שיחה:שערי דורא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת אלעדב. בנושא תיקון קישור

שתי נקודות שלא ברורות לי:

1. הספר מחולק לשערים ולסימנים. המחבר בהקדמתו מציין רק את החלוקה לשערים, ואני מתרשם שהחלוקה לסימנים (הקצרים מן השערים) מאוחרת יותר ולא יצאה מתחת ידו. בכמה ספרים קדומים מציינים לשערי דורא בלי לציין את סימניו. מצד שני, כבר הרמ"א הכיר את החלוקה לסימנים, וכתב את ספרו "תורת חטאת" על פיה, והחלוקה מופיעה כבר בדפוס ונציה ש"ח. אודה למי שישיג את הדפוס הראשון (קרקוב רפ"ד) ויבדוק האם החלוקה לסימנים קיימת בו.

2. מספר כתבי היד של הספר: בהקדמת "שערי דורא השלם" כתב המהדיר: "ואספתי מכתבי יד משבעים עד שמונים כל הגהות שהביא אדונינו הבית יוסף שלא חיסרתי אחד מהם". ובהמשך: "מהמון כתבי יד רבים שבכל אירופה". ראיתי שמישהו הבין מהמשפט הראשון שהיו בידו שבעים-שמונים כתבי יד. יתכן שלא זו כוונתו, אלא שמכתבי היד הוא הצליח למצוא את כל שבעים-שמונים המובאות מן הספר בבית יוסף. אכן, בבית יוסף הוזכר הספר 69 פעמים. אודה לכל מי שיוכל לברר את מספר כתבי היד של הספר המצויים כיום.

בברכה, עזר - שיחה 02:09, 5 באוקטובר 2010 (IST)תגובה

תיקון קישור[עריכת קוד מקור]

יש לתקן את הקישור ל"על המהדורה החדשה של ספר 'שערי דורא' וגו'". הקישור הנכון מוצע לפניכם: http://shaalvim.co.il/torah/maayan-article.asp?backto=&ed=%E2%EC%E9%E5%EF%20%FA%EE%E5%E6%20%FA%F9%F2%E1%20&id=647 2.55.1.74 23:56, 9 בינואר 2018 (IST)תגובה

תוקן, תודה. אלעדב. - שיחה 00:12, 10 בינואר 2018 (IST)תגובה