שיחת ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות - Felagund

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת תומר ט בנושא שאלה
דף שיחה זה מיועד לשיחות אודות בוט ההחלפות, אני (משתמש:costello) לא מקבל התראה כאשר הוא נערך ולכן מבקר בו רק אחת למספר חודשים. על מנת לפנות אלי יש לכתוב בדף השיחה שלי, לדיונים אודות החלפות יש לפנות לאולם הדיונים.
דף שיחה זה מיועד לשיחות אודות בוט ההחלפות, אני (משתמש:costello) לא מקבל התראה כאשר הוא נערך ולכן מבקר בו רק אחת למספר חודשים. על מנת לפנות אלי יש לכתוב בדף השיחה שלי, לדיונים אודות החלפות יש לפנות לאולם הדיונים.


בוט לתיקון שגיאות?[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות לצור bot שיעסוק בתיקון שגיאות כתיב נפוצות, בעיקר בקישורים, ע"י סקירה שיטתית של כל המאמרים (ולאחר מכן, של כל השינויים)? מדובר על תיקונים בסגנון גאולוגיה -> גיאולוגיה, וכו', דברים שאין שמץ של ספק שהם שגיאה. (במידת הצורך ניתן להגדיר קוד שיגן על שגיאה מכוונת מפני תיקון אוטומטי שכזה).

ובנוסף, סוג מיוחד של תיקונים: הפניות לעמודי redirect ניתן לתקן אוטומטית להפניות לעמודים המתאימים (ללא שינוי הטקסט המוצג, כמובן). Tal Cohen 20:56, 31 יולי 2004 (UTC)

אפשר לבנות בוט כזה אבל:
  1. יש לך רשימה של טעויות כתיב כאלו?
  2. צריך לבחור טעויות שלא יכולות בשום אופן להופיע כחלק מטקסט תקין.
  3. נדרשת השקעה לא מעטה בשינוי בוט ישובים כך שיעשה זאת.
  4. אחרי הניסיון של בוט ישובים אני מאוד זהיר בהפעלת בוטים. קשה מאוד לתקן שגיאות שנוצרו על ידם.
דרך אגב, את ההערות במזנון נהוג להשאיר בתחתית הדף.
מאיר מ 21:33, 31 יולי 2004 (UTC)


העסק קצת יותר מורכב. צריך לעבוד עם מנתחים צורניים שמורכבים מבסיס נתונים של מילים, ושל אפשרויות הטיה של כל מילה. וגם אז לא הכל מאה אחוז.
אפשר למצוא מנתחים צורניים של קוד פתוח בכתובות:
http://www.cs.technion.ac.il/~erelsgl/bxi/hmntx/teud.html
http://ivrix.org.il/projects/spell-checker/
בפרוייקט הHSPELL יש אפילו גרסה של PHP בכתובת: http://moshe.i-com-it.com/hspell/
אני חשבתי שמידי פעם הגולשים יעתיקו ערכים אליהם לוורד, יבצעו בדיקת איות ויחזירו אותם מוגהים.
--אפי ב. 09:39, 3 אוג' 2004 (UTC)

ב/ל/מ/הויקי[עריכת קוד מקור]

ההודעה מיועדת לקוסטלו

בנוגע לשינוי שכבר הוחלט עליו, ב/ל/מ/הויקי. ברצוני להסב את תשומת לבך למקרים שמצריכים תשומת לב מיוחדת.

כאשר יש קישור ויקי לדף המתחיל במילה ויקיפדיה [ולפניו אחת האותיות ב/ל/מ/ה], ארבעת השינויים שכרגע מופיעים ברשימת 'החלפות דרושות', יתכן שלא יחליפו במקרים כאלו כנדרש.

טקסט לדוגמה: בויקיפדיה.
בדף העריכה טקסט זה זה נראה כך: ב[[ויקיפדיה]]
ויתכן שבוט ההחלפות יתעלם ממופע זה של 'בויקי' ולא יהפוך אותו ל'בוויקי'.

למעשה מה שיש לעשות במקרה כזה הוא להחליף את ב[[ויקיפדיה]] ב־ב[[ויקיפדיה|וויקיפדיה]]. וזה כמובן נכון גם לקישורים לשאר דפי המערכת המתחילים ב'ויקיפדיה:...'. וזה גם נכון לגבי ל/מ/ה.

קיימים מקרים רבים מאד כאלו ולכן אני כותב על כך.

