שיחת משתמש:יעל י/מכתב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לוויקיפדיות ולוויקיפדים!

אני רוצה לענות לשאלות שעלו בדף ויקיפדיה: מפעיל נולד, לדף בקומונז ולשאלות בדפים אחרים.

בפתח דבריי אני מבקשת להעיר:

כל שעשיתי ופעלתי, וכל שאעשה ואפעל, היה ויהיה למען אתר ויקיפדיה והתרבות העברית.

אני בנאדם שעלול לשגות ולטעות ככל בני אדם, ויתכן שטעיתי או לא הבנתי דבר מה. טעות לעולם חוזרת. ואשמח אם יתקנו אותי. אני מתנצלת על הטעויות שגרמו לנזקים או פגעו באנשים אחרים.

אני מודיעה שלא אערוך בוויקיפדיה עד ה-1.1.2015, אז אבקש, אם הקהילה תסכים, לבחון מחדש את חסימתי.

ועתה אל השאלות שעלו.

  • "תיעוד השחתות" בדף השיחה של משתמש:יעל י - "התיעוד" כולל שלושה סוגי משתמשים/IP-ים. האחד - תרומות מועילות מפרי עטי שנמחקו; השני - פעולות מחאה שלי באתר על כיוונים שאינני יכולה להסכים להם בשום פנים, ולכן פניתי בלית ברירה לפעילות מחאה (ובכלל זאת, עריכות עם תקציר "בא לי להקיא" - שנסובו על עניינים אחדים מחוייבי מחאה מאין כמותם) ועליהם אני מתנצלת, לא אחזור עליהם; השלישי - תרומות מסוגים שונים שלא אני כתבתי, כגון של משתמש:ג'ירפה ירוקה.
  • "מה שנכתב בויקיפדיה:בירורים/ארכיון 6#איומים והטרדות מחוץ לוויקיפדיה ובהצבעת המפעילים שם. את ההצבעה פתח אביעדוס." - ההצבעה שנפתחה על ידי דורית, הייתה המשך לדיון שפתח אמנון שביט. אני אשמח להתייחס לכל הפרשה, שמפאת סיבות אחדות לא התאפשר לי להסביר את עצמי כלל בה. אעשה זאת אם הוויקיפדים ירצו.
  • "אריאל ואני ניסינו לעזור ליעל פעמים רבות. השקעתי שעות רבות מחיי במתן עצות בשיחות טלפון אבל זה לא עזר. הייתי מסכמת אתה משהו היא הייתה מבטיחה ולאחר מכן הייתה עושה את ההפך." - זכור לי שהייתי לעזר לחנה רבות בענייני תוכן ונושאים אחרים. ואני מעדיפה לכתוב על אריאל רק אם יאמר דבריו בשם עצמו.
  • "אני אישית הותקפתי על ידה עוד בתקופה שהיא ערכה בוויקיפדיה". - לא זכור לי שהתקפתי את חנה אישית, אם חנה רואה את עצמה נפגעת ממני, אני מתנצלת.
  • "בתקופה מסויימת ניתקתי כל קשר אתה. לאחר מכן פנתה אלי בערב יום כיפור וביקשה ממני סליחה. הסכמתי ובתנאי שלא לחזור יותר על מעשיה. אבל היא חזרה. להבטחה שלה אין כל משמעות." - אני באמת מנסה להתפייס.
  • "היא שלחה אליהן דוא"לים שבו דרשה מהן להפסיק לערוך בוויקיפדיה כי הוויקיפדיה מתנהלת בהונאת דברים" - נכון. אני חושבת שאין מקום לכפות על סטודנטים לערוך בוויקיפדיה במסגרת לימודיהם במוסד אקדמי, ואין לזכות אותם בציון או בנקודת זכות אקדמית בעבור כתיבה באתר ויקיפדיה. כמה מאנשי הסגל ענו לי תשובות בדוא"ל ובטלפון. שליחת המכתבים הייתה טעות, ליבון הסוגייה במסגרות אחרות היה ראוי יותר, אך אני עדיין עומדת על דעתי.
  • "שלחה דוא"לים משמיצים על הוויקיפדיה העברית" - הדוא"לים תיארו את המצב לאשורו לתפיסתי, אך זו הייתה טעות לשלוח אותם.
  • "מרצים באוניברסיטת חיפה המינהלי של לימודי בי אי כללי באוניברסיטת חיפה. אליהם היא גם צלצלה, וגם שם הייתי צריכה להסביר אישית במה מדובר. המרצים לא התרגשו ממנה, הם הבינו מיד עם מי יש להם עסק. נשיא הטכניון. מנהל הספרייה הלאומית. למורים בבית הספר ליד האוניברסיטה בירושלים." - נכון. כנ"ל.
  • "צלצלה לאמו של עורך צעיר כאן ואיימה להתלונן עליו במשטרה" - הצעיר הנ"ל הטריד אותי רבות בפייסבוק, ואני התריתי באפוטרופוסתו שיחדל מההטרדה, שאם לא כן אהיה נאלצת לפנות למשטרה. כנראה שעדיף היה לנקוט בדרך אחרת.
  • על טענות רבות נוספות אני יכולה לומר שהן היו כחלק מפעילות המחאה שלי על דברים שאיני יכולה להסכים להם.
  • "היא גרמה למשתמשת:Itzuvit להפסיק לערוך בוויקיפדיה בכך שהציקה לה כל הזמן." - אני מצירה על כל מי שחש נפגע ממעשיי או מחדלי וקוראת לעיצובית לשוב ולערוך.
  • בדף בקומונז כתבה חנה על אתרים קשים - אינני מפעילה אותם ואיני יודעת דבר עליהם.

אני אשמח מאוד לכל שאלה נוספת.

בברכה,

יעל