שיחה:רפובליקה פדרלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כלום לא צריך לאחד ערך זה עם פדרליזם? אביהו 15:22, 10 דצמבר 2005 (UTC)

בויקי האנגלית יש en:Federal republic וגם en:Federation, והרושם שלי שהם מבחינים בהבדל בין שני המושגים. כעת מישהו צריך לחדד הבחנה דומה אצלנו, כי כרגע אינני רואה הבדל מהותי בין פדרליזם לרפובליקה פדרלית. דוד שי 19:37, 10 דצמבר 2005 (UTC)
יש הבדל גדול בין שני המושגים! רפובליקה פדרלית היא רק סוג אחד של פדרליזם. ומלבד זאת פדרציה לא חייבת לבוא בצורה של רפובליקה (ראו לדוגמא את סנט קיטס ונוויס). ככה שאסור לאחד בין שני הערכים. Ramiy 14:07, 20 דצמבר 2005 (UTC)

דיווח שאורכב ב-29 בינואר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בתיאור הנושא רפובליקה פדרלית נפלה שגיאה בתיאור שיטת הממשל בארה״ב. בארצות הברית צורת הממשל היא ״רבופליקה חוקתית״. ולא ראיתי אף ערך שכולל את הנושא.

רפובלית חוקתית רבופליקה חוקתית מתייחס לשיטת ממשל המונהגת במעט מאוד מדינות בעולם ומתערער מיום ליום. רפובליקה חוקתית (כשיטת הממשל שנכתבה על ידי האבות המייסדים בארה״ב) היא שיטת ממשל המוכתבת על ידי חוקה שנכתבה בדרך ככל כשהמדינה נוסדה (אף על פי ששינוים הם נדירים הם אפשריים כשהסנאט מקבל רוב מוחץ כאישור מהעם ועם תמיכה מבית הנבחרים) ולא ניתנת לשינוי מהיר כשיטות הממשל הדמוקרטי.

יתרונות: שיטת הממשל מאפשרת לשמור על זהות המדינה ואחידות התושבים ושיגשוג הכלל על ידי זהות לאומית (שאינה תלויה בלאומית אתנית) שנכתבה על ידי האבות המיסדים ועוצבה על ידי שינוי שלוקח דורות ובכך מאפשר דיון ציבורי ער וחשיבה עמוקה על שינוי לחוקה.

חסרונות: משום שהחוקה היא הבסיס לחוזה בין האזרח למדינה/ממשלה זה נותן לכל אחד מהצדדים הפוליטיים פתח להסיט את הדעת הציבורית (בתהליך שלוקח שנים כמובן) לשנות מרכיבים מהותיים בחוקה ובכך לשנות את מרכב הזהות המקורית.

אשמח אם תוכלו להוסיף את הערך הזה לתועלת הציבור 2605:6001:e34e:a800:4412:beca:f504:18bb (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

שלום ותודה. את/ה מודע/ת לכך שאת/ה יכול/ה להוסיף את הערך בכוחות עצמך? זו אנציקלופדיה חופשית וכל אחד יכול להוסיף ולערוך, בהתאם לכללים. GHA - שיחה 22:12, 26 בינואר 2019 (IST)[תגובה]