שיחה:קרב אל-עלמיין הראשון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תורגם מהערך האנגלי. אלעדב. - שיחה 06:06, 12 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

מספר הערות[עריכת קוד מקור]

אני שמח שאלעדב כתב מחדש את הערך בצורה יפה. הייתי שמח אם היה מוצא זמן לשכתב בצורה דומה גם את קרב עלאם חלפה (הערך עדיין לא נכתב) ואת קרב אל עלמיין השלישי. יש לי מספר הערות לגבי הערך :

א. חסר לי בסוף הערך ביבליוגרפיה ומראי מקום. לא ברור מהם המקורות לכתיבת הערך. אני מכיר 2 מקורות טובים בעברית : ה. קופנברגר, בריגדיר הרגלים (זכרונותיו של מפקד בריגדה בדיוויזיה הניו זילנדית ה-2 שהשתתף בקרבות באל עלמיין) ומהצד הגרמני, פ. מלנתיין, קרבות שיריון.

ב. לא ברור מהם המקורות למספרים המופיעים בהקדמה לערך ביחס לגודל הצבאות היריבים ומספר האבידות שהם ספגו במהלך המערכה. נדמה לי שאלעדב לא תיקן את המספרים הנ"ל, שהופיעו בגירסאות הקודמות של הערך. לדעתי מדובר במספרים מוגזמים מאוד. למשל, המספר 670 טנקים בריטיים שהושמדו במהלך המערכה. ספק אם היה לארמיה השמינית מספר כזה של טנקים ביולי 1942.

ג. חסר לי הרחבה של פרק הסיכום לערך. אני הייתי מוסיף כמה משפטים על הלקחים הצבאיים שניתן להפיק מקרב אל עלמיין הראשון, בעיקר ביחס לנושא שיתוף הפעולה בין החיילות בהגנה ובמיוחד בהתקפה (חוסר התיאום בין כוחות הרגלים והשיריון של הארמיה ה-8, היה אחד הגורמים המרכזיים לחוסר יכולתה להביס את כוחותיו של רומל למרות שנהנתה מעדיפות גדולה בחי"ר מאומן ובמספר הטנקים שעמדו לרשותה). איש שלום - שיחה 20:36, 30 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

קודם כל,תודה על ההתייחסות. כמו שרשמתי למעלה, הערך מתורגם מהויקי האנגלי, אין מקורות כי לא חיפשתי כאלה. זה היה הערך הראשון שכתבתי ואני מקווה שבקרוב יהיה לי זמן להוסיף מקורות וגם לאמת את הנתונים המספריים. מקורות כתובים, חוץ מספרי הזכרונות של צ'רצ'יל אין לי כרגע, אז אם למישהו יש אפשרות לאמת את הנתונים הוא מוזמן, גם להפנות אותי למקורות מקוונים זו אפשרות...אלעדב. - שיחה 23:15, 30 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

הלינק בסוף לקרב אל עלמיין השלישי שבור ומפנה לעיירה אל עלמיין80.230.97.237 23:39, 5 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

תודה שסדרת את זה. בורה בורה - שיחה 23:46, 5 בינואר 2015 (IST)[תגובה]