שיחת משתמש:AmitLev/סמלי להט"ב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת רוליג בנושא שלום!

הערות לפיסקה על המשולש הוורוד[עריכת קוד מקור]

  • אחד מהסמלים הלהט"בים הראשונים בתקופה המודרנית הוא המשולש הורוד - שוב, דעתי היא כי השימוש במושג "להט"ב" לפני שנות השישים שגוי. גם אם חיו אז אנשים שהיו כיום נחשבים לטרנס-ג'נדרים, ודאי שלא חשבו על עצמם במושגים אלו, וגם אם המונח הוא יותר מנטלי ופחות פיזיולוגי, עדיין יש כאן אי דיוק מסויים, שיש להמנע ממנו.
  • שמקורו בטלאי אותו חויבו לענוד האסירים ההומוסקסואלים במחנות הריכוז במלחמת העולם השניה. - לא תקין, שכן אכיפת סעיף 175 החלה לפני מלחמת העולם השנייה. בכל מקום בו נאמר כאן "מלחמת העולם השנייה" יש לרשום "השלטון הנאצי".
  • ההערכה הרווחת היא כי כ-220,000 הומואים ולסביות ניספו במחנות השמדה, - רחוק מלהיות "ההערכה הרווחת". המספר הכולל של המורשעים על סעיף 175 בכל תקופת השלטון הנאצי היה כ-50,000 איש, ורובם שרדו את המלחמה. יש למצוא מספר ראוי, ולתת לו אסמכתא.
  • יחד עם 6 מיליון יהודים, במסגרת תוכנית "הפתרון הסופי" של היטלר וסגניו. - לא תקין. מערב מין בשאינו מינו. ההומוסקסואלים נרדפו באופן אחר מהיהודים, בהיקף אחר ומסיבות אחרות. יש לעדן הניסוח.
  • לכן, המשולש הורוד משמש גם כסמל להזדהות וגם כתזכורת לעונד ולחברה אודות הזוועות אשר עברו הומואים במלחמת העולם השניה. - שוב, מלחמת העולם השנייה. וגם עברית קצת לקויה.
  • הארגון האמריקאי ACT-UP (ארגון למלחמה באיידס) אימץ את המשולש הורוד, אך הפוך, כדי לסמל את "המאבק האקטיבי במחלה, בניגוד לכניעה פסיבית לגורל". המשולש הורוד שימש לסימון הומוסקסואלים בלבד, משום שלסביות לא נכללו תחת סעיף 175. עם זאת, נשים שהואשמו ב"התנהגות אנטי-חברתית" שכללה לסביות, פמיניזם, זנות ואף חוסר התאמה לאידיאל האישה הנאצי שהציג אישה מבשלת, עובדת במטבח, מגדלת ילדים, פסיבית וכו', נכלאו וסומנו בטלאי משולש שחור. כיום, נשים לסביות מנכסות מחדש את המשולש השחור כשם שגברים הומוסקסואלים ניכסו את המשולש הורוד. - תקין, אך דורש אסמכתא. לא שמעתי על הטלאי השחור. לפי האיור המופיע בערך הטלאי השחור מתייחס לדברים אחרים, ולא לנשים אנטי חברתיות.

אלמוג 17:38, 3 ביוני 2009 (IDT)תגובה

done. הזמנתי את החבר'ה לביקורת עמיתים.AmitLev - שיחה 14:01, 5 ביוני 2009 (IDT)תגובה
עבודה יפה, לפחות על הפיסקאות שהערתי עליהן (בנושאים אחרים איני מבין מספיק כדי להעיר), אבל מה המקורות? יש כאן מספרים שנראים לי נכונים ומדוייקים בקשר לכמות הנספים, אבל מעניין אותי מאוד לדעת מהיכן הם לקוחים. ערך טוב באמת דורש אסמכתאות. אלמוג 14:03, 5 ביוני 2009 (IDT)תגובה
המספרים לקוחים מהערך סעיף 175. אני חושב שלהתחיל להעתיק אסמכתאות מערכים אחרים בוויקי העברית זאת ריקורסיה מיותרת. AmitLev - שיחה 14:11, 5 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שלום![עריכת קוד מקור]

התחלתי לקרוא וכל כך נהניתי ששכחתי שאני לא במרחב הערכים. עשיתי שינוי מינורי וגם הוספתי תמונה, אחרי שלא הצלחתי להבין מהטקסט איך הסמל נראה. אם אתה צריך עזרה מתחום הגרפיקה (כמו ליצור סמלים חסרים), אתה מוזמן לסדנה. ועוד משהו, הקישור ללבנדר מפנה לצמח ולא לצבע. • רוליג - שיחה 23:41, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה