני חושב שהערך מתאים להסטוריה עמוקה יותר, יתכן שאפשר לסקר את מלחמת האזרחים בשנות השלושים אך הרלוואנטיות של 3000 שנות ההסטוריה מאז הפיניקים לגבי הקוסטות כאזורי "תיירות בטן-גב" מוטלת בספק ומקומה בערכים רציניים על ספרד, והמדינות הספרדיות שבהן נמצאות הקוסטות.

כמות מסויימת מהמידע בערך ספציפית לגבי הקוסטה דל-סול, אך חלק אחר ממנו מתאים לערך על הקוסטות בכלל אך רלוואנטי להבנתה של הקוסטה דל-סול בפרט.

ההגדרה "אורבניזציה" מתייחסת למילה הספרדית Urbanization, שנעשה בה שימוש גם באנגלית-ספרדית. המילה מתייחסת למקום מיושב שגודלו יכול להיות בניין אחד או שכונה שלמה, וייעודו המרכזי בתי נופש לצפון אירופאים. צורת ישוב זו מודעת להיותה אורבאנית/פרברית, לעיתים יש לה אזורים משותפים פרטיים כמו בריכות וגינות ברוב ה"אורבניזציות", ובאלו הגדולות ישנם גם מגרשי גולף ואף מרכזים מסחריים (הפתוחים ברובם לקהל הרחב)

ההגדרה "אנגלית ספרדית" - דיאלקט הראוי לערך משלו, כוללת שימוש אנגלי במונחים ספרדיים בספרד, ושיבושים ספרדיים לאנגלית כגון השיבושים "Is possible" Is necessary" ו "Is Similar". אין דמיון בין השיבושים האלו לפניני הלשון של מנואל מ"המלון של פולטי".

ההגדרה "ספרד האמיתית" משמשת את המתיישבים לתאר אזורים בספרד שרוב אוכלוסייתם ספרדית, והם מחוץ לאזורי התיירות של הקוסטות.

יש להתייחס בהמשך לפרשת השחיתות "מאלייה" בה עיריית מרבייה אישרה מבנים בלתי חוקיים לאורך שנות ה90 שהביאה לכליאת ראש העיר לשעבר ומינוי מועצה קרויה. יש להוסיף שישנן פרשות שחיתות/נדל"ן דומות בעיירות אחרות בקוסטה, ושבניגוד לספרדים המיוצגים בפרלמנט מדינת המחוז האנדלוסית, ובמדריד - המתיישבים מיוצגים ברמת הממשל המקומי בלבד, ופרשות אלו גוזלות מהם את היצוג הדמוקרטי.

יעדי הצמיחה שממשלת ספרד מציבה לגבי אוכלוסיית המתיישבים יביאו לכך שממליון מתיישבים ובעלי דירות נופש בקוסטה דל-סול, היא תמשיך ותגדל בשם ה"קידמה" וה"פיתוח". כבר כיום מספר המתיישבים הצפון אירופאים בספרד נמצא בסביבות 2 מליון נפש, מספר הגדול פי שתיים או יותר מהאוכלוסייה במדינות מחוז המורכבות מפרובינציה אחת בלבד כמו ריוחה או מורסיה. יהיה צורך להקים גוף ייצוגי שייצג את המתיישבים ברמת מדינת המחוז והרמה הארצית בהן אין להם זכות הצבעה כיום, במיוחד כאשר הרמה העירונית בה מותר להם להצביע נגועה בשחיתות.

חסרה מפה!! 95.86.85.39 18:32, 21 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

חשד לתקלדה[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על תקלדות

באורבניזציות->באורבניזציית? הקשר: ~~~ ות. רוב המתיישבים מגורר באורבניזציות
באורבניזציות שנבנו על מנת לאכלס זרים, באזורים שצורת היישוב הראשית שלהם היא אורבניזציית מתיישבים. כאשר הם נוסעים לעיירות הס ~~~