שיחת משתמש:אודי ג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Ido1990 בנושא יצירת קשר
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אודי ג, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

JavaMan 15:42, 7 מרץ 2006 (UTC)

צביקה גילת[עריכת קוד מקור]

בערך על בה"ד 1 כתבת שצביקה גילת היה ממייסדי הבה"ד. לא מצאתי לכך שום איזכור בגוגל. האם תוכל לציין את המקור ממנו שאבת את המידע לעיל? JavaMan 15:42, 7 מרץ 2006 (UTC) ספר על ההגנה, ששמו אינו זכור לי. בספר כתוב כי צביקה גילת (הורביץ) היה מפקד על קורס המפקדים של ההגנה ועם הקמת צה"ל בן גוריון הטיל עליו ועל חיים לסקוב את המשימה של הקמת קורס קצינים הראשון. במהלך השנתיים הראשונות של הקורס (כולל ההשתתפות בקרב בלטרון), התבצעה רוטציה כל חצי שנה בין השניים על תפקיד מפקד הקורס והמד"ר. למרות שאין לי את המקור, תמונתו של צביקה גילת נמצאת בלשכת המפקד בבהד 1, לצד תמונותיהם של שאר מפקדי בהד 1 לדורותיו. תפקיד נוסף בו החזיק לאחר מכן-מפקד חזית הדרום בדרגת אל"מ. בפועל- תפקיד מקביל למה שהיום נקראה אלוף פיקוד דרום.

קורס הקצינים הראשון[עריכת קוד מקור]

אודי,

צביקהה גילת היה ה"פוליטרוק" של בן גוריון בקורס הקצינים הראשון. בתור מפקד הקורס הוא נכח בו ביומו הראשון ובטקס הסיום. מי שניהל את הקורס בפועל הוא יוחנן פלץ, בעברו מיג'ור בצבא הבריטי בחיל הרגלים וחבר קרוב של לסקוב.

מקורות:

יוחנן פלץ, ראיונות אישים וספר זיכרונות
רפול, ראיון אישי
ללקין, ראיון אישי

עומר

קורס קצינים

קורס קצינים[עריכת קוד מקור]

עומר,

ראשית, ברצוני לציין כי השימוש בתואר "פוליטרוק" עבור איש צבא מיומן, הינו פשוט מעליב. קשה לי להאמין שבזמן שצביקה גילת פיקד על גדוד 72 בקרב בלטרון הוא שימוש בתור קצין חינוך או הדרכה ולא בלחימה עצמה. גם ההשוואה לצבא הקומוניסטי הינה פשוט לא ראויה או מכובדת.

ולענינינו- אמנם לא שמעתי על יוחנן פלץ (שהינו סבך, למיטב הבנתי), אך הנני עומד מאחורי מה שכתבתי לפני כן. בכל מקום אשר בו חיפשתי, לא מצאתי שום איזכור לכך שיוחנן פלץ ניהל באופן ישיר או עקיף קורס קצינים כלשהו, לעומת איזכורים רבים התומכים בגרסתי, שצביקה גילת פיקד על קורס מפקדי מחלקות בהגנה, שבאופן טבעי הפך לקורס קצינים עם הקמת צה"ל:

http://www.hagana.co.il/show_item.asp?levelid=59865&itemid=49367&itemtype=3 http://202.org.il/Pages/zichram/volker.php http://he.wikisource.org/wiki/%D7%91%D7%93%D7%A8%D7%9A_%D7%9C%D7%90_%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%94/%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%9C%D7%99%D7%94 ועוד.. (חיפוש על צבי/צביקה גילת/הורוביץ/הורביץ יניב תוצאות נוספות) לעומת זאת, מצאתי (חיפוש בגוגל...) כי ייתכן שיוחנן פלץ פיקד על בה"ד 2, בית הספר למג"דים/מח"טים. הייתכן שזו התשובה?

הייתי שמח להתייחס למקורות שציינת, אך אינני את ספר הזכרונות שכתב יוחנן פלץ, וקשה להתייחס לראיונות אישיים מכיוון שהם, ובכן, אישיים. אם מצויים ברשותך קטעי ראיונות, יהיה זה נבון לפרסמם, בלי קשר לנושא זה, על מנת לשמר ולהפיץ את הידע.

אודי


אודי,

צביקה גילת - איש צבא מיומן, אתה צוחק נכון?