תודה, מלח השמים 08:00, 24 אפר' 2005 (UTC)

ראיתי שהבוט החליף הערב איזו? באזו?, אני מניח שהכוונה היא לתקן איזור לאזור. האם סימן השאלה מציין כל סיומת? או שזה סימון מקוצר למספר מופעים, נניח איזור/איזורים/איזורי בלבד? אחרת זה עלול ליצור טעויות. odedeeשיחה‏ 19:27, 18 דצמבר 2005 (UTC)

בעיה קלה בבוט, שתוקנה. הבעיה הייתה רק בהודעה, ולא בשינוי עצמו, שהיה איזור=>אזור. נדב, מחובר כבוט 07:59, 19 דצמבר 2005 (UTC)

העברת הדף[עריכת קוד מקור]

אפשר לשנות את שם הדף לויקיפדיה:בוט החלפות. עכשיו יש גם את הבוט של פלגונד שעוזר לבוט של קוסטלו כאשר האחרון לא נמצא. ומלבד זאת, לדעתי אלה החלטות ברמת הויקיפדיה ולכן יהיה ראוי להעביר למרחב ויקיפדיה. לשיקולכם. Ramiy 08:07, 1 פברואר 2006 (UTC)

נראה לי צעד נכון, אבל לא מאוד חשוב. אני הייתי מעביר לויקיפדיה:בוט/בוט החלפות. נדב 08:10, 1 פברואר 2006 (UTC)
נשמע מאוד הגיוני. מלך הג'ונגל 22:15, 1 פברואר 2006 (UTC)
נשמע הגיוני. Costello 16:12, 3 פברואר 2006 (UTC)
הצעתו של נדב מרחיבה עוד יותר, נעשה דף מידע ראשי במרחב ויקיפדיה בשם ויקיפדיה:בוטים, ודפים משניים לכל בוט שמסבירים מה הבוטים עושים כמו - ויקיפדיה:בוטים/בוט ישובים, ויקיפדיה:בוטים/בוט החלפות, ויקיפדיה:בוטים/בוט מדינות, וכדומה. Ramiy 16:17, 3 פברואר 2006 (UTC)
טופל. Ramiy 16:27, 3 פברואר 2006 (UTC)

הצעה פשוטה יותר[עריכת קוד מקור]

יותר פשוט לבנות פילטר שממיר את זה בעת השליחה, ולא צריך בוט.
וזה גם חוסך משאבים.

זה PHP בסיסי ביותר, אם צריך עזרה, יש אותי :). Ikki 23:15, 11 פברואר 2006 (UTC)

נראה שלא הבנת את המבנה של ויקיפדיה. לנו, כויקיפדים, אין שליטה על תוכנת מדיה ויקי שמריצה את האתר. את ההצעה שלך אפשר להעלות בפני המפתחים בבאגזילה, אבל עד (ואם) שזה יקרה, הכלי הזה מספק. נדב 10:33, 12 פברואר 2006 (UTC)
יש לכם גישה לקבצים?, המערכת כתובה בפורמט GPL, לא צריך שהמפתחים יעשו זואת אני יכול לבצע זאת אם יתבקש ממני, גישה לקבצים המתאימים תספיק/שהם יאשרו להעלות את הקובץ שנבנה. Ikki 11:04, 12 פברואר 2006 (UTC)
הביצוע כה פשוט שנראה לי שאפילו אני הייתי מצליח. אלא שאין לנו - אנחנו משתמשים בדיוק כמוך, רק עם יותר הרשאות (חלקנו). נדב 06:36, 13 פברואר 2006 (UTC)

תראה אולי יש מצב שננסה לדבר עם "מטה הויקעי" עמ"נ שיתנו לנו אפילו אינקלוד(include - php.net/include התממשקות לקובץ חיצוני) שיעשה את העבודה, ואותו נעלה לשרת מישלנו, בכל מקרה זה קוד בסיסי ביותר, אני מניח שאם נבקש זאת אין סיבה שיבטלו את בקשתינו, ניתן להם רק לעבור על הקוד וזהוא. בקיצור, זוהיא משימה פשוטה ביותר, ניתן אפילו ליצור קובץ מרחוק/בתוך הויקי עצמו ששם נזין את הנתונים שמתחלפים והוא יבצע לבד. Ikki 17:05, 14 פברואר 2006 (UTC)

מההיכרות שלי עם המערכת, נראה לי שחבל להשקיע זמן בבקשה כזו. עם זאת, אתה מוזמן. נדב 06:12, 15 פברואר 2006 (UTC)

כמובן שאין בעייה תכנותית ליישם את זה בפילטר על העריכות, הבעיה היחידה היא שילוב קוד שלנו בתוכנה שמפעילה את האתר, ברמת העקרון רק בעלי הרשאת מפתח מבצעים שינויים במדיה ויקי שמפעילה את ויקיפדיה. ברור לך שמתן include פותח בעיית אבטחה רצינית - שלאף אחד אין רצון להתעסק בה. אפשר כמובן להציע את הרעיון עצמו בבאגזילה, ואם אתה באמת רוצה לקדם אותו גם להציע את הקוד שיישם אותו (ככה המפתחים יראו שאתה רציני, והעבודה שלהם תהיה פחותה - רק לבדוק שהקוד שלך עושה מה שאתה אומר שהוא עושה - ולא יוצר שום בעייה חדשה, במקום לכתוב את העניין ולבדוק אותו) וגם אז - צריכה להיות החלטה שבאמת רוצים להכניס פיצ'ר כזה (ברמת קרן ויקימדיה). מה שכן - זה בהחלט יכול לקדם אותך לכיוון קבלת הרשאת מפתח בויקימדיה - ואולי לקדם עוד כל מיני נושאים שקשורים בפיתוח מדיה-ויקי. מבחינתי מדובר ביותר מידי השקעה - בשביל שיפור מזערי. Costello 13:13, 16 פברואר 2006 (UTC)

