שיחה:שלום (אונייה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האונייה שלום

כמה פרטים והערות

1 - סן נאזר נמצאת בצפון הביסקייה בברטני סמוך ללה - בול שם גרו אנשי הפרוייקט מטעם צים

2 - בראש מנהלת הפרוייקט עמד ר.ח וולבלה ז"ל (קפטן רימון)

3 - האוניה הושקה לא גמורה בפני פולה בן גוריון בשנת 1963

4 - בפיקוח הטכני עמד קצין מושאל מחיל הים אדמונד ולהלם ברילנט ז"ל http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3192074,00.html שלימים תכנן את האונייה לאה לתידלוק ספינות הטילים במבצע נועה

5 - ר.ח של השלום היה פרוידנברג וסגנו היה סדנאי.

6 - דחי האונייה 24500 טון

7 - התמונות במאמר באתר נוסטלגיה של דוד סלע שאליהן הנכם מפנים הן מעזבונו של אבינו אדמונד ולהלם ברילנט ז"ל

כמה פרטים מראיון שהעניק לעמותת חיל הים

האונייה שלום נבנתה במספנות לואריי שנטיי דה לאטלנטיק בסן נזר שבצרפת. בראש מנהלת הפרוייקט עמד ר.ח. ולוולה ז"ל (קפטין רימון) בפיקוח הטכני עמד אבינו ז"ל שהושאל מחיל הים והיה בחל"ת. כל הצוות של הפרוייקט גר בלה - בול היא עיירת קייט יפה בחוף הריברירה הצפוני של צרפת במחוז ברטני.

דחי האונייה 24500 טון הנע טורבינות קיטור לכן א.ק פירושו אניית קיטור כשם ש א.מ פירושו אניית מנוע ובלעז SS is steam ship and M.V is motor vessel

אבינו ז"ל היה אדריכל ימי ופיקח על הבנייה וניסויי הפלגה. מספר חוויות מן המספנה שסיפר בזכרונותיו לעמות חיל הים

השלום נבנתה בסימרור (כיום אניות נבנות בריתוך) ויש תקן סימרור לפי ללוידס רג'יסטר. הצרפתים ביקשו לקצר תהליך וסמררו שלא בהתאם לתקן את הסיפון. הסימרור הוא תהליך ארוך, שכן המסמרה מוכנסת חמה ואז מתבצע תהליך הסימרור כך שכשהיא מתקררת נוצר לחץ חזק במישטח החיבור.

לרוע מזלם של אנשי המספנה אבינו תפס אותם מסמררים לא נכון באחת מן הביקורות שלו. הוא קרא לסורבייר של ללוידס והציג עניין זה בפניו ובפני מנהל העבודה. הסורבייר הסכים עם תיאורו של אבינו שהסימרור לא תקני ולכן לא בטיחותי מבחינת חוזק מבנה. המהנדס הצרפתי נלחץ. אבינו אמר כך " נוציא מסמרה אחת ונבדוק הסימרור והקדיחה. אם הוא תקין על חשבוני סטייק שאטו בריאן לכל צוות ההנדסה. אם לא הנכם מפרקים את כל הסיפון". הצרפתי הסכים ולבסוף נאלץ לפרק את כל הסיפון שכן הסימרור לא עבר ביקורת של ללוידס רג'יסטר.

מקרה אחר של פשלה הנדסית במספנה גרר דחייה ואי אישור תוכניות על ידי אבינו. המהנדס האחראי אמר לאבינו ולרב חובל וולוולה " אנו יודעים לעשות אוניות אנו בנינו כאן את ה "פראנס" אניית הדגל של צרפת". אבינו לא השתכנע מן הטיעון ואמר לר.ח. ולוולה בעברית "מזל שהפרנס לא הייתה אניית מפרשים שכן אחרת היו מוכרים לנו אנייות מפרש". הצרפתי הסקרן שאל את ר.ח ולוולה "מה הוא אמר" בתמימותו תרגם לו והלה נעלב הבין את הרמז ועשה עבודתו כנדרש.

רב החובל של השלום היה קפטיין פרויידנברג ז"ל ובתו הנה היסטוריונית בעלת תאר דוקטור בחקר הספנות העברית.

אבי ברילנט

איזה ידע, כל הכבוד! למה שלא תעדכן את הערך בכל זה? חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • ל' בתשרי ה'תשס"ט • 21:45, 28 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

הוספתי עוד נתונים טכניים בטבלא

אנא סדרו שיראו כולם

בברכה


אבי ברילנט 87.69.110.124 10:12, 23 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשלום (אונייה) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:23, 24 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]