השימוש בתואר "פוליטרוק" עבורו איננו מעליב כי אם פשוט מתאים, ואין טונ מקרב לטרון מלהבין זאת ! שבזמן שצביקה גילת פיקד על גדוד 72 בקרב בלטרון

מי המפקד שיצא להתקפת מצח ללא רתק, ללא חפוי ארטילרי וללא נשק !!!!! מי שלח את חיליו הלא מיומנים שלושה שלושה בטור כאשר רק לראשון יש נשק והפקודה - בנפול הראשון הרם את נשקו והמשך לצעוד - משל היה סטלין בסטלינגראד! ???? מאיזה מפלגה היה המפקד המהולל ? מה היתה הכשרתו? סחב תרנגולות מהלול במשק ועשה משא של שלושה קילומטר ברמת מנשה (גוערה)? לאור התנהגותו הבולשיביקית בלטרון הוא לא ראוי ליותר מאשר התואר "פוליטרוק"! למעשה, אני חושב שאני עושה עימו חסד גדול בכנותי אותו כך, שכן הוא ראוי להרבה פחות מזה.

דרך אגב - בן חור קיבל מבן גוריון את אותה פקודת שחיטה שערורייתית ופשוט סרב! הוריד את הדרגות והלך להוית חייל פשוט במחאה. אחרי הכישלון הקולוסלי בן גוריון החזיר אותו לתפקיד... אולי כדי להשתיק אותו קצת.

לעניין קורס קצינים: הוא ביקר בשטח פעמיים... סגנו "פלץ" עשה את העבודה. את תוכן הקורס קבעו פלץ ולסקוב (שהיו חברים מהבריגדה).

לעניין בי"ס \ קורס מג"דים. פלץ היה ה"ארץ ישראלי" היחיד שהיה מדריך בבי"ס למג"דים של הבריטים... לפיכך, ולא מאהבת מרדכי, ניתן לא לבנות את הקורס למורת רוחם של "גדולי הדור" כולל יגאל ידין (שגם הוא לא היה יותר ממוקיון במדים... או כפי שהטיח בו בעת חקירה בועדת אגרנט אחד המח"טים: "ומה הניסיון וההכשרה הצבאית שלך? שסחבת טד"ל בקורס מכי"ם בגוערה"... מילים כדורבנות, כל כך נכונות!). כל הפיקוד של צה"ל (ולצערי הרב המדינה בכלל) מושפעים עד היום מהמיתוסים חסרי הבסיס האלה.

יש לי עוד הרבה לומר לך בעניין. לא הצלחתי להבין את המשפט הראשון ביחס למקורות, אבל: ללקין בין החיים, אתה תמיד מוזמן לכתוב לו. אל נא תשלח לי קישורים לאתרי האדרה עצמית של המערכת את אנשיה הקונפורמיים... כל שטות שמפורסמת מספיק מהר ומספיק פעמים הופכים להיות חזות האמת - גם כאשר אין שום קשר בין המציאות לפרסום (עיין אמירתו של יוזף גאבלס) . אז מה דעתך על ראיונות עם האנשים מהתקופה? או זיכרונותיהם האישיים? רבים זמינים, רק צריך לחפש. רפול פרסם את סיפור המסע בפתיחת קורס הקצינים, שמעתי את זה מפיו בהרצאת אורח בטכניון באמצע שנות ה-90. יאנוש מסרב לפרסם את זיכרונותיו ברבים טרם מותו. מאוד לא הסכמתי עם תפיסתו, אבל לפני שנה כאשר ליטא ביקשה להסגיר לידיה "פושע מלחמה יהודי" ש"רצח ללא רחמים" שבויים ונמלטים מקרב פלוגת ה SS הליטאית שרצחה את משפחתו הבנתי שיש משהו בגישתו. אחרי הכל הוא היה אחד מחבורת הגרעין של "הנוקמים" מהמארגנים העיקרים יחד עם כרמי, גיבעון (אוליי), ברטוב, זארו (זורע) ולסקוב.

אם ברצונך להמשיך את הדיון, השאר לי כתובת EMAIL ואשלח לך חומר רלוונטי .

עומר

יצירת קשר[עריכת קוד מקור]

איך אפשר ליצור קשר עם אחד מכם בנודע לחומר שנכתב לעיל? Ido1990 - שיחה 20:22, 6 בפברואר 2016 (IST)תגובה