יש בעיה תכנותית, תארו לעצמכם שאנחנו רוצים לכתוב את הערך שגיאת כתיב... טרול רפאים 16:29, 27 פברואר 2006 (UTC)
אני לא מבין מה הבעיה עם הערך "שגיאת-כתיב" ?, ואני מניח שרק אחרי שאקבל אישור אוכל לעבוד על זה אחרת חבל על העבודה שלי. Ikki 23:44, 21 מרץ 2006 (UTC)

החלפה תוך-מילית[עריכת קוד מקור]

בערך בורקה (וכנראה בעוד מספר ערכים), החליף הבוט "דוגמא" ל"דוגמה". זה יפה ונחמד, אבל הבעיה היא שהמילה שהופיעה בערך היא "דוגמאת", אותה הוא החליף ל"דוגמהת". כנראה איזו שהיא בעיה בבוט שצריך לבדוק ולטפל בה. Keiser Sozeשיחה 00:34, 6 מאי 2006 (IDT)

הבעיה היא לא בבוט, אלא במילה שכתובה בשגיאת כתיב. אם היה כתוב, כראוי, 'דוגמת', לא הייתה מתעוררת בעיה. נדב 01:18, 6 מאי 2006 (IDT)

הבוט השתגע?[עריכת קוד מקור]

מתוך רשימת המעקב שלי: "מחליף 'תיאוריה' ב'תאורי�'". אני לא יודע איך זה אצלכם, אבל אצלי האות האחרונה של המילה השנייה היא תו לא ברור, ובטח שלא אות בעברית. מה כאן יש לשנות, ולמה השינוי מתבצע? גדי אלכסנדרוביץ' 11:31, 12 מאי 2006 (IDT)

בעייה בבוט החלפות[עריכת קוד מקור]

כאשר הבוט מחליף שם כמו צ'רלס לצ'ארלס או דיויד לדייוויד, שם הערך המקורי אינו מוחלף. התוצאה היא הפניות לא תקינות (ראו בדף המיוחד מיוחד:BrokenRedirects), וקישורים אדומים. צריך גם להעביר את הערכים לפי השמות שמחליטים עליהם, ועדיף לעשות זאת לפני פעולת הבוט. לידיעתכם. רחל 11:50, 27 יוני 2006 (IDT)

מסיבות טכניות, עדיף לעשות את זה אחרי פעולת הבוט (אחרת זה עלול מאוד לבלבל אותו). אני משתדל לעשות זאת, אבל לא תמיד זוכר... אני אקפיד. נדב 12:22, 28 יוני 2006 (IDT)

בוט במערכת פרטית[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לי מערכת מדיה-ויקי פרטית. איך אני יכול להשתמש בבוט ההחלפות במערכת אצלי? או שזה משהו פרטי שאתם פיתחתם?

אם כן - יש אפשרות לשלוח לחלוק את זה איתי? זה נורא יעזור :-) 87.69.64.246 03:26, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

זה אכן פיתוח שלנו. שלח אלי מייל. נדב 08:57, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

טבלת החלפות שבוצעו[עריכת קוד מקור]

האם ניתן לערוך את הטבלה בסדר אלפבתי כדי להקל? שנילישיחה 08:38, 24 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

מצטרף לבקשה! הייתי עושה את זה בעצמי, אבל יש לי אלרגיה לטבלאות בוויקי - עמכם הסליחה. --אמיר א. אהרוני 15:23, 22 באוקטובר 2006 (IST)תגובה
אין טעם לבצע את זה ידנית - הטבלה נערכת מחדש כל ריצה של הבוט. אני אסדר את זה. נדב 22:11, 22 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

מה קרה למילה אויב, האמורה להחליף את אוייב?[עריכת קוד מקור]

על המסך שלי היא נראית כמו "אוי" ואח"כ ריבוע מיסתורי... כאילו מדובר באות שאינה מוצגת באופן רגיל על המסך. אלדדשיחה 00:03, 12 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

שאלה[עריכת קוד מקור]

האם הצירוף "בויקיפדיה" ודומיו הופך ל"בוויקיפדיה" לאחר הפעלת הבוט? רשום בדף רק ש"בויקי" הופך ל"בוויקי" וכאלה דברים תומר ~ הצטרפו למתקפת האיכות בנושא מזון 22:28, 30 במרץ 2007 (IDT)תגובה