שיחה:תמוז (אל)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היכן יש מקור לכך שתמוז ואיננה הם אחים? נדמה לי שאחותו של תמוז היא גשתיננה (השם דומה). ראה גם בויקיפדיה האנגלית en:Tammuz, en:Inanna, en:Ishtar. בכל מקרה, זה לא המידע הכי חשוב לגבי תמוז. לא-יודע 15:57, 7 אפריל 2006 (UTC)

תקבל אישור לדברי באנציקלופדיה מסדה, ששימשה כבסיס לאנציקלופדיה העברית.ליש 17:00, 7 אפריל 2006 (UTC)
אני לא יודע מדוע רשום כך באנציקלופדיה מסדה, אולי מדובר במיתולוגיה אחרת מהאזור. ייתכן גם שלפני חמישים שנה (1966), כשאנציקלופדיה יצאה לאור, זה היה המידע המעודכן. בכל מקרה, שימוש במקור יחיד לערך סותר את המהות האנציקלופדית של ויקיפדיה וייתכן שגם מהווה הפרת זכויות יוצרים (מדובר בעיקר בגרסה הראשונה של הערך).
אם כבר הזכרת את האנציקלופדיה העברית, שים לב שבערכים "תמוז" ו"אשתר" שם, הם לא מוזכרים כאחים. אתה יכול לעיין גם בערכים המקבילים במהדורה המקוונת של אנציקלופדיה בריטניקה.
איננה/אשתר היא בתו של ננה/סין, ואילו דומוזי/תמוז הוא בנו של אנקי/אאה. לכן, השניים אינם אחים (לפחות לא במובן המקובל).
תוכל לקרוא על הקשר בין השניים בפרק "עזה כמוות אהבה, מחזור שירי דומוזי-תמוז -- איננה-אשתר" עמ' 329--422 בספר "בימים הרחוקים ההם, אנתולוגיה משירת המזרח הקדום" של יעקב קליין וש. שפרה (1996) לא-יודע 13:01, 9 אפריל 2006 (UTC)
חיפשתי ולא מצאתי מקור נוסף (פרט לאיזכור שכל האלים הראשיים נולדו מאם אחת) לכן הורדתי את ענין האח עד למציאת סימוכין נוספים.ליש 08:29, 11 אפריל 2006 (UTC)
בכל המקורות שמצאתי, תמוז ואיננא/אישתר הם נשואים או לפחות אהובים (ראו כאן, כאן, ובמקורות מויקי האנגלית שם הם מתוארים כ-consort זה של זה. וזה באמת יחסית משני. נדב ס.שיחה 09:09, 11 אפריל 2006 (UTC)

שגיאה קלה[עריכת קוד מקור]

שגיאה קלה: ״תמוז נחשב כמקבילו של אוזיריס במיתולוגיה המצרית, ולאדוניס במיתולוגיה הכנענית.״. אדוניס הוא מן המיתולוגיה היוונית, כמובן. לא הכנענית. בכלל, יש להניח כי הכוונה היתה כנראה לפרספונה/קוריי, בתה של דמטר, אלת הקציר. פרספונה יורדת אל תחתיות האדמה להיות אשת האדס, אל השאול במשך חודשי החורף (יוון צפונית יותר), ואמה, דמטר, מתאבלת ואינה מברכת את הקציר. אדוניס הוא סיפור אחר אודות מאבקי כוח וקנאה בין אפרודיטה ופרספונה. 109.65.154.58 17:47, 23 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]